Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:59

Wat rot dat je zo’n grensoverschrijdende moeder hebt.

Je wilt / wilde graag een goede relatie, maar voor nu is afstand het beste.

Sterkte,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:00

lizy29 schreef:
Ts een slot vervangen is echt supersimpel. Even je huidige cilinder eruit halen om de lengte op te meten (zit meestal vast met een klein schroefje op de kopse kant), bij de bouwmarkt een goed veilige cilinder van de juiste maat kopen en de huidige weer vervangen. Echt iedere idioot kan dat. :j

https://youtu.be/l1BkoLnNAbY

Dankjewel! Vriendje is behoorlijk moe dus ligt lekker bij te slapen. Maar hier gaan we morgen mee aan de slag!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:01

Anoniem schreef:
Ibbel Dankje. Hier heb ik wat aan!
Is het handig vandaag nog aangifte te doen, of tot maandag te wachten?
Ik ga vragen of mijn vriend haar sleutel kan regelen, en anders maandag er achteraan om de sloten te vervangen.

Mijn moeder en ik hebben jaren geen contact gehad. Ik heb jaren bij jeugdzorg gewoond. Dat was niet voor niets. Maar ook toen had ze een handje in situaties dusdanig veranderen dat zij het slachtoffer was en ik de dader. De afgelopen jaren leek ons contact weer goed. Maar sinds ik bij de psycholoog loop kreeg ik alweer het idee dat zij meende dat ze het slachtoffer was en wilde bijv gesprekken met mijn psycholoog.

Ik heb dus voor mezelf besloten dat ik helaas voorlopig geen contact met haar wil. Ik dacht de afgelopen jaren dat ik haar ‘nu wel aan kon’ maar het tegendeel is bewezen, helaas. Deze beslissing doet mij enorm veel pijn, maar ik denk dat dat wel begrijpelijk is. Je blijft je hele leven hopen op een moeder, die er voor je is. Niet op een moeder die de situatie dusdanig laat escaleren dat crisis dienst, huisartenpost en politie wordt gebeld. Omdat ze mij wilde laten opnemen want ik ontspoorde. Puur omdat ik haar niet in mijn huis wilde, niet in gesprek met haar wilde, haar weg wilde hebben en omdat ze niet luisterde ik zelf weg ben gegaan.

Hoe kan je een contact verbod opstellen?

ik moet hier toch even op reageren.
Ik heb ook geen contact met mijn moeder en daar zelf voor gekozen.
Maar dit is geen 'Helaas'
Mensen die persoonlijke ruimte en wensen niet kunnen waarderen/accepteren , zijn jou niet waard.
Weg er mee.
Ik voel me zoveel fijner sinds ik geen contact meer heb met me moeder, geen verjaardagen meer waar ze bij is die door haar super ongemakkelijk zijn omdat ze met niemand matched.
etc etc etc.

En ja, zeker de sloten vervangen. Je weet nooit of ze de sleutel zelf niet al 4x heeft laten bij maken,
Dus als jij denkt dat je de sleutel heb, heeft ze er misschien nog wel 3 thuis liggen...
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:02

Wat een rotsituatie ts.. Hopelijk geeft het blokkeren van berichten even wat rust. Ik ga mee met anderen hier om je sloten te laten vervangen, zou de beslissing niet bij haar laten om de sleutels terug te geven en wellicht hiermee een nieuwe confrontatie bij jouw huis te riskeren. Lastig altijd, gevoel en verstandig zijn daarin soms 2 verschillende dingen en klinkt alsof je moeder daarbij natuurlijk ook aardig onvoorspelbaar is. Misschien aangifte doen verstandig, al is het maar om op papier te hebben wat er is gebeurd in het geval van een vervolg.

Heeft je moeder je voor de schade aansprakelijk gesteld? Mocht ze dat wel gaan doen en de schade is niet zo groot, kan je natuurlijk kiezen om het zelf te betalen, ivm schadevrije jaren. Mocht het groter zijn, zou ik de verzekering raad gaan plegen. In het geval jij geen schade hebt, niemand het gezien heeft en jouw geweten zegt dat ze er maar in moet stikken gezien de situatie, is ontkennen een optie. Verhaal erachter begrijp ik zeker dat je in zo'n situatie dan zelf maar weg bent gereden. Ik zou niet zelf achter de schade aan gaan, wil ze het vergoed hebben, moet ze je maar aansprakelijk stellen.

