Yv_ schreef:Is weekmenu echt heel veel goedkoper dan dagelijks halen? Ik kan het op zich wel eens proberen. Ik weet op maandag bijvoorbeeld welke groente we in het kratje meekrijgen en dan zou ik daar voor de week (zeg t/m vrijdag omdat ik zaterdag en zondag vrijwel niet thuis eet) daarop vlees en andere ingredienten kunnen halen? Nu met mijn dagelijks is zeg maar wel voor 2 dagen: vlees red ik in mijn eentje niet om in 1 maaltijd op te kunnen, dus daar eet ik 2 dagen van, maar het liefst wel 2 verschillende gerechten. Het grootste probleem schuilt er bij mij ook denk ik in dat ik gewoon nooit weet hoe laat ik klaar ben en als ik van 6-20 heb gewerkt, heb ik echt geen zin meer om uitgebreid te gaan staan koken. Dan wil ik hapslik, douche en bed. Ik heb overigens wel een multicooker, waar een slowcooker functie opzit, misschien moet ik me daar eens meer in gaan verdiepen? Iemand daar ervaring mee?
Sinds ik met een weekmenu werk ben ik een stuk goedkoper uit. Waar ik nu wekelijks ong. 50 euro uitgeef ( 1 persoonshuishouden) Gaf ik voorheen gemiddeld 120 euro per week uit omdat ik dagelijks boodschappen deed en het niet goed plande met wat ik al in huis had.
Ik probeer ook beter te letten op wat er in de aanbieding is en daarmee maaltijden te maken.