Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 14:31

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 16:48

Zo wij hebben vanmorgen eindelijk verf voor die muur in de woonkamer uitgezocht (en het zit er al op). Het is "forel" van Histor geworden. Staat erg mooi :j

Ben nu de boekenkast aan het uitspitten. Heb al 4 grote opbergbakken van Ikea vol voor in de opslag :=

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:17

Wij hebben vanmorgen nieuwe meubels gekocht!!! Alles in zelfde soort teak hout, nieuwe salontafel, eettafel, boekenkast, dressoir en tv kastje!! :D En dinsdagavond wordt het al geleverd!!

Moeten alleen nog eetkamerstoelen dus.. Bij de karwei geweest, vond ze prima zitten, maar de wieltjes vond ik er niet zo stevig uitzien als je er op zat.. Was toch wat minder degelijk had ik het idee.. Toen nog bij wat meubelzaken in Emmen geweest maar niets gevonden.. Op zich nog wel mooie gevonden bij Pronto. Die hadden we eigenlijk in gedachte. Maar toen weer terug naar Assen daar bij All Seasons geweest, kennen jullie dat ook of niet? Maar daar hadden ze echt de stoelen die we allebei geweldig vonden!!! Zag toevallig die site van Henders and hazel voorbij komen, want daar zijn ze dus van. Het is deze stoel. http://nl.hendersandhazel.com/Artikel/H ... 4C210E3F1/

Vind ze zelf eigenlijk alleen te duur.. 229 euro.. En we willen er 6, dus reken maar uit.. Maar ze zijn het wel helemaal!!! Precies de goede stof en kleur en net even iets chiquer dan die we gezien hadden bij Pronto. Alleen probleem of het qua maat past bij de tafel.. De tafel is 200 cm en de stoelen zijn 61 cm breed.. Gaat dat ertussen passen, is dus de vraag!! Dinsdagavond krijgen we de tafel, dus dan maar even opmeten en dan volgende week stoelen bestellen.. Maar welke is dus de vraag!! Gelukkig hebben we nog stoelen, dus dat scheelt! ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 17:19

Ik ben vanmorgen bij de Trendhopper en Woonstore geweest om inspiratie op te doen, heb leuke dingen gezien!

Nu eerst duidelijkheid krijgen of de hypotheek rond komt, zal vast, maar daarna ga ik pas dingen bestellen.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:41

@Marquez : stofnesten valt best mee, ik heb zo een stoffer met een een stok aan,
en daar zwieber ik zo eens tussen, en dan zijn al stofjes en webjes weg ;)
Die kapjes zijn ook heel gemakkelijk af de lampjes te halen, dus je kan ze heel snel op en af de lampjes klikken, en als je een keer de kapjes wil vervangen door een andere kleur is dit ook snel gedaan.

@Naath : Leuk !! Ik ben benieuwd naar foto's, op een ochtend effe een hele nieuwe inboedel gekocht !
Ivm de tafel en de zeteltjes, denk ik dat dat niet gaat lukken, de tafel is 200cm lang, maar daar moet je de tafelpoten nog aftrekken, en dan denk ik dat er geen 3 zeteltjes meer tussen geplaatst kunnen worden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:52

Haha, ja even een ochtendje! We zijn vorige week al bij dezelfde zaak geweest hoor en toen al goed geörienteerd wat we nu willen, dus het was niet heel moeilijk meer! Kwam toevallig de tafel tegen die we hebben gekocht. http://huis-inrichting.marktplaats.nl/t ... nd=10&fs=1

De rest staat volgens mij niet op internet. Over de stoelen hebben we ondertussen al flink nagedacht. We nemen waarschijnlijk 4 stoelen van de Henders and hazel, dus die dure.. Die waren toch echt wel supermooi en precies de goede kleur!! En 4 ipv 6 scheelt weer centjes! We eten eigenlijk nooit met zijn 6en en we hebben in onze keuken een klein tafeltje staan, onze oude tafel, waar er nog 4 stoelen om heen staan. Daar eten we vaak met zijn 2tjes. Dus als we een keer extra stoelen nodig hebben, kunnen we die gebruiken. En als de stoelen er zijn en blijkt dat 3 toch kunnen, kunnen we altijd nog 2 na bestellen.. Dat waren toch eigenlijk echt de stoelen waar we helemaal verliefd op zijn!!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:11

Mooie kleur Manzano, die hebben wij namelijk ook op de muur zitten hier :D
Wij vinden 'm nog steeds prachtig, hier ziet het er zo uit: http://94.100.120.51/1158350001-1158400 ... _im1Z.jpeg

Makkelijk is dat Naath, als je al weet wat je wilt :D
Wij waren ook zo klaar, hadden dezelfde smaak en wisten wat we wilden!
Kastje in de gang vind ik geweldig, helemaal mijn smaak :+:
En wat stoelen betreft: niet op bezuinigen als je het mooi vind hoor!

