Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Gefeliciteerd, ik ben een stille meelezer in jouw topic. Ik vind het gewoon rete interessant wat je allemaal verteld. Is er nog een mogelijkheid om het toch voor elkaar te kunnen krijgen dat je langer kunt blijven zodat je wel mee kunt lopen in november?
MonaLieske schreef:Gefeliciteerd met je certificaat!
Ik denk dat het de Nederlandse overheid weinig interesseert, maar de Japanse overheid zal het minder grappig vinden als je langer blijft dan de geldigheid van je visum. Met een beetje pech kom je dan in de toekomst het land niet meer in, dus dat zou ik zeker niet riskeren.
Ik ga over een maand (weer) op vakantie naar Japan en je topic helpt al goed bij de voorpret.
tienus63 schreef:Is er een kans dat in de toekomst voor korte of langere tijd terugkeert naar Japan?
_chou schreef:Ik volg, wel een beetje laat![]()
Doe zelf de Koreastudies en hoop daar over 2 jaar een half jaartje te zitten, dus heel leuk om iemand anders in Oost-Azië voor een bepaalde tijd te zien wonen.
tienus63 schreef:En een baan in de sector waar je nu als zzp-er aan de slag bent, zou dat er in zitten?
Is het het land of de mensen waar je verknocht aan bent?
Het stukje cultuur omvat dat beide natuurlijk en is veel groter dan de twee afzonderlijk.
Als je thuis bent, wat mis je dan aan Japan, de inwoners of het land?
pien_2010 schreef:Wat een bijzonder topic. Ik weet niets van Japan en heb een boek "het seizoen van de kersenbloesem" van Ruriko Pilgrim cadeau gekregen en nu zie ik je topic.
Heel interessant vind ik het en je bent een bloedmooie vrouw.
Zijn een van je ouders Japans daar je ook de taal kunt spreken en wel iets Japans in je lijkt te hebben?
Proficiat met je diploma, heel erg knap.
Ik vind het wel een land van tegenstellingen als ik lees dat zelfs Halloween wordt gevierd. Hahaha.
Ik geniet en heb genoten van je topic. Bedankt.
Citaat:We hebben wel het geluk gehad na een etentje in Gion een aantal maiko-san en een geiko-san te zien op straat. Uiteraard geen geren, foto's of andere gekke taferelen maar vond het wel een mooie afsluiting van die trip. M'n moeder had nog nooit een maiko of geiko gezien dus dat geeft wel wat meer charme aan de verhalen en films die erover gemaakt worden.