VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FFDP

Re: VOLG - van varkensstal naar paardenpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 09:47

Wat een leuk project, ik volg ook! :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:08

Mijn vriend heeft in de eerste stal alle hekken nu los

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij denkt er nu aan om hier maar zijn beroep van te maken omdat hij het zo goed doet, zegt hij :+

Ik heb beneden al het behang er af behalve de keuken en ben aan de trappenhal begonnen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de overloop boven

Afbeelding

Moest dan behangverwijderaar bij halen en ben toen maar begonnen aan het opschuren van de lambrisering

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:12

Mooi vrachtje oud ijzer, krijg he best een leuk centje voor

Lekker bezig allebei

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:49

Ja precies!
Het kost ons 50€ om een container te laten komen die ze dan ook weer ophalen, en we krijgen volgens mij 0,23€/kg

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:21

Jullie hebben echt een droomhuis gekocht, ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:56

Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat worden.
Echt een mooie plek met potentie hoor.

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:57

Ben benieuwd voor straks, ik heb wel respect voor jullie!!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:21

'Zegt hij'. :') _O-

Er is wel weer een bak werk verricht hoor. :j

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 11:54

Nadiine__x schreef:
Jullie hebben echt een droomhuis gekocht, ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!

En toch waren we allebei niet meteen verkocht toen we gingen kijken haha!
Toch niet met de buitenkant, de droom was een mooie langgevelhoeve met een grote houten poort maar toen letterlijk mijn droomhuis te koop kwam hebben we gelijk gebeld en toen was het al besproken.
Een halve dag heeft die te koop gestaan en we waren al te laat. Ik kom er elke dag langs en ik baal elke dag als ik ernaar kijk.
Maar daar hebben ze nu een heel stuk van het huis gesloopt en nu is het een gewoon 'huis' dus nu hoef ik het toch niet meer, maakt het wel makkelijker _O-

Maar de ligging was heel fijn hier, de binnenkant was ruim genoeg en toch niet te groot of moeilijk te onderhouden. Het huis zelf is super degelijk gebouwd en alle stallen waren vergund dus dat heeft wel doorslag gegeven.

nevica schreef:
'Zegt hij'. :') _O-

Er is wel weer een bak werk verricht hoor. :j

Ja hij sleurt zo hard, soms moet ik ook zijn ego een beetje boosten :P

Hij heeft nog hele lange balken gevonden in de stal in van dat kunststofmateriaal waar ook park-bankjes van gemaakt worden (van dat grijs spul), daar kan best een heel stukje wei mee afgemaakt worden

Dit spul:

Afbeelding

Maar dan dus hele lange balken die tussen de stallen in zaten.
Weet nog niet helemaal wat hij bedoelt, moet nog gaan kijken

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:26

Wat een leuk topic, heerlijk om alle updates te zien/lezen! Ik vind het altijd heel moeilijk om de plannen voor me te zien, dus ik ga goed op de vele foto's :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:07

Hard gewerkt al! Doet deugd dit te zien evolueren. Doe zo voort!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 22:16

Vriend is in de tweede stal begonnen! Hij schiet echt super goed op!
Voor

Afbeelding

Tijdens

Afbeelding

Na

Afbeelding

En dit zijn die kunststof balken wat hij bedoelde:

Afbeelding

Wellicht kunnen we er nog wat mee. 1 van mijn paarden is nogal een Houdini en dit materiaal van omheining hebben we niet eerder getest _O-

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:29

Leuk project om te volgen, wij zijn ook de varkensstal(len) aan het verbouwen/afbreken :+

Wat een werk hé.. Leuk om de vooruitgang te zien! :j

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 00:11

Wat een vooruitgang, mooi om het te kunnen volgen zo!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:30

Omg hij is zeker enorm opgeschoten!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 18:34

Tof project, ik volg ook.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:58

Zooooo.... Als je je vriend nog eens een weekje kwijt moet of als jij je verveelt heb ik hier ook nog wel wat poedersuiker wat gedaan kan worden hoor... Jullie kunnen wel werken zeg!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 11:38

Ik app je over een jaar of 1000 even als we hier klaar zijn Juut _O-

Maar hij gaat wel hard inderdaad en dan te bedenken dat het niet eens voor zijn paarden is.
Hij is helemaal niet zo close met mijn paarden maar hij doet het toch maar!