Wij hebben mooie stoelen van Leen Bakker, pasten gewoon geweldig bij de bank.
Maar goedkoop is stiekem wel duurkoop: ze zitten niet heel erg lekker en bij 2 zit er speling op de poten.
Helaas kunnen we er niet mee terug, waren de laatste dus showroommodellen (en daar zit geen garantie op :\ ). Hebben we dus wel mee geleerd, we houden ze nu zolang we het te doen vinden, maar volgende stoelen gaan we niet op bezuinigen! Dus als jullie op die stoelen verliefd zijn, gewoon doen, voor dat geld weet je zeker dat je er een hele poos gelukkig mee bent :j

Heerlijk he Maaike, al ideetjes op doen :):) Dubbel leuk als het straks écht rond is en je kunt echt gaan kijken én bestellen :D

Mooi lampen Veerledec, ben benieuwd hoe ze uiteindelijk staan :)

Onze keuken is bijn-bijna-bijna af :):)
Alleen de onderplint nog en de vullatten, dat doet mijn vader van de week, hij had een andere zaag nodig. Het is geweldig geworden, wát een verschil met de vorige keuken. Het is het lange wachten en het geld dubbel en dwars waard geweest :+:

Hier een zoek-de-verschillen foto ;)

Afbeelding

De linkerfoto is de verkoopfoto, toen vonden we de keuken er wel oké uitzien.
In werkelijkheid bleek het aanrechtblad achter de kraan al wat bol te staan, zat er een ruimte tussen het meest rechter kastje en het volgende kastje (net nog te zien). Toen ik de groene stickers van de kastjes afhaalde, trok ik de verf mee. Hebben nog geprobeerd te schuren, maar al met al zagen we steeds meer in dat het niet op te knappen viel :n Bovendien was de kookplaat enorm smoezelig, had ik de afzuigkap al weggegooid omdat die te vet was om beet te pakken :r

Toen hebben we (nou ja, vooral mijn vader, oom en neef) drastisch doorgepakt. Boiler hangt nu boven de koelkast weggewerkt, waterleidingen en gas is omgelegd en hele keukenblok en tegels zijn weggesloopt. Na veel werk en toch wel wat tegenslagen, is het nu eindelijk af, op die kleine dingen na :)

Afbeelding
Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:18

Echt een geweldige keuken Mae!! Zoiets zouden wij ook wel willen over een paar jaar!! Maar heb jij nou een compleet nieuwe keuken of is ie gerenoveerd?

En wat je zegt over die stoelen klopt wel denk ik.. Bij het goedkopere, merk je toch vaak wel dat het wat gammeler is ofzo of net niet mooi afgewerkt ofzo.. Deze stoelen waren ook gewoon net even wat chiquer dan die goedkopere. We hebben ook maar besloten om gewoon de dure te nemen, eerst 4 en als het mooi past toch nog 2 erbij.. Het zijn gewoon dé stoelen! Helaas zat er wel een levertijd op van 8 weken.. das wel balen! En als we er maar 4 nemen, zijn we net zo duur uit als 6 van de goedkope, dus dat maakt het ook wel weer goed! Hihi! :P

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:29

Manzano, ik ben benieuwd naar je muur.
Heb je een foto?

Naath, jij bent fanatiek geweest!

Mae, wat is het mooi geworden!

Ik heb vandaag een zebrapad op de muur gemaakt.
Is nog niet helemaal af; moet nog 1 witte streep, en dan moet er nog een 2e laag verf over de witte strepen.
Ik vind hem nu al helemaal geweldig, al zeg ik het zelf.
Dan nog de plintjes, deurpost, deur en eettafel schilderen, de gordijnen en roedes ophangen, en een ritje Ikea om kasten te halen.

Heb ook nog even wat tussendoor-foto's gemaakt.
Afbeelding
Let niet op de gordijnen en de plinten.
Afbeelding
En het zebrapad...
De hele wand was net zo oranje als de deur.
En de laatste hoek

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 23:43

Laurabram schreef:
Gisteren klein ongelukje gehad. Lantaarntje van m'n kast gevallen en nu zit er een deuk in m'n gestucde muur :( . Heb het gelukkig zelf gedaan en 't is de witte, dus het valt mee, maar bal wel.

Oh hemel... dat is balen he? De eerste beschadigingen doen het meeste pijn. :(:)

veerledec schreef:
Net de lampen die we besteld hadden opgehaald.
Deze:
http://nl.hendersandhazel.com/Artikel/H ... 000000000/

Gave lamp!

