Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:03

Ziet er heel leuk uit Marquez!!

Even een tip voor de trap! Gebruik HG lijmverwijderaar. Echt wonderspul en dan krab je het er net even wat makkelijker af. Ik had me ook voorgenomen om zo te beginnen, elke dag een paar treden. Maar toen ik dit spul ging gebruiken ging het zo makkelijk dat ik hem binnen 1 week verwijderd had van lijm, geschuurd en in de gronverf!! (Zie trouwens mijn trap een paar pagina's terug..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:01

Ik heb jou trap gezien Naath, super resultaat! Ik heb lijmverwijderaar gekocht van de alblastine. Ik heb gister een klein stukje gedaan, maar ging nog niet zo makkelijk. Maar misschien moet ik er nog even handig in worden. Misschien doe ik er te weinig op, ik doe het er gewoon met een grote kwast op, het lijkt een beetje op behangplaksel :D , maar wat een smerig chemish goedje is het zeg :r

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:03

Zie weer mooie dingen voorbij komen!! :j

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:04

Zozo had bezig gaaf joh!!!
marquez1 schreef:
Zo naath jij bent ook flink aan de klus zie ik :D

En weer even een foto bommetje;

http://i55.tinypic.com/fu1g9l.jpg
Één van de kleine slaapkamers, met nieuwe isolatie, het gaf nogal een apart lichtgevend effect als dat silver grijs :+

http://i53.tinypic.com/jkvfpx.jpg
Beneden vorderd het ook. De vloerverwarming is gelegd. De foto is gemaakt vanuit de keuken, links zit de nieuwe badkamer, dan het toilet, en dan de bergruimte voor wasmachine/ droger en dan loop je de schuur in.

http://i55.tinypic.com/aaerev.jpg
Wat was ik blij toen ik deze foto kon maken. Eindelijk waren de kale muren aan het zich onttrokken door grote panelen (ook voor warmte en geluids isolatie)

http://i56.tinypic.com/2r5u5bb.jpg
Helaas heb ik van dat euforie momentje niet lang kunnen genieten, want het volgende moment tref je dus een grote bult zand en een meter diepe sleuf van voor tot achter in je woonkamer :7 }:0 hier ligt de riolering, zodat er boven een tweede toilet kan worden gemaakt ;)

http://i55.tinypic.com/adi645.jpg
De nieuwe badkamer is betegeld, niet erg duidelijk maar het geeft een beeld. Inmidels zijn we al een stuk verder en is de badkamer zo goed als af, ik zal binnenkort nieuwe foto's maken.

Tenminste als jullie al die foto's nog niet zat zijn natuurlijk :P
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-11-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's uit quote gehaald

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:14

Bij ons gaat het ook lekker door! :D

Gister begonnen met het tegelen van de badkamer! <3
Afbeelding

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:33

Oeh handig topic!! Heb al heel veel mooie dingen voorbij zien komen en al verschillende links bij mijn favorieten gezet.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:06

aaahhhhh wat fijn dat er meer mensen ontzettend hard aan de klus zijn, lotgenoten verenigd u :+ :+

Met alle gekheid, het is fijn als mensen begrijpen dat het een beste klus is als je het allemaal naast je fulltime baan moet doen.

Elisah strak tegelwerk! Mooi doorgetegeld door de hoek, wordt harstikke gaaf! Wat zit er onder de toekomstige kraan? Een bad?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:12

Elisah ziet er goed uit de tegels! Zijn dat 30 x 60 tegels? Dat krijgen wij wel namelijk. Ook nog eens gerectificeerde tegels, dus die zijn zeg maar haaks. Net even wat moeilijker om te leggen.. Laten we wel doen, maar zijn er nog niet over uit door wie.. Hebben we op het moment nog even een meningsverschil over. Of door een goede tegelzetter die het wit doet, of eentje die bij beunt maar waarschijnlijk 1000 euro goedkoper is en waarschijnlijk ook gewoon goed legt. Heeft het ook bij mijn ouders gaan, maar vriendlief heeft liever degene die het wit doet, omdat ie daar veel goede verhalen over heeft gehoord.. De zwartwerker doet hier in de buurt alleen niet veel, waardoor je daar dus minder verhalen over hoort.. Maar ik ben er zelf van overtuigd dat die het goed doet en scheelt ook gewoon 1000 euro.. Tegelzetbedrijf deed het voor 1700, hij waarschijnlijk ongeveer 500-600..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:35

Wit of zwart hoeft kwa kwaliteit niet veel uit te maken, zo goed als alle profesionals beunen bij ;) dus wat dat betreft.... Ik zou gewoon afgaan op het werk wat ze hebben afgeleverd. Slecht tegelwerk blijf je je aan storen en dat is zonde.
Kun je niet in het rond vragen of er mensen zijn die het werk van de beunhaas kennen?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:13

