Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nimbletje

Re: Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 05:59

Ik snap nooit waar mensen de tijd vandaal halen om elke dag te stofzuigen of om iets in het huis te doen. Ik vertrek om half 8 van huis en kom pas s'avonds rond 20 uur weer thuis. Moet dan nog eten enzo... en wil ook even zitten. Op mijn vrije dag draait de wasmachine. Strijkijzer heb ik ook niet. Vroeger wel voor de strijkkralen van de kinderen

Ik overweeg een robotstofzuiger. Heb 5 jaar een poetshulp gehad. Mis haar nog elke dag maar nu geen budget meer voor. Ze deed mijn hele huis in 3 uur.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:16

moonsparkle schreef:
Ik heb trouwens een hekel aan stofzuigen, die herrie, dat zware ding die soms ook op zijn kop wil liggen of vast blijft hangen achter een stoelpoot of deurkozijn. Ik bezem daarom liever, misschien iets minder grondig maar voor dagelijks gebruik en tussendoor veel sneller en makkelijker naar mijn idee dan een gewone stofzuiger. Oja en je hoeft de zak van de bezem nooit te vervangen :P

Dan denk ik dat je ook blij wordt van een steelstofzuiger. De voordelen van een bezem en de voordelen van een stofzuiger

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:21

Maartje1990 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik heb trouwens een hekel aan stofzuigen, die herrie, dat zware ding die soms ook op zijn kop wil liggen of vast blijft hangen achter een stoelpoot of deurkozijn. Ik bezem daarom liever, misschien iets minder grondig maar voor dagelijks gebruik en tussendoor veel sneller en makkelijker naar mijn idee dan een gewone stofzuiger. Oja en je hoeft de zak van de bezem nooit te vervangen :P

Dan denk ik dat je ook blij wordt van een steelstofzuiger. De voordelen van een bezem en de voordelen van een stofzuiger[/quote
Ook weinig herrie? Vrienden hadden een Dyson steelstofzuiger maar die vonden m wel best zwaar en de accu ging na verloop van tijd snel leeg waardoor ze toch weer op een gewone stofzuiger over waren gestapt :P nu heb ik er daardoor weinig vertrouwen in. Mocht een bezem stuk gaan heb je voor onder de 20 euro denk ik een nieuwe en er valt niet veel aan stuk te gaan. Als zo'n steelstofzuiger niet meer goed werkt na korte tijd dan heeft het veel geld gekost

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:32

_San87_ schreef:
Hier gewoon een sleetje met extra lang snoer. Zuigt toch het beste, in mijn ervaring, en geen accu die leeg gaat :=. Boven wel een steelstofzuiger.

Hier ook gewoon een normale stofzuiger. Wel zonder zak, maar slechte ervaringen met een dyson en zie geen voordeel in een steelstofzuiger. En vind ze ook minder fijn.

Heb wel een bezem, maar dat is leuk voor tussendoor of wanneer er veel haar of grote dingen liggen. Stofzuigen blijft toch echt nodig.
Verder bespaart mijn schoonmaakster een hoop tijd :')
En gewoon dingen mee nemen als ik iets anders aan het doen ben. Doekje over de muren van badkamer tijdens het douchen, vaatwasser in of uitruimen tijdens koken. Spullen mee naar boven nemen als ik daar toch al heen moet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:33

Evamarie schreef:
Doekje in de hand? Gelijk even meer meenemen dan wat het plan was.

Dit loopt bij mij dus volledig uit de hand.
Voor ik het weet poets ik alle lades en lampen en is mijn huis intussen nog een zooitje.

Hier is de stofzuigerrobot degene die veel werk uit handen heeft genomen. We hebben twee honden, waarvan 1 husky, en eerder moesten we wel twee keer per dag stofzuigen om het toonbaar te houden.
Nu doe ik eens per dag met de Dyson steelstofzuiger (ik zweer bij dat ding trouwens) en de robot gaat aan als ik op pad ben.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:42

Oh ideaal topic dit.

