Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:11

@Optiwolk, als ik hem binnen heb stuur ik je even een pb. Het is inderdaad dezelfde :j

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:42

menschen!
ik ben op jacht naar een nieuwe foon :+
had eigenlijk mn oog laten vallen op een blackberry maar nu kom ik net het volgende tegen:
http://www.belcompany.nl/Telefoon/Apple ... ne-3Gs-8gb is dit aantrekkelijk?? een iphone was zoiezo mijn 1e keuzen maar voor de iphone4 vind ik de abbo's te duur

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:48

Dat is de iphone 3gs toch?
ik it op mn mobiel dus kan het linkje niet openen.
maar als het die is dan wil ik je er wel wat over vertellen. Mijn moeder heeft hem nl.
stuur maar pb'tje met alles wat je wil weten!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:23

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe telefoon. Ga nu op kamers wonen en heb nog een prepaid telefoon (Nokia 6303) en die bevalt eigenlijk super! Maar ja nu ik op kamers ga wonen zal ik ook iets vaker gaan bellen en smsen en zonder internet hoor je er tegenwoordig ook niet echt meer bij. Het heeft voorlopig nog niet echt haast, maar ben me toch alvast aan het orienteren. Heb mijn telefoon nu sinds december 2009 en heb er echt nog nooit problemen mee gehad.

Ik zoek:
- Abonnement met gratis telefoon. Het liefste geen touchscreen, daar kan ik niet mee overweg en ook moet de batterij van de telefoon het lang volhouden. Mijn Nokia kan tot 2 weken mee, dat is natuurlijk wel heel erg 'verwend', maar ik wil niet mijn telefoon iedere dag hoeven op te laden.
- Abonnement met weinig belminuten en veel smsjes.
- Onbeperkt internet (of veel internet). Bij mijn vriend is het zo dat je internet enkel slomer wordt als je teveel hebt geinternet, je betaalt niet extra. Dat vind ik wel fijn moet ik zeggen.
- Tot 25 euro per maand.

Zou dit gaan lukken of niet? Ik ben nog van de niet moderne mensen want ik heb echt geen idee hoe ik moet gaan zoeken naar een geschikt abonnement, dus als iemand mij kan helpen :D ? Nogmaals, het heeft geen haast, maar ik wil me toch vast gaan orienteren...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:26

Wil je ermee whatsappen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:28

Jolandaa schreef:
Wil je ermee whatsappen?

Ja :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:45

@ssDesign: ik zou als ik jou was gewoon een paar sim only abbo's met elkaar vergelijken. Tijdens mijn zoektocht kwam ik er in ieder geval achter dat dat uiteindelijk goedkoper is dan een abbonnement met telefoon.... en ik denk dat het anders lastig wordt om onder de 25 euro per maand te blijven.
Tenzij je natuurlijk niet in eens de uitgave voor een nieuwe telefoon kunt doen, maar dan zul je moeten inleveren op je eisen waarschijnlijk.

Voor mezelf kwam ik uit op een sim only abbo van simyo (via het kpn netwerk, dat is hier in de regio toch nog echt het beste bereik) met een samsung galaxy s plus. Maar die telefoon is voor jou geen optie, want touchscreen.
Op bijvoorbeeld kieskeurig.nl kun je veel telefoons met elkaar vergelijken op basis van kenmerken zoals: touchscreen, compleet toetsenbord, fm radio etc. Als je eenmaal weet welke telefoon je wilt, wordt je zoektocht al wat simpeler, want er zijn zo ontzettend veel telefoons!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:32

Dankje Wendy :) Ik vraag me alleen af bij welke providers je nog onbeperkt internet hebt... Ik kon alleen T-Mobile vinden alleen die heeft hier erg slecht bereik helaas.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:52

Onbeperkt internet heb je volgens mij bijna nergens meer idd.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:54

Dat is wel een beetje jammer :P Had ik 2 jaar geleden misschien toch voor een smartphone moeten gaan :P

