een niet startende scooter...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_n_n_e_

Re: een niet startende scooter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:28

Mijn vader zegt..Het is idd om dingen te smeren, zoals je krukas, versnellingsbak enz..!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:30

Vera_noes schreef:
Mijne start als het koud is wel eens de 1e keer niet, maar de 2e keer eigelijk altijd! Ik doe ook altijd met de electrische start, heb nog nooit gekicked Haha!

hihi, zou ik dan wel even oefenen kicken,,ik weet niet wat voor een scooter je hebt, maar bij sommige moet je meer door zwaaitrap doen dan de andere, ik had daar wel moeite mee Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:31

Myrtje_ schreef:
Oo haha oke. Maar waarvoor is de olie in mn scooter dan? Dat alles soepel verloopt ofzo? *voelt zich scooter-dom Clown

Dat is iets heel anders dan het mengsel waar de 2takt op rijd, maar daar weet ik het fijne niet van. Volgens mij is de olie in jouw viertakt hetzelfde als de olie in een auto, om de dingen te smeren en heeft dat ook meer met je motor te maken dan met je benzine. Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:33

Pradaatje schreef:
Voor je motor muts Tong uitsteken

Ach, als ie maar rijdt he Bloos

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:33

Hahaha idd Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:36

Heb de mijne na veel ellende ingeruild (nieuw aangekocht) heb nu een andere waar ik godse blij mee ben omdat hij het wel doet! Haha! Had CPI en nu Peugeot

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:35

Jep heb het probleem ook. Met het vriezen deedtie het elke keer niet. Uiteindelijk weer wel, maar toen ik naar mn stage ging gaf hij het halverwege op.
Heb hem toen naar de winkel gebracht, en daar istie gerepareerd. Is alleen wel de laatste keer, want hij wordt te oud voor onderhoud. Dus ben weer aan het rondkijken voor een nieuwe scooter.
Maar het was wel een goede scooter, heeft me nooit laten staan tot op het eind. Hij wordt gewoon te oud.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:06

te oud? Hoe lang heb je hem dan al?Haha kan je het toch beter bij de brommertjes houden, die blijven rijden! Knipoog

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:15

Ik moet inderdaad zeggen dat ik mijn brommertje handiger vond. Daar kon ik zelf nog wel wat aan rommelen als ie het niet deed. Maar die scooter zit wel heel erg lekker, bovendien gebruik ik 'm ook om grote zakken voer mee te halen en dat zie ik mezelf met een brommer nog niet doen Tong uitsteken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:41

Bij mij komen de problemen meestal als ik er een eindje niet mee gereden heb, dan doet ie lastig bij het starten Lachen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:43

@JoT, dat vind ik inderdaad het enige voordeel van scooters, de ruimte die je hebt om dat op te kunnen slaan. Verder vind ik ze maar niets.. Veel minder stabiel en veel te groot en lomp... Haha! Geef mij maar een brommer. ( Die overigens vrijwel geen schade heeft na een schuiver Knipoog )

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:18

Ik heb een Yamaha Neo's en ik heb nog nooit gehad dat hij het door de kou niet deed. Wel een tijd dat de accu leeg was en ik moest kicken maar ook dan gaat ie meteen aan.
Ik heb hiervoor allerlei merken 2e hands gekocht en daar was altijd iets mee. Vooral vervelend omdat er in die tijd er nog geen mobieltjes zo algemeen waren als nu:P.
Ik heb toen de Neo's nieuw gekocht en in 3,5 jaar tijd heb ik er al zo'n 45.000 km mee gereden. Echt een super scooter.
Scooters zijn erg gevoelig voor tijdelijk niet gebruiken. Zolang je regelmatig rijdt, zullen ze het meestal wel doen, al hangt het wel af van het merk.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:20

Nou, ik heb vandaag m'n scooter gekocht. Lachen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:56

SuperSmurf schreef:
te oud? Hoe lang heb je hem dan al?Haha kan je het toch beter bij de brommertjes houden, die blijven rijden! Knipoog

Ik heb hem in september 2006 gekocht. Hij zou uit 2002 zijn.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:13

Zes jaar oud dus pas Karin, dat is helelaal niet zo oud vind ik. Stel je voor dat je je auto na 6 jaar al kan afschrijven, dat zou toch ook te gek voor woorden zijn? Is je scooter opgevoerd?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:20

Nou ik heb dus ook een Neo's en dat is toch een poedersuiker ding..vandaag is hij er weer is mee gestopt is al de zoveelste keer.. kan hem zowat om de maand op laten halen!! Ben dat ding echt zo beu he!!

Voor een scooter is dat wel oud dat vertelde ze mij ook al..ze zijn daar niet op gemaakt zeiden ze hier in de winkel.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:22

Scooters kunnen wel langer mee dan dat. Ja

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 09:38

6 jaar is inderdaad oud voor een scooter..

De mijne is nu ook zes jaar oud maar pas geleden moest ook mijn zuiger en cilinder vervangen worden..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:24

JoT schreef:
Zes jaar oud dus pas Karin, dat is helelaal niet zo oud vind ik. Stel je voor dat je je auto na 6 jaar al kan afschrijven, dat zou toch ook te gek voor woorden zijn? Is je scooter opgevoerd?

Ja hij is opgevoerd.
Zo heb ik hem overgekocht van iemand en heb hem eigenlijk nooit weer verlaagd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:27

Een auto is wel iets anders dan een scooter he JoT..

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:43

Scooters waar veel aan geknutselt word en opgevoerd zijn slijten veel sneller en gaan ook sneller dingen mankeren omdat je de goede standaard afstellingen wijzigt Knipoog

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:08

ik heb er hier eentje staan van 1998 Knipoog geen schakkel scooter, die is ook helemaal uit elkaar, ook opgevoerd..!kan nog gemaakt worden, en dan doet hij het gwoon perfect! Knipoog
en mijn mio is van januari 2006..dus niet zo oud Tong uitsteken

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:15

Somebitch schreef:
Een auto is wel iets anders dan een scooter he JoT..

Ja, dat begrijp ik ook nog wel. Maar je legt een flink bedrag neer voor een scooter, mag je dan verwachten dat je er iets langer plezier van hebt dan zes jaar... Mijn eerste brommertje was iets van tien / vijftien jaar oud. Hartstikke veel plezier van gehad, ding heeft het zeker anderhalf tot twee jaar prima gedaan. En als ik 'm beter had onderhouden misschien nog wel langer. Maar van een dure, luxe scooter moet je het dan maar normaal vinden dat ie het in no-time begeeft?

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:16

nee, ik vind van niet,,juist die nieuwere zouden langer mee moeten gaan!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:19

Ik heb ook een yamaha neo's uit 1998. Ding rijd super als hij eenmaal warm is, maar daarvoor Clown
s'Ochtends moet ik altijd kicken want dan doet hij het niet elecktrisch. En als hij dan eenmaal loopt valt hij nog even uit, dan nog een keer kicken en dan doet hij het meestal. Dan rijd ik stotterend weg en dan na 5 meter. Doet hij het super Haha! Ik moet alleen wel mijn choke openzetten met optrekken, anders ga ik zoooo langzaam. Dan word ik nog voorbij geracet door opa's op fietsen Vork