Welke 'gezonde' koekenpan? (inductie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 20:10

Ik weet niet of je we iets aan hebt, maar ik ben zeer blij met de hexclad koekenpan en hapjespan! Kan op inductie, in de vaatwasser, metalen gereedschapjes er in is geen probleem, kan in de oven...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 08:28

Heb van de Green-fabrikant eind vorig jaar een Greenpan gekregen, omdat ik problemen had met de Greenchef pannen, Greenpan schijnt betere kwaliteit te zijn en Greenchef de budget. Maar heb precies hetzelfde probleem, alles bakt aan, bodem zwart etc.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:07

Coentjuh schreef:
Heb van de Green-fabrikant eind vorig jaar een Greenpan gekregen, omdat ik problemen had met de Greenchef pannen, Greenpan schijnt betere kwaliteit te zijn en Greenchef de budget. Maar heb precies hetzelfde probleem, alles bakt aan, bodem zwart etc.

Oeps :+ Klinkt alsof mij dat ook gaat gebeuren. Lees zoveel verschillende ervaringen dat ik echt niet weet waar we goed aan doen. Zijn er meer bokkers met deze ervaring?

Had nu de Greenchef Nordics op het oog (de nieuwe lijn bij Blokker) https://www.blokker.nl/greenchef-nordic ... w0EALw_wcB

Of de Tefal Renew https://www.coolblue.nl/product/922180/ ... 28-cm.html
iemand ervaring hoe die houtlook steel blijft?

solarpleure

Re: Welke 'gezonde' koekenpan? (inductie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:15

Vorig jaar hebben wij onze oude pannen vervangen met greenpan pannen. Eerst met 2 begonnen (de wok en een standaard koekenpan) vanwege de wisselende verhalen. Het is even wennen, de pan moet langzaam opwarmen, dus alvast een laag vuurtje eronder als je nog aan het snijden bent (ipv gas vol open, zoals wij altijd deden). En afwassen alleen met wat water en een zachte spons. Maar we hebben er nooit problemen mee dat het aanbrand (ja ok, als ik m'n pijnboompitten er te lang in laat zitten branden ze natuurlijk wel aan, maar dat is aan mezelf te wijten ;-) ), de pannen zijn nog zo wit als toen we ze kochten en we gebruiken bijna nooit additionele olie of boter. Dus hier zijn we er zeer tevreden over!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 11:19

Ik ben fan van mijn RVS hapjespan.

Wil er graag meerdere want wij koken af en toe nog met Teflon pannen. Maar ik heb nog geen goede vervangers gevonden.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:10

Ik heb mijn Greenchef pannen inmiddels bijna 1.5 jaar en ze zijn nog steeds als nieuw. Ik merk wel dat ik op een niet te hoge temperatuur moet bakken want dan bakt het product wel aan. Als ik dat niet doe heb ik ook een olie of boter nodig. Dus stel je wil een biefstuk dichtschroeien is boter wel essentieel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:09

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:16

Ik heb Greenchef, heel tevreden mee. Ze zijn pastelgeel <3.

Geen last van aanbakken, oid. En ik bak er alles in.