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:13

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:02

EIN-DE-LIJK heb ik een mail voor mn telefoon, morgen wordt mn samsung chat 335 bezorgt. Dan zal ik gelijk even ervaringen plaatsen :j

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:58

Iemand hier al gekeken naar een Blackberry 9900 touch?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:02

SSDesign schreef:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe telefoon. Ga nu op kamers wonen en heb nog een prepaid telefoon (Nokia 6303) en die bevalt eigenlijk super! Maar ja nu ik op kamers ga wonen zal ik ook iets vaker gaan bellen en smsen en zonder internet hoor je er tegenwoordig ook niet echt meer bij. Het heeft voorlopig nog niet echt haast, maar ben me toch alvast aan het orienteren. Heb mijn telefoon nu sinds december 2009 en heb er echt nog nooit problemen mee gehad.

Ik zoek:
- Abonnement met gratis telefoon. Het liefste geen touchscreen, daar kan ik niet mee overweg en ook moet de batterij van de telefoon het lang volhouden. Mijn Nokia kan tot 2 weken mee, dat is natuurlijk wel heel erg 'verwend', maar ik wil niet mijn telefoon iedere dag hoeven op te laden.
- Abonnement met weinig belminuten en veel smsjes.
- Onbeperkt internet (of veel internet). Bij mijn vriend is het zo dat je internet enkel slomer wordt als je teveel hebt geinternet, je betaalt niet extra. Dat vind ik wel fijn moet ik zeggen.
- Tot 25 euro per maand.

Zou dit gaan lukken of niet? Ik ben nog van de niet moderne mensen want ik heb echt geen idee hoe ik moet gaan zoeken naar een geschikt abonnement, dus als iemand mij kan helpen :D ? Nogmaals, het heeft geen haast, maar ik wil me toch vast gaan orienteren...

Als je geen touchscreen wilt, kom je als snel uit op een Blackberry en die heeft duurder internet als normale telefoons en is ook veel slomer.
http://www.ben.nl/abonnementen/ben-regelmatig
Heb je nog wel onbeperkt internet en kan je een mobiel uitkiezen (wel met bijbetalen)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:05

kunnen jullie me misschien hiermee helpen ? --> [HTT] welke tel kiezen van vodafone aanbieding ?

ik hoef geen internet op mijn telefoon. Wel kpn of vodafone netwerk vanwege slecht bereik anders.
klopt het dat simyo gebruik maakt van het kpn netwerk ??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:20

Dat klopt :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:31

Amira bedankt :)

Pff ik vind dit allemaal zo onverzichtelijk he al die abonnementen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:34

Jaaah eindelijk na weken twijfelen ben ik toch gegaan voor de Sony Ericsson Xperia Arc.
Ik heb een abonnement van 37.50 per maand, met 1 gb internet en 200 mb bel/sms min.
Meer dan genoeg want ik bel inprincipe nooit :P...
Nu ben ik natuurlijk wel heel benieuwd hoe ik onder die 1GB internet kan blijven. Heb al apps geinstalleerd die je data gebruik in de gaten houden erg handig. Heb nu alles van internet uitgeschakeld(jammer genoeg krijg ik dan ook geen updates van twitter en facebook berichten). Maarja ik zat vandaag al op 50 MB volgens de app. Maar volgens Phone Usage maar op 30 mb. Dus de eerste maand maar even rustig wennen en alles uitvogelen. Al vind ik de telefoon erg makkelijk een goeie camera, super touchscreen(doet niks onder van mijn ipod).

