Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
veneri schreef:de cv staat hier sinds vanochtend op 19graden, snachts gaat hij terug naar 18, maar niet lager ivm huisdieren. voorheen stond de cv in de winter al snel op 21 a 22 graden, huurwoning met energielabel D, en ik werk veel thuis, ga niet zitten kouwkleumen, maar wil er ook wat meer om gaan denken, dus ipv overdag op 21-22, nu maar proberen de thermostaat op max 20 te zetten van de winter. we verwarmen alleen de woonkamer (huisdieren), badkamer en een werkkamer boven, in de rest van het huis zijn de kachels dichtgedraaid.
hoe doen jullie dat eigenlijk met ventileren? ik heb hier altijd wel een ventilatierooster open in alle kamers, maar daarmee verlies je natuurlijk ook veel warmte.
Gwenvd schreef:Oké nu misschien nog niet maar dan de afgelopen jaren?
Wij hebben een goed geïsoleerd huis, hebben alleen in de woonkamer de verwarming aan, in de gang en in de badkamer. Die laatste 2 op aanraden van iemand van de verwarming.
Onze thermostaat klopt niet qua temperatuur dus die zetten we op 21,5 maar het wordt niet warmer dan 19.5 binnen.
Ik hoorde dat mijn buurvrouw alles open heeft qua verwarmingen en het zeker tussen de 20 en 21 graden stookt. Nu ben ik benieuwd hoe jullie dat doen?
Niks is verkeerd natuurlijk, gewoon interesse.
Isabonny schreef:Dag en nacht 20 graden. Soms steek ik houtkachel aan en wordt het heel snel 23-24 graden. Maar ik begin wel zuiniger te stoken. Vandaag kachel aangestoken en maar 1 keer gevuld en toen langzaam uit laten gaan. In de tussentijd zit ik met fleecevest en lekker dikke fleecedeken met laptop op schoot (die ook warmte afgeeft) en heb het heerlijk warm. Zo warm dat ik inmiddels de deken al weer heb afgegooid. Die laptop is echt lekker warm op schoot