Mijn eerste eigen mini camper zelf inbouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taucha

Re: Mijn eerste eigen mini camper zelf inbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 13:29

Voor geïnteresseerden enkele foto’s op mijn fb waar oa het inschuifbed in de maak was; https://www.facebook.com/media/set/?set ... 613&type=3

We hebben een rechte basis gemaakt van multiplex 18mm. Daarop is met 3 scharnieren de 2 ineenschuifbare lattenbodems geschroefd.

We hebben 2 losse bodems bij de beddenreus gehaald, 70x200cm à 30,-
De frames los gemaakt en onderling verweven. Enige ‘zware’ items zijn 3 poten in het midden, vuren balken 40x700mm die aan de bovenkant voorzien zijn van 2 metalen platen. De beide middenbalken liggen nagenoeg klem tussen deze metalen platen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:28

Ziet er goed uit *\o/*

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 22:21

pmarena schreef:
Nouja het is natuurlijk ook wel lekker om het idee te hebben dat je bed 2 personen goed kan dragen.... ik zou dat zelf op tandenstokertjes van 8-10mm toch wel wat te spannend vinden := En bij keukentje ook wel lekker dat je niet bang hoeft te zijn dat het zwaardere belading niet kan hebben. En als je dat formaat balkjes toch al hebt liggen.... zou ik ze ook lekker gebruikt hebben hoor.

Zeker omdat het voor even is, om wat te experimenteren.

Leuk geworden die frontjes, ben benieuwd hoe het er uit gaat zien +:)+

Dit idee had ik dus ook.
Daarnaast is het bed overigens zo bevestigd dat je deze makkelijk los kan halen zonder gereedschap dmv 2 borgpinnen, dus als ik hem als normale auto gebruik, voornamelijk in het winter seizoen, of andere dingen moet vervoeren, dan kan je met gemak in je eentje het volledige bed uit de bus halen in een paar seconden.

Tink89 schreef:
Ik zou die frontjes nog even afwerken met een laagje glitsa, zodat ze ook wat vocht kunnen hebben en je ze makkelijker kunt afnemen.

Ze zijn geschilderd met buitenlak, dit leek mij ivm vocht al handig, buitenlak zou bestand moeten zijn tegen regen zelfs, dan hoeven ze niet ook in de glitsa toch?

Birdie60 schreef:
Ziet er goed uit *\o/*

Dankjewel! :D

Verder weer een paar foto's. Inmiddels met matras, meteen even een foto bij geplaatst van hoe we het matras om de wielkas heen gebouwd hebben, waardoor je dus alsnog vrijwel geen ruimte verliest aan die zijde, ben zelf heel tevreden met hoe dat uitgepakt is.
Enige waar ik enorm van baal is onze rekenfout van het uitschuif deel aan de keukenkant, we hebben het matras wel al zo op maat gemaakt dat deze er overheen valt. Zodat het matras nog steeds passend is indien ik een nieuw bed bouw, want ik denk dat ik op termijn het bed wel anders moet doen, die 10cm is toch wel heel essentieel gezien het al een kleine ruimte is kan dat net het verschil in comfort maken.
keuken moet nog afgewerkt worden, maar staat wel vast, en natuurlijk moet het dak en de aankleding nog.
Platen op het bed laat ik nog even zitten, we gaan er eerst een paar nachtjes mee weg begin volgende maand, om te ervaren hoe belangrijk het is om dat bed opnieuw te maken, want anders is het zonde van het materiaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:43

Wat gaaf!

Mooie kleuren en uitstraling.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:43

Oooh dat wordt al super leuk!! En netjes gemaakt +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 07:46

Ik vind het erg leuk zo, en hier kun je al best lekker mee op weg zo! +:)+

Waarom heb je dat stukje boven de bank niet bedekt net zoals de rest met dat grijze vilt spul?
Ik vind dat echt sfeervol staan :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:35

Heel leuk gedaan!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:39

Wat ziet het er super gezellig uit! Leuk stofje heb je gekozen :D

Komt er ook nog iets eettafel-achtigs wat je kan uitklappen?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 00:12

Keitof gedaan !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:07

Ziet er leuk uit. Grappig motief in de stof, leuk gevonden :j

Tipje: zet 'm een keer op de weegbrug zodat je weet wat je aan laadvermogen over hebt.
Je auto raakt niet meteen overbeladen van de inrichting, maar als je 'm weer eens gebruikt waar ie voor bedoelt is, veel zooi vervoeren of een verre vakantietrip met (veel) bagage, dan is het wel prettig dat je ongeveer weet hoeveel er nog in kan voordat oom agent gaat zeuren.

Maakt niet uit wat iedereen roept, jij bent verantwoordelijk dat je wagen niet overbeladen is en jij krijgt eventueel een boete.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:37

Ziet er erg leuk uit. Precies goed toch, voor het doel waarvoor je hem wilt gebruiken :)
Matras zou ik inderdaad eerst proberen, misschien valt het wel mee en helt het helemaal niet door/over.
Veel plezier het eerste weekend weg ermee!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-24 16:12

pmarena schreef:
Ik vind het erg leuk zo, en hier kun je al best lekker mee op weg zo! +:)+

Waarom heb je dat stukje boven de bank niet bedekt net zoals de rest met dat grijze vilt spul?
Ik vind dat echt sfeervol staan :j

Dank jullie wel!

Gewoon niet in mij opgekomen om dat te doen eerlijk gezegd, deze plaat zat al bij de bus en heb ik alleen losgehaald voor het isoleren, geschilderd en weer bevestigd. Er moet hoe dan ook een plaat zitten om dingen aan te bevestigen zoals het bed. Dus dan zou ik in theorie nog vilt over die plaat kunnen doen, maar denk niet dat dat voor mij echt iets toevoegt eigenlijk :)

8nnemiek schreef:
Wat ziet het er super gezellig uit! Leuk stofje heb je gekozen :D

Komt er ook nog iets eettafel-achtigs wat je kan uitklappen?