Ben vandaag bij een soort meubel groothandel wezen sjoppen. Heel veel en spotgoedkoop. Daar hing deze lamp ook.
Ik heb er 2 leuke emaile reclame platen gekocht voor in de keuken. En een leuke klok, jaren 30stijl, ook voor de keuken. Met name de kleurstelling, creme/rood, maakt hem de juiste stijl.
Afbeelding

En ik ben voor pip eierdopjes gevallen. :o Ik hou niet zo van pip maar deze waren heel schattig, voor 2,50 per stuk kon ik ze niet laten staan. :D
Afbeelding

@Naath, wanneer wordt alles geleverd? Wij willen foto's! :D

Zo Mae! Gaaf geworden zeg! Al moet ik zeggen dat de oude keuken er op de foto's idd helemaal niet zo erg uitziet.

Jeuzus Ing! :wow: Radicaal kleurtje! :D Maar wel gaaf! En je zebra is echt heel mooi strak geworden! Geloof dat ik het wel leuk vind, ik hou wel van kleur! :))

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:52

Inge: Het is wel paars zeg!! En zo met de gordijnen er nog bij lijkt het erg fleurig!!

Ir111: Ja erg fanatiek! Maar we willen graag alles bij elkaar hebben, dus toch het mooiste om alles samen te kopen! Dinsdagavond wordt alles geleverd!! Best snel dus, maar je krijgt daar wat je in de winkel ziet. Zal dan direct foto's plaatsen!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:55

Leuke klok trouwens! Houd zelf niet zo van rood, maar als het past is ie wel mooi strak! En die eierdopjes zijn wel heel lief! Vind Pip op zich wel heel leuk, maar het past niet helemaal bij mijn stijl zeg maar. Ik ben zelf bezig met sparen van Wedgewood servies! En dan dit soort, http://www.smallislandtrader.com/china_ ... 901074.jpg Heb er al best veel van, maar het is best duur.. Maar vind het juist wel leuk om er voor te sparen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 23:59

Naath86 schreef:
Zal dan direct foto's plaatsen!!

Hoezee! Foto's!!! *\o/* :D

Ik heb een mix van allerlei servies dingen. Hema borden in verschillende kleuren, de wat 'strakkere' mokken van Blond (niet met poppetjes die vind ik niet leuk :o ), Portugese schaaltjes, spaanse bordjes, was chinees spul en nu pip dopjes (die vooral goed kleuren bij mijn hema borden. Van alles wat dus maar dat staat eigenlijk heel leuk als het allemaal door elkaar op tafel staat. :D

Wedgewood is vaak duur idd! Maar wel tijdloos. Mijn moeder heeft een 12 delig Wedgewood servies, heeft ze al 40 jaar en dat blijft gewoon mooi. :j Heeft ze idd ook bij elkaar gespaart. Leuk is dat!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:02

Ir111, die eierdopjes zijn idd leuk.
Ik gebruik zelf alleen nooit eierdopjes...

Naath, die borden zijn ook gaaf.

Die gordijnen gaan weg.
Ik heb witte gordijnen gekocht, en zwarte roedes met aan het einde franse lelies, maar eerst moet het schilderwerk klaar.
Uiteraard komen er ook meubels in de kamer te staan (wit, muv de bank en eetstoelen), en sfeer verlichting en wat lijstjes etc aan de muur.
De plinten en deurpost worden zwart, en de deur wit.
Moet alleen nog even bedenken hoe ik die deur en post ga schilderen met 2 katten in huis...

Edit: Ik heb trouwens deze bordjes.
3,5 jaar geleden gekocht bij de Blokker, heb er ontbijt- en "gewone" eetborden van.
Laatst bijgewerkt door Inge_83 op 23-01-11 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:05

Ben onwijs benieuwd hoe het eruit ziet als je meubels erin staan en de gordijnen hangen. Met het oranje erbij nu is het wel heel kleurrijk. :D

Hoe eet jij dan een gekookt eitje? Of eet je dat nooit?

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:06

Hooi!

Al tijdje niet gepost! Wel bijgelezen, zag leuke lampen, muren etc voorbij komen! Paarse muur.. WOW! Wel gaaf dat je dat durft :P

Ik heb vandaag de slaapkamer voorzien van glasweefsel behang :) Ziet er strak uit al zeg ik het zelf :D Ben er trots op! Haha binnenkort foto's! :D

Komende week de rest beetje aftimmeren, muurtjes sausen en dan gaat het hard!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:11

Overigens gaat een vriedin morgen wat spulletjes shoppen voor me. Ze gaat doorzichtige kabel kopen voor mijn plafond lamp, dat ziet er heel strak uit. Zoiets:
Afbeelding

En dan kabelgootjes die je plakt, alleen zijn deze niet dicht (zoals de standaard) maar open. Je plakt dus een strook op je plafond en daar 'klem' je de kabel in vast. Zo zie je de goot nauwelijks en lijkt je kabel dus uit zichzelf strak langs het plafond/muur te lopen.