Wij hebben het motto "je kunt het beter gelijk doen" Dus je bordje van het ontbijt gelijk in de vaatwasser in plaats van eerst op het aanrecht, dan heb je hem twee keer in je handen.

Oh en een Dyson stofzuiger in combinatie met de dweil. Ik dweil nu meerdere keren per week terwijl ik dat eerder echt hels vond om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:54

nimbletje schreef:
Ik snap nooit waar mensen de tijd vandaal halen om elke dag te stofzuigen of om iets in het huis te doen. Ik vertrek om half 8 van huis en kom pas s'avonds rond 20 uur weer thuis. Moet dan nog eten enzo... en wil ook even zitten. Op mijn vrije dag draait de wasmachine. Strijkijzer heb ik ook niet. Vroeger wel voor de strijkkralen van de kinderen

Ik overweeg een robotstofzuiger. Heb 5 jaar een poetshulp gehad. Mis haar nog elke dag maar nu geen budget meer voor. Ze deed mijn hele huis in 3 uur.

Dan zeg je het toch precies zelf al :P . De meeste mensen komen voor 20.00 thuis, en dat scheelt een hoop tijd.

Ik werk thuis, dus dat is helemaal fantastisch. Om stipt 5 uur gaat de laptop dicht, en wassen doe ik ook wel eens tussen het werk door bv. Maar m'n huishouden is nog steeds een ramp, want mijn rotzooi-tolerantie is extreem hoog en ik zie pas dat er iets moet gebeuren als het écht écht niet meer kan :') .

Maartje1990 schreef:
moonsparkle schreef:

Dan denk ik dat je ook blij wordt van een steelstofzuiger. De voordelen van een bezem en de voordelen van een stofzuiger

Ze hebben bij de action voor 60 euro een draadloze steelstofzuiger... Die is echt best prima, alleen je moet de filters goed onderhouden en dat bakje schoonmaken. En zoals ik al eerder zei, bij ons crashen de borstels omdat ik een heel langharige hond heb. Scheelt een hoop tijd als je geen langharige hond hebt :') .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:12

Captain schreef:
8nnemiek schreef:
En de soepmaker, dat ding is zo fijn! Die gebruik ik veel met groente uit de tuin. Binnenkort komen de courgettes er weer aan. Die hoef ik maar in grote blokjes te snijden, ui en aardappel erbij, water, kruiden en bouillontablet en het apparaat doet de rest.

Het enige wat je aan tijd bespaart is staafmixen? Dat kost toch nog geen 2 minuten? :+

Ik vond het eerst ook onzin, maar het is zo veel fijner! Zo'n soepmaker doet ook roeren zodat het niet aankookt, regelt de temperatuur zodat je niet hoeft te wachten tot het water kookt, en na afloop schakelt ie zelf uit en houdt de soep warm. Dus je kan gewoon weglopen nadat je de ingrediënten erin hebt gedaan en als je een half uur of een uur later klaar bent met je klusjes dan staat de soep klaar. Ideaal!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:22

Wat ik trouwens volgens mij nog niet voorbij heb horen komen in dit topic is ADHD medicatie. Mijn grootste life hack is ADHD medicatie, dat zorgt dat alles in mijn leven soepeler gaat. :') dus ook huis opruimen, schoonmaken en boodschappen doen. Had ik 20 jaar eerder achter moeten komen, maar toen werden meisjes nog amper gediagnosticeerd helaas. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:35

ramen lappen doe ik met Jemako doeken, scheelt heel veel tijd en ergernis. Ik kan het nu niet meer, want ik kan geen trapje meer op en de ramen zijn 4 meter hoog hier, maar het werkt ook voor spiegels en deuren.

Voor dweilen heb ik een dweilapparaat van Hyundai, in het reservoir gaat een sneldrogende reiniger voor laminaat van James, geweldig spul.

