[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:51

Heb ik ook gedaan via de VEH , zo'n bouwkundige inspectie / aankoopkeurig :)

Hartstikke handig , een kerel met verstand van zaken zoekt dan alle mogelijke actuele en toekomstige probleempunten op in je huis , wijst aan wat er scheelt , en hoe je dat probleem het beste aan kunt pakken , en wat het ongeveer gaat kosten aan materialen of om het te laten doen. Geeft ook onderhoudstips en nog tips qua brandveiligheid enzo.

Als zo'n mannetje je meeneemt door het huis weet je in principe precies waar je aan toe bent met het huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:28

VEH is echt handig ja :j ook voor overige zaken, ze kunnen je adviseren en sowieso staat hun site vol met informatie!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:42

Ze hebben mij ook nog goed geholpen met een aannemer die zijn werk niet naar behore deed, meegeholpen met de brieven ed! Mijn rechtsbijstand wilde mij niet helpen ivm de eerste 3 maanden in de verzekering :n

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:37

Oef, ben zó nerveus. Eerste bezichtiging gehad van ons huis en kijkers waren volgens de makelaar érg positief. Maar dan krijg je natuurlijk alle overwegingen, het is geen blousje in de uitverkoop ....

Laat mij maar een weekje slapen of zo, ik hou geen nagels over!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:38

Ik wil je huisje ook wel over nemen hoor, maar dan voor ietsie minder. :') (250.000? :D *lijkt lief) Wel helemaal onze regio. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:41

Haha, ik kan je 6 ton bieden. :Y)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:47

Toch nog maar een tijdje nagels bijten dan ;-)

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:24

Spannend MoniqueT,
Ik duim voor je.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 08:58

ik duim ook! Beccy ik heb je gepbt!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:51

Hey allemaal :D Pfoe was is het toch lastig he, een mooi huisje te vinden! Wij hebben ondertussen een bod gedaan, ruim onder de vraagprijs, want die lag écht te hoog (dochter van de bewoners woont in Nijmegen, waar de huizen dus het dubbele kosten, en denk er meer voor te kunnen vangen).. De bewoners hebben het bod geaccepteerd, een zoon en een dochter ook, nu ligt alleen nog die laatste dochter dwars := Daar zijn we al weken op aan t wachten, totdat die doorheeft dat er echt niet meer voor te krijgen is. Ondertussen heeft de makelaar nog geadverteerd enzo, maar uiteraard geen kijkers meer gehad.. Dus ik ben benieuwd hoe lang ze dat nog vol houdt..
En zaterdag weer bij een ander huis kijken, das mooier, groter, goedkoper.. maar ligt aan een drukke weg -_- Is ook altijd weer iets nét niet perfect..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:59

Je zou toch denken dat die bewoners bepalen of het huis verkocht wordt voor die prijs ja/nee. :=

Wij hebben nu eindelijk een kavel gekocht, de plannen voor 't huis zijn klaar en geaccepteerd.
Toestemming gehad voor een extra serre en m'n balkon mag daar dan bovenop, dan kan ik vanuit m'n kamer m'n paardjes zien in de tuin. <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:03

Ohhh dat lijkt me echt heerlijk, lekker in je luie stoel op t balkon paardjes kijken :D

En inderdaad, wij vinden t ook nogal stom dat die dochter zo dwars ligt, maar ik denk dat die gewoon een grotere erfenis wil zien := Zijn oude mensjes, en ik denk dat zij naar een flatje gaan en het geld van t huis verdelen onder de kinderen..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:04

Dan nog. :')
Die ouders wonen daar toch, wat lame dat ze uberhaupt 'toestemming' van de kinderen nodig hebben.

