Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
superpony schreef:Ik vraag me nog steeds af wat het verschil is met het beton ciré. Veel over gelezen, maar geen zin om een cursus te doen bij ze en zie het verschil zelf niet zo.
Ik lees wel wisselende ervaringen, maar dat is ook in combinatie met waar je het toepast. Wij willen het niet bij de echt natte gedeeltes.
Mijn ervaring is wel met half betegelde badkamers vroeger dat de muur ook vies wordt of vette/aanslag laag krijgt op den duur. Daarom een speciale verf en kijken hoe dat zich houdt met schoonmaken.

(of nou ja, laten doen dan
) 
Moska schreef:Onze stucadoor raadt het af. Het is arbeidsintensief, daardoor kostbaar en het is lastiger schoon te houden en je moet het goed afwerken om het vochtbestendig te maken. Ik wilde het ook namelijk, maar dan ging hij het niet doenHet zijn mat witte tegels geworden…
lieke2 schreef:superpony schreef:Ik vraag me nog steeds af wat het verschil is met het beton ciré. Veel over gelezen, maar geen zin om een cursus te doen bij ze en zie het verschil zelf niet zo.
Ik lees wel wisselende ervaringen, maar dat is ook in combinatie met waar je het toepast. Wij willen het niet bij de echt natte gedeeltes.
Mijn ervaring is wel met half betegelde badkamers vroeger dat de muur ook vies wordt of vette/aanslag laag krijgt op den duur. Daarom een speciale verf en kijken hoe dat zich houdt met schoonmaken.
beton ciré heeft hele gave dessins bv zoiets
[ Afbeelding ]
Volgens de leverancier van stucadoormaterialen zou dit prima kunnen in natte ruimtes en zouden zowel de ondergrond (beton) als ook de laatste afwerklaag ervoor moeten zorgen dat het waterdicht is en blijft. Ik ga het iig ook proberen(of nou ja, laten doen dan
)
maar ik ben vooral ook benieuwd naar ervaringen hiermee.
Ik vind dit altijd zo'n gemis als ik op vakantie ben.
lieke2 schreef:@achterom, hoe zie jij een natuurlijke ventilatie op een badkamer die midden in een huis ligt? Waar dus geen raampje oid naar buiten kan worden opengezet?
Achterom schreef:lieke2 schreef:@achterom, hoe zie jij een natuurlijke ventilatie op een badkamer die midden in een huis ligt? Waar dus geen raampje oid naar buiten kan worden opengezet?
Een badkamer zonder raam is wat mij betreft een echte don't, maar ik zou zelf gaan voor mechanische ventilatie, sowieso. Het was meer een reactie op degene die klaagde over het geluid daarvan, maar ik heb liever geluid dan schimmel.
En alleen een raampje open kunnen zetten op de badkamer is dus echt niet genoeg om dat te voorkomen, in mijn ervaring.
lieke2 schreef:Achterom schreef:
Een badkamer zonder raam is wat mij betreft een echte don't, maar ik zou zelf gaan voor mechanische ventilatie, sowieso. Het was meer een reactie op degene die klaagde over het geluid daarvan, maar ik heb liever geluid dan schimmel.
En alleen een raampje open kunnen zetten op de badkamer is dus echt niet genoeg om dat te voorkomen, in mijn ervaring.
Soms heb je geen keuze qua waar de badkamer in het huis gesitueerd is, ze zeggen dat de mechanische ventilatie in combinatie met de tochtspleet (zeg ik dat goed?) onder de deur goed zou moeten zijn.
Ik denk dat ik straks een extra ventilatiegat laat maken in de badkamer, nog even navragen of dat handig is of juist niet.

Earth schreef:Gaaf! Zijn ze mat of glans/ Dat scheelt wel met duurzaamheid
Earth schreef:Prrrr schreef:Marmer vind ik dan weer een echte don't. Wat een gedonder met schoonmaken...
Daarom hebben wij kunststof marmer![]()
Denk dat het ook wel scheelt welke kwaliteit je neemt.