Ontkalken doe ik met azijn, dat spuit ik erop en laat ik zitten tot de volgende gaat douchen, die boent dan met een scrub-daddy en weg is de kalk.

Vroeger toen ik nog werkte en nog paarden had, had ik daar allemaal geen tijd voor, maar nu ik met pensioen ben, heb ik verder niks te doen dan mijn huishouding, en aangezien ik een stinkende hekel aan huishatelijk werk heb, wil ik dat zo efficient mogelijk doen

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:36

xLoki schreef:
Wat ik trouwens volgens mij nog niet voorbij heb horen komen in dit topic is ADHD medicatie. Mijn grootste life hack is ADHD medicatie, dat zorgt dat alles in mijn leven soepeler gaat. :') dus ook huis opruimen, schoonmaken en boodschappen doen. Had ik 20 jaar eerder achter moeten komen, maar toen werden meisjes nog amper gediagnosticeerd helaas. :+

:')
Ik zit op het punt dat ik nu wel de diagnose heb maar er ook van overtuigd ben dat dingen zonder medicatie ook best goed gaan. Behalve het huishouden. En ik zou iedereen (inclusief mezelf) een plezier doen met wat meer structuur in m’n werk :'), maar ik vind decaan naar medicatie dan wel weer groot.

Voor nu: niet bokken maar poetsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:18

_San87_ schreef:
onpaard schreef:

Meer mensen dan je denkt.

Ah okay. Ik ken echt niemand die dat denkt.

Ik ken er genoeg, vriendin van me kan zich enorm druk maken om was die nog opgevouwen moet worden.. Terwijl ik dan denk, trek gewoon de deur dicht, niemand die het ziet :')
Of als je ergens komt zeggen, 'let niet op de rommel' en er ligt echt nergens ook maar iets wat op rommel lijkt :+
Of voor de vakantie het hele huis uitsoppen, vind ik ook altijd zoiets geks.. Waarom moet dat dan ineens? En dan gestresst op vakantie gaan.. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:22

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

Ah okay. Ik ken echt niemand die dat denkt.

Ik ken er genoeg, vriendin van me kan zich enorm druk maken om was die nog opgevouwen moet worden.. Terwijl ik dan denk, trek gewoon de deur dicht, niemand die het ziet :')
Of als je ergens komt zeggen, 'let niet op de rommel' en er ligt echt nergens ook maar iets wat op rommel lijkt :+
Of voor de vakantie het hele huis uitsoppen, vind ik ook altijd zoiets geks.. Waarom moet dat dan ineens? En dan gestresst op vakantie gaan.. :')

Ik maak ook het huis schoon voor we op vakantie gaan, volgens mij is dat wel vrij normaal :P.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:33

Nou, ik niet. Waarom? Er leeft toch niemand. Ik zorg alleen dat de vaatwasser draait, de koelkast leeg is en de vuilnis is afgevoerd. En verder niet.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:39

Fitzroy schreef:
Nou, ik niet. Waarom? Er leeft toch niemand. Ik zorg alleen dat de vaatwasser draait, de koelkast leeg is en de vuilnis is afgevoerd. En verder niet.

Omdat je dan thuis komt in een schoon huis. :D <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:44

Fitzroy schreef:

Nou dit, ik ga niet speciaal het huis extra schoonmaken voor of na een vakantie.. Heb dat nooit zo gesnapt :n Vooral niet als het je stress oplevert :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:46

Captain schreef:

En dat maakt je gelukkiger? Dan vooral doen ;) Mij boeit het niet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 12:51

Captain schreef:
Fitzroy schreef:

dat kom ik sowieso niet, want de kat blijft thuis, met 2 x per dag een ingehuurde oppasdame die wel even stofzuigt voor we thuiskomen, maar verder niets.