@ Cayenne : jij bent ook een trotse gebruiker van de Arc toch.. Nog tips en trucs voor een beginnende smartphoner?? Mijn eerste abonnement dus wil geen torenhoge rekeningen :P. Een vriendin van mij was mee om een mobiel uit te zoeken, ze wou zelf ook een abonnement maar wilde niet meer dan 25 euro( bestaat bijna niet en ze wilde persé vodafone, dus abonnement op haar oude mobiel afgesloten). Stiekem was ze best jaloers zei ze.. :o ,, toen schaamde ik me wel dat ik haar mee heb genomen. Ben blij dat ik uiteindelijk toch naar je geluisterd heb en de Arc genomen heb, hij was gratis bij mijn abonnement :D , was toen dubbel blij :P..
Nou nu is mijn verhaal lang genoeg ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:05

bij simyo zit nooit een mobiele telefoon zelf in het abonnement ?
en klopt het dat je simyo de goedkoopste belminuten/sms-jes hebt ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:04

@mememe: ben ik de enige die 37,50 ontzettend veel geld vindt, en dan zeker als je aangeeft dat je nooit belt?

@maris: simyo is sim-only ja. Dat betekent idd dat je er geen telefoon bij krijgt. Veel aanbieders hebben ook sim-only abbonnementen die goedkoper zijn dan de reguliere abbonnementen, omdat je er dus idd geen telefoon bij krijgt.
Bij de reguliere abbonnementen betaal je eigenlijk ook gewoon je telefoon af, als het ware. Daarom zijn die kosten dan ook hoger dan sim-only. Er zijn verschillende sites waarop je de kosten van sim-only kunt vergelijken, aan de hand van jouw eisen qua aantal belminuten/sms/internet. Deze bijvoorbeeld: http://www.simonlyaanbiedingen.com/

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:20

Wendy : dank je wel !

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:22

Wendy: het is zeker wel veel.. Maar ik heb 200 bel/sms minuten.. Dus hoe meer ik sms hoe minder belminuten ;).. Het weegt elkaar af. anders was ik 40 euro per maand kwijt met prepaid zonder internet en alleen maar sms'en. Dus ik vond dit de beste oplossing. Maar ik bel natuurlijk wel eens maar stuur liever een sms is wat sneller en makkelijker ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:27

Maar je hebt toch ook smsbundels waarbij je 1000 smsjes voor 10 euro hebt :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:45

Kan iemand mij hier misschien helpen?

Ik heb een samsung chat 335 prepaid, ik maak alleen gebruik van internet wanneer ik wifi heb. Nu gaat ie als ik naar hotmail ga gewoon over op gewoon internet, hoe kan ik dit oplossen? Bij andere websites doet hij het niet :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:28

Ik heb idd ook een Arc en ben er nog steeds helemaal wijs mee!
En 37.50 is niet duur voor een abo bij de Arc. Zeker als je de waarde van de telefoon op dit moment weet.
Ik bel ook niet veel maar zit wel relatief veel ermee op internet. (gedeeltelijk Wi-Fi). Ik heb het voordeel dat ik bij KPN zit en straks mijn abo kan downgraden zodat ik richting de 22 euro ga. Ik heb expres in eerste instantie een duur abonnement genomen omdat ik perse de Arc wilde. Gelukkig was er net een actie dat je voor alle abo's maar 25 euro hoefde te betalen, dus uiteindelijk was ik zelfs nog goedkoper uit :+ Eind deze maand ga ik downgraden en dan zit ik nog een stukje lager.
Ik heb een abo tot 1GB data per maand, maar ik zit meestal op WiFi dus dan telt het niet mee. Wanneer ik niet op internet zit, dan heb ik alle apps en dataverbruikers uit staan. Dan weet ik zeker dat het goed gaat.

De Arc is echt een heerlijk toestel, makkelijk in gebruik en ontzettend goede kwaliteit!
@Mememe, heb jij er ook een hoes omheen? Ik heb een schermplaatje er overheen en dan een stevige hoes in babyblauw <3 Ik ben echt als de dood dat er een kras op komt := Mijn hoes komt uit Frankrijk en is speciaal gemaakt voor de Arc. Echt ideaal!
Heb je al geprobeerd foto's te maken? De kwaliteit is echt ontzettend goed. De videocamera is alleen wel supergevoelig dus ik moet nog leren hem stil te houden :+