Ja, ik heb d'r zo'n zin in. :D
Het huis wordt ook zo gesitueerd dat we vanuit de woonkamer alle kanten op kunnen kijken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:07

Saskiaatje, misschien hebben de ouders het huis al geschonken / verkocht aan de kinderen met het recht er te blijven wonen... Fiscaal een goede optie, namelijk! Daar kan je toch zo niet over oordelen als buitenstaander?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:07

Mootje schreef:
Saskiaatje, misschien hebben de ouders het huis al geschonken / verkocht aan de kinderen met het recht er te blijven wonen... Fiscaal een goede optie, namelijk! Daar kan je toch zo niet over oordelen als buitenstaander?

Op die fiets kan natuurlijk ook, zo niet bekeken. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:48

helemaal perfect ga je het nooit vinden, belangrijk is dat jij het WOW gevoel hebt als je binnenkomt en het huis voldoed aan de eisen die jij belangrijk vind..

bouwkundig rapport is heeeel handig! Ik had trouwens eentje voor de NHG, die is iets anders.. DIe man heeft mij zo gigantisch veel geleerd en goede tips gegeven (ik raad iedereeen aan om daar bij te zijn zonder makelaar, dan krijg je allerlij dingen te horen die niet in het rapport vermeld worden.. zo vertelde hij mij dat ik bv 2 groepen in de stoppenkast moest bij laten zetten als ik een luxe keuken erin laat zetten)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:57

Romy, maar dat kan de keukenboer je ook vertellen hoor :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:05

je kan ook een keuken bij de keuken concurrent halen en hem zelf zetten :+

zo had hij nog meer tips, kleine dingetjes waar je heel veel aan hebt!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:06

Ik snap het wel hoor, vandaar mijn smiley!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:16

Wij hoefde eigenlijk alleen maar te weten of de muren nog goed waren, de rest vliegt er allemaal uit :') Vooral in het rechterdeel van het huis, daar moeten zelfs alle waterleidingen en verwarming en electriciteit en gas nog gelegd worden :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:57

@MysticTinker: sorry, moet nog wennen aan je naam :D , dat hebben wij ook gehad met een huis dat geërfd was, tjee, wat een gedoe, eer ze het allemaal enigszins eens waren. Moet ook nog een hoop aan gebeuren, begrijp ik.
Is hier in het zuiden ook niet echt gemakkelijk om wat te krijgen met paardjes, tenminste ik meen dat jullie ook de paardjes aan huis wilden?

@Saskiaatje: super!

Iemand ervaring met het opvragen van de overwaarde van je huidige huis/hypotheek?
Wij hebben namelijk afstand gedaan van onze financiële adviseur en tot nog toe geen spijt van gehad, maar dat is wel iets waarvan ik niet goed weet hoe ik het aan dien te pakken. Even ter info; de bank voor de nieuwe bank is een buitenlandse bank en deze regelen het in principe zelf dus niet, zal eens kijken of ik ze nog eens lief aan kan kijken :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:09

Jij bedoelt dat je je hypotheek wilt verhogen Avaluna?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:13

Inderdaad avaluna, wij willen er sowieso een wei aan :j Inderdaad heel erg moeilijk om iets boven de 3000 m² te vinden. Dat huis waar we nu voor aan t kijken zijn heeft iets meer dan 4000 m². Ook niet echt veel dus, maar genoeg voor een rijbak en een stukje wei :)

Van hypotheken en overwaarde enz heb ik geen verstand jammer genoeg, kan ik je niet mee helpen.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:16

Ben deze week 4 huizen wezen bezichtigen..
één sprong er uit en ga ik denk wel mee verder, alleen de makelaar zit flink te pushen.. Wel vervelend.
Gelukkig helpt mn vriendin me goed, zei is makelaar (geweest) heel handig :-)

Vind het nu best wel eng worden enzo, voor je het weet heb je een huisje :=

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:10

Mootje schreef:
Ik snap het wel hoor, vandaar mijn smiley!

ow O:) hhaha blont ;)

zijn er trouwens hier ambtenaren die ervaring hebben met het krijgen van een nhg bij een tijdelijke overeenkomst, onbepaalde tijd?