Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Goed spoelen tot je helder water heb na het schillen (meestal 5x spoelen). Hoe jonger de aardappelen hoe minder zetmeel en hoe minder je hoeft te spoelen. Snufje zout afvullen met water tot de rand. En dan met deksel erop 2 uur op 100 graden (tijd gaat pas in op het moment dat het kookt).
Hangt er vanaf wat wil je met de peer doen. Moes, suikersiroop en/of taartvulling. Zoveel verschil zit er niet in met appels.
Schuur_ schreef:Ik was in de kringwinkel en zag verschillende potten staan van Weck maar zonder de ring. Is het dan nog een goede koop? Zijn die ringen ergens los te verkrijgen?
8nnemiek schreef:Het leek me wel handig om op reis wat zelfgemaakte koekjes mee te nemen, of bij onverwacht bezoek. Ze blijven dan veel langer lekker en worden niet zacht. En ik heb wel eens schimmel op de koekjes gehad in de trommel, zeker bij soorten waar wat meer vocht in zit![]()
Ik had drie potjes gemaakt: eentje na een week open gemaakt, de tweede na een maand, en de derde na een jaar. Alledrie waren ze nog heel lekker, en knapperig. Dus die test was geslaagd.
Je moet er wel een potje met water op zetten bij het wecken, anders gaan ze drijven
De potten en deksels heb ik eerst gesteriliseerd in de oven; een kwartier op 160 graden.
Dan de koekjes erin, en toen heb ik ze meteen zonder af te laten koelen in de weckpan gezet; 30 minuten op 100 graden.