Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:Ik ben inmiddels een aantal stappen verder.
10 panelen
Pelletkachel
Spouwmuur en vloerisolatie
Nieuwe cv ketel
Dit komt bij elkaar op 15k ex subsidies, totaal dus zo'n 12k incl subsidies.
Niet verkeerd.
De grote vraag nu is bepalen waar de Pelletkachel komt te staan daar ik geen rookkanaal heb en liever geen gevelafvoer doe(komt dan aan de voorkant huis, kachel moet dan in de open keuken).
Menino schreef:Achterom schreef:Krijg je op pelletkachels nog steeds subsidie eigenlijk?
Nee, zeker niet.
Schijnt toch niet zo milieubewust te zijn![]()
Desondanks wel een goedkope manier om te verwarmen als dat je overweging is#nojudgement.
pillow schreef:Wildgirl schreef:Ik hoef geen rookkanaal aan te leggen, wel een dubbelwandige pijp door 2 verdiepingen.
Een geveldoorvoer mag ook niet meer.
Wildgirl schreef:pillow schreef:Een geveldoorvoer mag ook niet meer.
Daarom moet ik ook door 2 verdiepingen heen
Het dak is iets anders dan de gevel.
Ik heb het, met de huidige gasprijzen, vergeleken.
Ik ben 80% goedkoper uit qua stookkosten met een pelletkachel, de moeite dus wel waard!
Nico12 schreef:BOL en infrarood is 1 op 1 verwarmen. Dus verbruik je aan stroom 1 KW dan krijg je ook 1 KW warmte.
Een warmtepomp maakt in het voor en naseizoen er 4 tot 7 keer meer van.
Voorbeelden, bericht Sansevieria een srk/src 3,5 KW vanaf € 900 tel er 1000 bij op indien jezelf niets doet. Gemiddeld rendement 4.7 over hele jaar. Als je achter het type een X zet dan wordt die 4.7 al 5.1 maar is ook 500 euro duurder. Bij ons zijn beide typen in gebruik.
Geluid buiten alleen als je er naast staat. Binnen is een ander verhaal, ondanks dat genoemde types tot de stilste op de markt behoren zul je ze binnen horen en voelen blazen als hij aan staat of hij is stuk.
Janneke2 schreef:Nico12 schreef:BOL en infrarood is 1 op 1 verwarmen. Dus verbruik je aan stroom 1 KW dan krijg je ook 1 KW warmte.
Een warmtepomp maakt in het voor en naseizoen er 4 tot 7 keer meer van.
Voorbeelden, bericht Sansevieria een srk/src 3,5 KW vanaf € 900 tel er 1000 bij op indien jezelf niets doet. Gemiddeld rendement 4.7 over hele jaar. Als je achter het type een X zet dan wordt die 4.7 al 5.1 maar is ook 500 euro duurder. Bij ons zijn beide typen in gebruik.
Geluid buiten alleen als je er naast staat. Binnen is een ander verhaal, ondanks dat genoemde types tot de stilste op de markt behoren zul je ze binnen horen en voelen blazen als hij aan staat of hij is stuk.
Zou ik een vertaling mogen...?![]()
Wat is bol?
Wat is bericht sanseviera...?
En ik snap dat je warm water meerdere keren / efficiënt kunt gebruiken, maar ik ben ook doordrongen van de wet van behoud van energie.