Mijn klusstudent krijgt het dus weer druk met afwerken van de kabels die nu overal een beetje los hangen te hangen. Hij mag dan gelijk de binnenwerken uit mijn deuren slopen, kunnen die mee naar de klinken winkel. :D

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:19

Ir111 schreef:
Hoe eet jij dan een gekookt eitje? Of eet je dat nooit?

Uh, vanaf mijn bord of uit de hand.
Maar ik eet zelden een gekookt ei, eigenlijk alleen met pasen, of als ik elders eet en er eieren op het menu staan.
snowbunny schreef:
Paarse muur.. WOW! Wel gaaf dat je dat durft :P

Eerst was het oranje (net als de deur), dus ik ben wel een felle kleur gewend.
Ik ga de meubels ook heel rustig (wit) houden, om het een beetje te compenseren.
En het is nog niet af, het oranje moet helemaal uitgeroeid.

Glasweefselbehang heb ik ook, maar dan in de woonkamer.
Ideaal spul vind ik.

Ir111, doe mij ook zo'n klusstudent... ;)

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:26

Ja is echt heel makkelijk en sterk! Hebben het ook in de woonkamer, en nu dus ook slaapkamer :)
En is gewoon makkelijk behangen want zijn rollen van meter breed :P

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:27

Heeft iemand nog een idee voor een smalle lange salontafel?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 00:42

Inge_83 schreef:
Ir111, doe mij ook zo'n klusstudent... ;)

Klust een hoop, kost een beetje. :D

Enorm handig, is het broertje van een vriendin van me. Werkt echt super netjes en is dus echt goedkoop. Enige 'nadeel' is dat ik hem moet ophalen en thuis brengen. Hij heeft natuurlijk geen auto en krijgt zijn gereedschap anders niet mee. :')

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:54

snowbunny schreef:
Ja is echt heel makkelijk en sterk! Hebben het ook in de woonkamer, en nu dus ook slaapkamer :)
En is gewoon makkelijk behangen want zijn rollen van meter breed :P

Niet zo sterk dat de kat er aan kan krabben.. Zag gister dat de kat vervelend is geweest, baal enorm.. Wij hebben het nog in de hal, dat zat er al en hebben we gewoon over gesausd.. Aan de andere kant hoop ik dat ie het nog ergens anders flink doet, dan kan ik er een ander behangetje op doen!

Ir111: Wij eten eigenlijk ook vaak gewoon zo een eitje.. Gebruiken ook nooit een eierdopje!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:12

Naath, volgens mij is er niet zo veel wandbekleding echt kat-proof.
Ik heb op de overloop behang met een flink diep reliëf (zat er al toen ik er kwam wonen) , en mijn katten hebben dat ook al aardig beschadigd.
In het halletje heb ik structuurverf (heeft vorige bewoner gedaan, en ik heb er overheen geschilderd), en ook daar hebben de katten op een aantal plaatsen de muur weten te strippen.
Ook in de "vensterbank" in de deur zitten sporen van kattennageltjes, mijn bank vertoont krabsporen, en ze weten ook dat het isolatiefolie achter de cv ketel vandaan kan.
Inmiddels hebben ze het bijna helemaal afgeleerd *klopt af*, maar ziet er wel stom uit.
Het enige dat ze niet hebben beschadigd (wel aan gekrabt) zijn de tegels in de keuken.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:21

Dat is balen Inge.. Die van ons gedraagt zich over het algemeen vrij netjes, in het vorige huis heeft ie eigenlijk ook nooit wat gesloopt. Hier viel het ook wel mee, maar denk dat ie zich gaat vervelen omdat ie nu alle dagen binnen zit. We zitten hier nu meer dan een maand en misschien dat we hem morgen maar eens naar buiten gaan doen. Wilde er eerst gewoon mee wachten tot de zomer, maar als ie zich zo gaat vervelen dat wij er last van krijgen, dan moet maar eens naar buiten toe! Die van ons is iig niet zo erg als die van jouw als ik dat zo hoor!!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:49

Mijn katten, vooral de kater, doet het ook niet meer.
Alleen als ik hem lange tijd binnen hou of niet genoeg aandacht geef.
De beschadigingen die er nog zitten zijn vooral van toen hij kleiner was en nooit buiten kwam.
Ik heb gewoon een klein duiveltje in huis, maar wel een hele aanhankelijke.