Ik overweeg om dit aan de achterkant van het bed te maken, zo dat je het kan uitklappen inderdaad, maar misschien is een losse tafel meenemen wel handiger, dat wil ik eerst even ervaren.

Vd week met het mooie al even aan het water gezeten een middagje. Morgen gaan we voor het eerst "echt" op pad.
Ik heb morgen een sollicitatie in Leiden en woensdag trainingsdag, gezien dat voor mij aan de andere kant van Nederland ligt hebben mijn vriend en ik besloten samen te gaan, en daar te blijven overnachten.
Alleen nog even kijken of we een plekje kunnen vinden, campings zijn enorm duur zagen we al, en eigenlijk willen we alleen graag een toilet beschikbaar hebben, verder het liefst zo simpel en kleinschalig mogelijk, dus we gaan eerst bij een soort camperplaats langs waar je voor +- €5 per nacht kan staan, hopen dat daar een plekje is, en anders zien we het wel. Misschien toch een camping bellen of in het ergste geval terug rijden.

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 16:18

Je hebt wel de mazzel dat steeds meer campings met comfort-plaatsen komen, met een sanitair-hokje er op met douche, toilet en wastafel. Erg handig en comfortabel *\o/*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 17:20

Wat een fantastisch project en wat ziet het er al goed uit!

Je wakkert een droom in me aan. Nu zitten we een klein mannetje en een huis wat van top tot teen een revisie kan gebruiken. Maar wie weet ooit mogen we het zelfde doen :)

Froukje_JJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:42

Ik zou even bij svr campings kijken!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:21

Camping bij leiden in de buurt kun je vergeten voor die prijzen.
Ik wil wel eens creatief zijn met een emmer met een zak erin voor een nachtje.

Maar ik heb een interessant weetje voor je. Je krijgt zo een pb.

In ieder geval heel veel succes met je sollicitatie!

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:25

Meelezer meldt zich: Hoeve Rustdam in Zoeterwoude, een svr camping en vlakbij Leiden!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:28

Nachtje bij het Valkenburgse meer, met pottipotti en jerrican water?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:29

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 21:39

Wat heb je die bus zo leuk opgeknapt zeg, ziet er heel gezellig uit! Hopelijk heb je een leuk overnachting plaatsje kunnen vinden en anders is er misschien wel een bokker in de buurt waar je terecht kunt op het erf :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:19

In Hoogmade heb je een boerderij met Camperplaatsen Maris hoeve of Maria logies, prijzen weet ik niet maar wel dicht bij Leiden

https://mariahoeve-logies.nl/

Mooie verharde standplaats
€ 20,- per nacht op basis van max. 2 pers.
Eigen stroomvoorziening € 2,50 per nacht
Honden aangelijnd toegestaan € 2,50 per nacht
Extra personen € 2,50 per nacht
Free WiFi
Speciale stortbak voor het chemisch toilet
Sanitaire voorziening
Melkhuisje met verse zuivel
Vrij toegangelijke koeienmelkerij

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 18:45

Dank voor jullie reacties en tevens een aantal pb's allemaal!
Het is hier momenteel even heel druk, de sollicitatie is hem helaas niet geworden, ben wel aangenomen, maar voor zomer 2025, daar heb ik nu natuurlijk niet zo veel aan. En helaas was afgelopen week mijn laatste officiële werkweek in mn oude functie, dus nu hard op zoek naar wat nieuws.
Komende weken is brandjes blussen met hier en daar festivalwerk.
Dacht helemaal van wat top, dan kan ik in mn busje slapen, het zijn meerdaagse festivals waar overnachten ter plaatse verwacht word namelijk, maar nu mag ik bij het ene festival niet in de bus slapen omdat hij niet gekeurd is als camper en dan het terrein niet op mag, en de andere was geen plek meer voor auto's op de camping, alleen tenten :')
Dus beide weken gedoemd tot mijn campertje op de parkeerplaats parkeren en op het terrein er naast in een tent slapen :') Super jammer want keek er wel helemaal naar uit vaker in mn busje te gaan slapen :j

Ach, we hebben in leiden uiteindelijk een overnachting gedaan en dat is goed bevallen, voldoende frisse lucht met het dakluik, totaal geen condensvorming gehad ondanks de verder dichte deuren en zelfs nog regen in de nacht. Bed was een beetje hard naar mijn smaak, maar ik heb thuis dan ook een enorm zacht bed, dus dat is een kwestie van wennen verwacht ik.
Verder het ging het systeem voor in en uitschuiven enorm makkelijk, het bed was zo opgemaakt en weer afgehaald, en hadden we echt wel het gevoel dat ondanks de knusse ruimte, we ons er prima mee konden redden.
Enige was dat er de laatste dag echt heel veel regen voorspeld stond, de hele dag, ja dan is de lol er wel af, gezien mijn trainingsdag van de sollicitatie niet door ging, zijn we toch een dag eerder naar huis gereden.

Oohja, en heb bij thuiskomst een beginnetje gemaakt aan de dakplaten, eerste plaat zit er grofweg op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 06:46

Ziet er hartstikke leuk uit hoor +:)+

Wat goed dat je geen last hebt van codens, het ademt dus wel voldoende met de deuren dicht blijkbaar?

Kom je niet een beetje ruimte te kort, dat je nog iets van een plankje / mandje aan de randen / hoeken zou willen voor wat dingetjes die je dan snel kan pakken? :)

Wel super suf dat je dan alsnog met een tentje moet... -O-
Kan je geen zeiltje over het busje heen gooien, zodat het een tent lijkt :=