Van de beunhaas heb ik alleen de ervaring van mijn ouders. Die hadden natuursteen met een bepaald legpatroon en dat was allemaal heel netjes gelegd en hij was ook heel precies. Verder dus geen ervaringen, hij zit iets verder hier uit de buurt.. De witwerker weten we zeker dat het super goed gebeurd, maar ja dan ben je dus wel veel meer kwijt.. Tegelwerk moet idd wel gewoon echt goed gebeuren, maar als de beunhaas ook goed werk levert, wil ik die! Maar vriendlief is dus nog niet helemaal overtuigd, omdat hij bang is dat ie niet goed is.. Ik heb er zeg maar meer vertrouwen in, dus ja, welke het nu gaat worden, moeten we nog maar even over discussiëren.. Het gaat mij er verder niet om of zwartwerker minder werk levert, er zijn ook genoeg witwerkers die prutsen, dus ja wat dat betreft kan je sowieso niet echt op zwart of wit afgaan.. We denken er nog maar even over na..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 07:55

ik ken genoeg mensen die zelf bij een bedrijf werken en daarnaast nog zwart bijverdienen, dan leveren ze dezelfde kwaliteit maar voor heel wat minder geld ;)

kun je niet eerder werk bekijken van diegene? zodat je vriendjelief ook kunt overtuigen?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:16

Wij heben ook heel veel kennisen die mee helpen scheeld heel veel!!! Ik ben vandaag vrij en ga zo tegels uitzoeken vor de keuken bij www.designtegels.nl en gaan ff bij het huis kijken en meten hoeveel de woonkamer is gaan er waarschijnlijk een houte vloer in doen <3

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:32

Wow, Marquez, wat een werk is dat! Maar het knapt erg mooi op. En bij Naat ook trouwens.

Leuk is dat hè? Een huisje helemaal strippen en naar eigen smaak opbouwen. Ik ben alweer een heel stuk verder en zal morgen bij daglicht eens goede foto's maken. de badkamer is inmiddels af en vorig weekend, na een half jaar bloed, zweet en tranen ben ik eindelijk verhuisd!!! *\o/*

Hebben ze bij Loods 5 ook mooie eetkamertafels? Daar ben ik nog naar op zoek. Het liefs wil ik er 1 die uit te schuiven is, maar dat is zo moeilijk om een mooie te vinden. Dus als iemand nog wat weet...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:48

Marley schreef:
ik ken genoeg mensen die zelf bij een bedrijf werken en daarnaast nog zwart bijverdienen, dan leveren ze dezelfde kwaliteit maar voor heel wat minder geld ;)

kun je niet eerder werk bekijken van diegene? zodat je vriendjelief ook kunt overtuigen?

Ik zou jullie het advies willen geven hier niet aan te beginnen....
Ik heb net een jaar procederen erop zitten omdat er constructiefouten zijn gemaakt bij de aanleg van mijn badkamer.
Godzijdank is dit door een erken bedrijf gedaan en hebben we hen dus uiteindelijk aansprakelijk kunnen stellen.
Deze week zijn ze begonnen met het herstellen van de gemaakte fouten. Wederom door een erkend bedrijf, via bouwgarant.
Helaas loopt dit ook niet zoals het zou moeten dus ik dank de heer op mijn blote knietjes dat ik dit niet door een beun heb laten doen.
Dan heb je namelijk echt geen poot om op te staan als er problemen mochten ontstaan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:57

Bedankt Kriel voor je reactie.. Dit is ook het gene waar mijn vriend dus bang voor is. Ik ben wel van mening dat als je de beunhaas persoonlijk kent en weet dat ie gewoon goed werk levert, ik de keuze dan snel gemaakt heb. De tegelzetter die mijn ouders hadden, heeft ook supergoed werk geleverd bij hun. Maar mijn vriend heeft daar niet helemaal vertrouwen in, en is dus ook bang voor wat jou overkomen is. We zijn er dus nog steeds niet over uit wat het gaat worden.. Het scheelt gewoon zoveel in geld..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:08

Let wel op: alsje iemand goed kent is het moeilijker om diegene aan te spreken wanneer het mis gaat.
Bovendien, als het goed mis gaat is de 'relatie' ook meteen naar de kaloten.
En helemaal lastig wordt het wanneer je bijvoorbeeld beiden in hetzelfde dorp woont.
Nee hoor, voor mij komen er echt geen zwartwerkers in huis :n

