Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadiine__x schreef:Jullie hebben echt een droomhuis gekocht, ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!
nevica schreef:'Zegt hij'.![]()
![]()
Er is wel weer een bak werk verricht hoor.
foxy80 schreef:Granoek, gefeliciteerd met je aankoop en wat een werk hebben jullie al verzet!
Een paar tips/vragen:
- je vriend draagt toch wel mondmasker als hij in de stal aan de gang gaat? Niet alleen asbest maar ook vogelpoep, rattenkeutels en restanten gier wil je niet inademen, echt niet.
- uitkijken met donkere ramen, zoals aangehaald. Hout leeft, maar donkere kunststof kozijnen op de zonnekant nog veel erger. Onze ramen zijn ze al eens moeten komen bijregelen, ondanks witte kleur en rolluiken.
- voor de toekomst: denk niet alleen aan verwarming, maar zeker aan afkoeling. Er staan geen foto' s van het huis bij maar ik vermoed open bebouwing die niet midden in een donker bos staat dus in de zomer lekker warm. Zonnewerend glas helpt amper bij deze zomers. Wij hebben rolluiken en dankzij nieuw geïsoleerd dak alsnog sauna. Dus als jullie je dak gaan vervangen, kijk zeker naar hoe je de warmte in huis gaat regelen. Bij jullie is het zeker een voordeel dat jullie er eerst in klussen/wonen, zo kom je er achter hoe temperatuur in huis zit, zowel winter als zomer.
- ik hoop dat jullie kozijnen op tijd komen. Ons was 2 jaar geleden ook 12 weken gezegd en we hebben 8 maanden kunnen wachten eer alles er was (kunststof ramen met rolluiken) -excuus was toen corona, gelukkig misten we net de start van heibel in Oekraïne.
Verder maken jullie flink vooruitgang! Wij ontsnapten aan behang afstomen, hebben keiveel gesloopt in ons huis hahaha!
Eelmo schreef:Stille meelezer: zat je nou in Belgie of in NL? Want hier in NL mag/moet je ook rekening houden met een verplicht (!) ecologisch onderzoek ivm vleermuizen als je de spouwmuren wilt isoleren/dak wilt vervangen. Daar ben je je misschien al bewust van, misschien niet. Ik weet niet hoe het in Belgie zit.
Na de laatste uitspraak van de Raad van State kom je er niet meer zomaar onderuit vrees ik.
Wat niet betekend dat je niet mag isoleren, zoals iedereen lijkt te denken, maar je bent gewoon verplicht om eventuele vleermuizen van een verhuisbericht te voorzien