We willen het ook allemaal een beetje veulen proof hebben zodat er merries van hem een tijdje met veulen kunnen komen logeren, dat lijkt me ook wel heel gezellig.

We hopen volgende week een bod te kunnen doorsturen voor de extra grond maar de bank deed alvast helemaal niet moeilijk gelukkig.
Ik ben blij dat we deze bank gekozen hebben. Dat klinkt misschien stom want het is maar een bank maar ik ben daar nog nooit met een slecht gevoel buiten gegaan.

Oké nu stop ik met dit melig gedoe, wat is dit jongens

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 10:18

Granoek, gefeliciteerd met je aankoop en wat een werk hebben jullie al verzet!

Een paar tips/vragen:
- je vriend draagt toch wel mondmasker als hij in de stal aan de gang gaat? Niet alleen asbest maar ook vogelpoep, rattenkeutels en restanten gier wil je niet inademen, echt niet.
- uitkijken met donkere ramen, zoals aangehaald. Hout leeft, maar donkere kunststof kozijnen op de zonnekant nog veel erger. Onze ramen zijn ze al eens moeten komen bijregelen, ondanks witte kleur en rolluiken.
- voor de toekomst: denk niet alleen aan verwarming, maar zeker aan afkoeling. Er staan geen foto' s van het huis bij maar ik vermoed open bebouwing die niet midden in een donker bos staat dus in de zomer lekker warm. Zonnewerend glas helpt amper bij deze zomers. Wij hebben rolluiken en dankzij nieuw geïsoleerd dak alsnog sauna. Dus als jullie je dak gaan vervangen, kijk zeker naar hoe je de warmte in huis gaat regelen. Bij jullie is het zeker een voordeel dat jullie er eerst in klussen/wonen, zo kom je er achter hoe temperatuur in huis zit, zowel winter als zomer.
- ik hoop dat jullie kozijnen op tijd komen. Ons was 2 jaar geleden ook 12 weken gezegd en we hebben 8 maanden kunnen wachten eer alles er was (kunststof ramen met rolluiken) -excuus was toen corona, gelukkig misten we net de start van heibel in Oekraïne.

Verder maken jullie flink vooruitgang! Wij ontsnapten aan behang afstomen, hebben keiveel gesloopt in ons huis hahaha!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 21:46

Zijn we weer!
Ik had vorig weekend een paar daagjes vakantie. Heerlijk genoten!

Afbeelding

Mijn vriend heeft in de stal keihard doorgewerkt
Hier een voor & na

Afbeelding

Afbeelding

En nog een ander deel stal

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb geen foto’s van boven maar heb 2 slaapkamers bijna af van de 4. Beneden was ik met het behang helemaal klaar

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 21:51

foxy80 schreef:
Granoek, gefeliciteerd met je aankoop en wat een werk hebben jullie al verzet!

Een paar tips/vragen:
- je vriend draagt toch wel mondmasker als hij in de stal aan de gang gaat? Niet alleen asbest maar ook vogelpoep, rattenkeutels en restanten gier wil je niet inademen, echt niet.
- uitkijken met donkere ramen, zoals aangehaald. Hout leeft, maar donkere kunststof kozijnen op de zonnekant nog veel erger. Onze ramen zijn ze al eens moeten komen bijregelen, ondanks witte kleur en rolluiken.
- voor de toekomst: denk niet alleen aan verwarming, maar zeker aan afkoeling. Er staan geen foto' s van het huis bij maar ik vermoed open bebouwing die niet midden in een donker bos staat dus in de zomer lekker warm. Zonnewerend glas helpt amper bij deze zomers. Wij hebben rolluiken en dankzij nieuw geïsoleerd dak alsnog sauna. Dus als jullie je dak gaan vervangen, kijk zeker naar hoe je de warmte in huis gaat regelen. Bij jullie is het zeker een voordeel dat jullie er eerst in klussen/wonen, zo kom je er achter hoe temperatuur in huis zit, zowel winter als zomer.
- ik hoop dat jullie kozijnen op tijd komen. Ons was 2 jaar geleden ook 12 weken gezegd en we hebben 8 maanden kunnen wachten eer alles er was (kunststof ramen met rolluiken) -excuus was toen corona, gelukkig misten we net de start van heibel in Oekraïne.