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:08

Naath86 schreef:
Bedankt Kriel voor je reactie.. Dit is ook het gene waar mijn vriend dus bang voor is. Ik ben wel van mening dat als je de beunhaas persoonlijk kent en weet dat ie gewoon goed werk levert, ik de keuze dan snel gemaakt heb. De tegelzetter die mijn ouders hadden, heeft ook supergoed werk geleverd bij hun. Maar mijn vriend heeft daar niet helemaal vertrouwen in, en is dus ook bang voor wat jou overkomen is. We zijn er dus nog steeds niet over uit wat het gaat worden.. Het scheelt gewoon zoveel in geld..

als het mis gaat kost het je nog veeeeeeel meer geld ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:09

het ligt er ook aan wat er moet gebeuren, tegelen/stucen dat is wat anders dan de bouw van een huis :)
vriend van mij is stucador en die zou ik absoluut vertrouwen als het om stucwerk gaat.....
draagbalken of andere constructies daar zou ik wel een bedrijf voor zoeken ja
vervelend dat het bij jou slecht is afgelopen

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:16

@ Marquez: Dankje! :D De 'kraan' die je ziet, is voor de was bak! :j En het gat daarboven voor de verlichting van de spiegel!

@ Naat: Onze tegels zijn 33 x 66. Mijn schoonvader is tegelzetter, dus die doet het bij ons! :D

Wat betreft 'beunners':
Ons hele huis wordt verbouwt met beuners...
Zo hebben we de electricien, de loodgieter en de stucadoor als beuners. De rest doen we allemaal zelf.
Het zijn allemaal vrienden van ons, die hun eigen bedrijf hebben, en die in de avonduren voor aanzienlijk minder geld bij ons de boel in orde komen maken.
Je moet er ook vanuit gaan dat een vakman hart voor zijn vak heeft, en het daarom ook goed zal uitvoeren. Wel moet je dus vertrouwen in iemand hebben! :j
Moet zeggen dat ik over alle 3 onze 'werklui' (beun) super tevreden ben, en ze heel goed werk leveren!
Wel moet ik erbij zeggen dat mijn vriend altijd zelf aanwezig is als er iemand aan het werk is, dus hij houdt ze nauwlettend in de gaten! :o := (pietje precies O:) )

Wij hebben dit huis dan ook gekocht als 'doorstroom' en willen dit na 3 a 4 jaar weer verkopen.
Als je deze enorme verbouwing waar wij mee bezig zijn aan een bedrijf uit zou besteden, kun je hier nooit aan beginnen, want je lijdt dan alleen maar verlies...

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:24

Bij loods5 hebe ze echt alles in verschillende stijlen :D

Hebben ze bij Loods 5 ook mooie eetkamertafels? Daar ben ik nog naar op zoek. Het liefs wil ik er 1 die uit te schuiven is, maar dat is zo moeilijk om een mooie te vinden. Dus als iemand nog wat weet...[/quote]

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:33

Laatst bijgewerkt door Mars op 24-11-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's zichtbaar, rest in link gezet

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:42

Ziet er leuk uit HorseyDude!!

Elisah: Dat geluk hebben wij ook! Een vriend van ons is electricien, een vriend (twee zelfs! ) zijn timmerman, eentje is loodgieter. En ik heb een hele handige schoonvader. Alleen stukwerk is gedaan, daar kennen we verder ook gewoon niemand voor. En nu dus het tegelzetten nog iemand vinden..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:44

Klein rommeltje nog maar het wordt steeds minder en minder! Bedankt!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:04

Ik heb al even niet meer gepost, heb nogal in een dip gezeten en daardoor ook niet meer geklust...
(gaat nog steeds niet helemaal lekker maar ik heb wel weer zin in het opknappen van mn huisje)

Moest dus nog een hoop schuurwerk doen, en ben dit weekend verder gegaan...
Wat een ongelofelijk rotkarwei is dat, en alles zit onder de zooi... vooral fijn als je bedenkt dat ik er ook moet wonen }:0 Dus ik probeer iedere keer alles hermetisch af te sluiten...
Het schuren zelf valt nogal tegen, ik heb wel een goede machine maar die vernis zit er zo dik op... _-:(
Ik zit nu dus ook ernstig te twijfelen of ik de kozijnen ook al opnieuw wil schilderen... t ziet er wel netjes uit, maar er zitten toch plekken tussen waar ik me aan stoor...

Maar goed ik hoop deze week het schuurwerk toch wel af te ronden, en dan volgende week eens beginnen met gronden en aflakken...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:15

HorseyDude ziet er al gezellig uit!

maar kun jij met je knieën onder het bureau?! :P

spottedponie; kun je die vernis er niet eerst afschrapen of afhalen met een afbijt middeltje? moet je daarna alsnog schuren maar als het er super dik opzit miss wel sneller?