Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Pffffft. Wij hebben offerte gekregen voor het meerwerk voor het laten plaatsen van de Ikea keuken. Wát een idioot gedoe hé. Dat bedrijf krijgt een totaal opdracht en durft even 1000 euro te vragen voor een muurtje gladstucen van 6x2m2. Vind het echt ronduit belachelijk en wordt er gewoon boos van dat ze misbruik maken van de situatie. Heb er echt super slecht van geslapen. Want nu kunnen we dus weer gaan lopen kloten om het iemand anders gedaan te laten krijgen en zo. Blergh.
Shiloh schreef:Totaal opdracht zou dan dus de hele keuken zijn. Verwijderen oude keuken, vervangen stoppenkast, groepen aanleggen en extra stopcontacten plaatsen, nieuwe keuken plaatsen. En alleen voor het gladstucen van de muur na het verwijderen van de tegels rekenen ze al 1000 euro. Voor de elektra in totaal 2700 euro. Verwijderen van de bestaande keuken. 1000 euro.
Echt gewoon ronduit absurd.
Voor een losse klus snap ik dat bedrag wel, maar dit is een totaal opdracht bij een bedrijf die alles doet.
Shiloh schreef:Totaal opdracht zou dan dus de hele keuken zijn. Verwijderen oude keuken, vervangen stoppenkast, groepen aanleggen en extra stopcontacten plaatsen, nieuwe keuken plaatsen. En alleen voor het gladstucen van de muur na het verwijderen van de tegels rekenen ze al 1000 euro. Voor de elektra in totaal 2700 euro. Verwijderen van de bestaande keuken. 1000 euro.
Echt gewoon ronduit absurd.
Voor een losse klus snap ik dat bedrag wel, maar dit is een totaal opdracht bij een bedrijf die alles doet.
Shiloh schreef:Mochten jullie nog betrouwbare elektriciens weten die Eindhoven als werkgebied heeft die gewoon redelijke prijzen hanteren houd ik me aanbevolen.
listiglistje schreef:Shiloh schreef:Mochten jullie nog betrouwbare elektriciens weten die Eindhoven als werkgebied heeft die gewoon redelijke prijzen hanteren houd ik me aanbevolen.
https://www.klerks-elektrotechniek.nl/
Is een oud collega van mijgoede recensies!
Shiloh schreef:listiglistje schreef:
Die heb ik toevallig toen straks zitten bekijken. Ik schrijf hem op! Je had me al eens goed verwezen, dus wie weetLuxe hoor van die collega’s.
We zijn nu even een plan aan het maken. Kan zijn dat we de boel gewoon even uitstellen tot we de sleutel eenmaal hebben en dan gewoon mensen langs laten komen. Wellicht dat we ook meer zelf gaan doen.
Mijn vader had het erover dat hij in zijn leven veel muren gestuced heeft en die heeft er wel vertrouwen in dat hij dat strak af kan leveren. Mooi, want ik wil dat ook wel leren. Elektriciteit is het dingetje wat we echt niet zelf kunnen en mogen doen uiteraard. Maar als dat eenmaal gefixed is hebben we het er nu over of we de keuken plaatsen wellicht ook wel zelf aandurven. Er hoeven geen leidingen verlegd. De afzuigkap blijft zitten waar die zit hoeft alleen vervangen. Vaatwasser zit op zelfde plek. Dus eigenlijk is het een kwestie van kastjes opbouwen, goed uitlijnen, apparatuur erin schuiven, aanrechtblad erop en afkitten. Moet te doen zijn zou je denken?
Maar we hebben ook nog een algeheel klus bedrijf aanbevolen gekregen, die we ook nog een offerte bij gaan opvragen.
Nah jah. Nog steeds niet blij, maar gaat wel goedkomen.
Ik vind het gewoon zo misselijk. Ik ben keurig bereid om een eerlijke prijs te betalen voor een klus, maar je wordt gewoon geflest waar je bij staat, waarbij ze misbruik maken van dat ze partners zijn met Ikea. Reviews zijn trouwens ook echt slecht, vooral wanneer je hun het meerwerk níet laat doen. Mijn vertrouwen in dat bedrijf is dus echt compleet weg.
We zijn de opties dus even aan het bekijken.