Verder maken jullie flink vooruitgang! Wij ontsnapten aan behang afstomen, hebben keiveel gesloopt in ons huis hahaha!

Mijn vriend is helemaal ingepakt ja!

Er is ons door verschillende firma’s en ook door buren en vrienden verzekerd dat het vervagen van donkere kleuren met de huidige materialen niet meer van toepassing is. We zijn ook op plaatsen gaan kijken en durven dit wel door te zetten

Het huis is deze zomer niet overdreven warm geworden, daar hebben we op gelet. We gaan ook nieuwe spouwmuurisolatie voorzien en nieuwe dakisolatie. Waar we nu wonen zitten we pal onder het dak en daar is het in de zomer 33 graden binnen dus daar ben ik niet zo bang voor. De airco mag in ieder geval mee verhuizen haha
Het dak van het huis wordt voorlopig niet vervangen

De 12 weken voor de ramen was een schatting van de eerste firma, de anderen hebben veel kortere levertermijnen. We hebben er ook geen haast achter :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:38

Stille meelezer: zat je nou in Belgie of in NL? Want hier in NL mag/moet je ook rekening houden met een verplicht (!) ecologisch onderzoek ivm vleermuizen als je de spouwmuren wilt isoleren/dak wilt vervangen. Daar ben je je misschien al bewust van, misschien niet. Ik weet niet hoe het in Belgie zit.
Na de laatste uitspraak van de Raad van State kom je er niet meer zomaar onderuit vrees ik.

Wat niet betekend dat je niet mag isoleren, zoals iedereen lijkt te denken, maar je bent gewoon verplicht om eventuele vleermuizen van een verhuisbericht te voorzien :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 18:55

Eelmo schreef:
Stille meelezer: zat je nou in Belgie of in NL? Want hier in NL mag/moet je ook rekening houden met een verplicht (!) ecologisch onderzoek ivm vleermuizen als je de spouwmuren wilt isoleren/dak wilt vervangen. Daar ben je je misschien al bewust van, misschien niet. Ik weet niet hoe het in Belgie zit.
Na de laatste uitspraak van de Raad van State kom je er niet meer zomaar onderuit vrees ik.

Wat niet betekend dat je niet mag isoleren, zoals iedereen lijkt te denken, maar je bent gewoon verplicht om eventuele vleermuizen van een verhuisbericht te voorzien :D

Hahahaha wat grappig. Wij zitten in België en daar heeft zowel de architect als de spouwerman niks van gezegd maar ik ga het zeker eens opzoeken, als is het om op de volgende verjaardag met een leuk weetje te kunnen komen _O-

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:31

Misschien dat in Belgie de bedrijven zelf nog mogen controleren op vleermuizen in de spouw en er daarom niets genoemd is? Hier in NL is dat niet (meer) voldoende.
Zie:
https://www.raadvanstate.nl/actueel/nie ... pouwmuren/
https://vng.nl/artikelen/vragen-en-antw ... leermuizen

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat vleermuizen in Belgie niet beschermd zijn, maar ik weet het oprecht niet. Mocht het nodig zijn: een ecologisch onderzoek is duur, maar kost ook veel tijd. Vandaar, mocht het nodig zijn: vraag nu een offerte aan, dan kan er aankomend voorjaar begonnen worden. Anders kun je nog een paar jaar wachten op je isolatie :+

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:34

Oeh wat een leuk project! Ben enorm benieuwd hoe het word! Ik volg zeker mee :D