Ik zorg dat de wc schoon is, er wc papier genoeg ligt (voor de oppasdame), vuilniszakken leeg, geen vaat en zo weinig mogelijk losse rommel en verder kom ik niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:37

Maartje1990 schreef:
moonsparkle schreef:

Dan denk ik dat je ook blij wordt van een steelstofzuiger. De voordelen van een bezem en de voordelen van een stofzuiger[/quote

moonsparkle schreef:
Ook weinig herrie? Vrienden hadden een Dyson steelstofzuiger maar die vonden m wel best zwaar en de accu ging na verloop van tijd snel leeg waardoor ze toch weer op een gewone stofzuiger over waren gestapt :P nu heb ik er daardoor weinig vertrouwen in. Mocht een bezem stuk gaan heb je voor onder de 20 euro denk ik een nieuwe en er valt niet veel aan stuk te gaan. Als zo'n steelstofzuiger niet meer goed werkt na korte tijd dan heeft het veel geld gekost

Wij hebben philips speed pro max. Nu anderhalf jaar en merk niet dat de accu snel leeg is. Sowieso heb je nog een tijd garantie en zijn er losse onderdelen te koop. Met 1 langharige hond, 2 katten, 2 vrouwen met langhaar én een dreumes kan ik hem alleen maar aanraden. Maakt niet meer of minder herrie dan een gewone stofzuiger.

Mijn schoonmoeder had een dyson was daar indd niet tevreden over vond onze philips ook veel fijner. Die dyson lekte de opvangbak pp een gegeven moment zand dat opgezogen was en je moet constant knop ingedrukt houden tijdens het zuigen, de onze heeft een schuifknop die zich vast zet op de stand die je wil.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:43

Wij hebben ook (nu ruim een jaar) een Philips Spreedpro Max, echt een top ding, maar het is wel een smak geld.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:53

Ik heb ook een dyson, wel een van de nieuwste modellen, die vind ik niet zo zwaar eigenlijk.
Met snoer is in mijn huis geen doen. Dan ben ik al 4x de stekker aan het verplaatsen voor alleen mijn woonkamer :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:55

Boodschappen laten bezorgen, de vaatwasser en de dyson. Ideaal mee naar boven en een ander opzetstuk om de trap snel te zuigen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:00

OOh boodschappen laten bezorgen! Plan nu beter van tevoren in wat ik wil eten, scheelt tripjes naar de supermarkt en qua kosten ook goedkoper. (koop nu veel bewuster in)

Robotstofzuiger heeft mij ook echt gelukkiger gemaakt. Waar ik elke dag eerst thuis kwam in een huis vol kattengrit en stof is nu het ergste weg. Wel stofzuig ik in het weekend op de plekken waar de stofzuiger niet makkelijk bij komt.

Elke dag wat doen qua schoonmaak scheelt al een hele hoop. Alleen ben ik daar zelf ook niet zo goed in.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:07

Captain schreef:

Dit heb ik zelfs al na een schoonmaakdag. Ik ga daarna vaak boodschappen doen. En dan kom ik dus met boodschappen in een opgeruimd huis. Echt zo fijn.

Qua tips moeten jullie verder niet bij mij zijn. Ik ben zo'n gevalletje 'ohm prullenbak moet leeg' en dat dan voor de helft doen. Vervolgens moeten de planten water en dan vul ik alleen de gieter want ik kom een haarelastiekje tegen dat écht eerst naar de badkamer in het bakje moet. Daar aangekomen zie ik dat de douchedeuren gepoetst moeten worden dus eerst weer naar beneden om een doekje en een poetsdoek op te halen. Ah, het aanrecht kan ook wel een doekje gebruiken. Dat eerst maar... Etc etc etc etc. 3 uur later heb ik alles wel gedaan :Y)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 14:09

boodschappen thuis laten bezorgen scheelt mij echt veel tijd (en geld). Ik heb een standaard boodschappenlijstje, die laat ik wekelijks bezorgen. Geen onnodige extraatjes of kassakoopjes.