Een slot kan je in principe makkelijk zelf vervangen! Althans, heb ik wel eens gezien :D Zelf niet zo'n klusser :o , maar mijn man heeft het vaker zelf gedaan.

Anoniem

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:09

Ondanks dat het niet handig is alle privé informatie online te gooien, ben ik toch wel even heel blij met bokt. Het doet mij goed om even open en bloot alles eruit te gooien en jullie inzichten te lezen.

In ons gezin zeggen we regelmatig, ze is geen goede moeder maar wél een goede oma. En ik wil tzt ook kinderen. En gun die ook die leuke oma. Want die leuke oma is ze absoluut. Dat maakt het zo lastig.

Mijn vriend belde haar dus vandaag, en eind van het gesprek gaf ze aan dat ze schade heeft en dat ik die moet betalen. Natuurlijk vind ik dat niet meer dan logisch. Maar ik vind het in deze situatie lastig dat ik moet betalen voor haar schade terwijl zij mij emotioneel gister nog veel meer schade heeft toegebracht.
Mijn auto heeft niks. Ik heb met de trekhaak tegen haar auto gezeten. Dus voorkeur gaat naar dit zonder verzekering te regelen als ze hierop blijft doorgaan.
Ik betwijfel echter op dit moment of ze zelf doorgaat op de schade, of bijv de politie belt met een gek verhaal. Ze is erg goed in in de slachtofferrol kruipen, dat is meestal haar ‘aanval’ terug en haar ‘verdediging’. Ik denk dat het nu dus stilte voor de storm is maar ze zelf wel enige actie gaat ondernemen, op welke manier dan ook.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:19

Pfff ik vind het vreselijk om dit te lezen :n

Ik heb zelf zo'n moeder, waardoor ik een pleegkind ben. Heb ook geen contact meer met haar. En in mijn pleegfamilie heb ik zo'nzelfde tante ook nog.

Ik ken alle schade die je wordt aangericht. Ik ben nu denk ik al 4 jaar bezig met therapie en allemaal die zooi om te herstellen van alle schade die me is aangericht als 3 jarig kindje. Na die leeftijd was her voor mij voorbij, buiten wat pestende scholieren en nof wat contactproblemen met mijn biologische moeder. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn als je nog stukke langer in zo'n situatie zit.

Het ergste is dat mensen zoals je moeder nooit eens naar zichzelf kijken om eens af te vragen of hun een fout hebben gemaakt, want dat kan niet. Hun maken geen fouten. Dat bestaat niet. Het is echt belachelijk dat we er uberhaupt aan denken :n

Ik vind het heel knap hoe je nu met de situatie omgaat. Je klinkt als een sterke dame. Daar mag je trots op zijn.

Van mij krijg je een dikke knuffel. Neem vooral je tijd om de dingen te regelen. Ook wat betreft je moeder kan gaan doen. Neem de tijd om het te verwerken en om dan een oplossing te zoeken. Tegen zo'n mensen opboksen vraagt superveel van je want helaas zijn ze vaak heel slim :n

Je krijgt hier nog een dikke knuffel van mij :knuffel:

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:24

Het excuus dat je tegen een stilstaande auto aan rijdt en dan dus altijd verantwoordelijk daarvoor bent kan ook weerlegt worden.

Ga maar midden op de snelweg stil staan,wedden dat als er een auto tegen jou is aangereden dat je toch ook schuldig bent :+

Idem met inrit -bewust- blokkeren. Stukje uitlokking en jou beklemmen.
Ik vind het heel netjes dat je de schade wilt betalen maar of dat ook "verplicht" is omdat het jou schuld is is nog maar de vraag.

De zin dat je schrijft dat ze een leuke oma is, misschien wel voor andere kinderen maar dat geeft geen garantie dat ze dat ook is voor jullie kinderen ;)
Je bent ontzettend coulant en probeert van alles maar niets geeft meer rust dan een genomen besluit.

12 jaar lang heb ik geen contact gehad met m'n ouders en ook familie. Het waren mijn beste jaren. Hoe hard het ook klinkt.

Veel succes ts.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:26

Weet je zeker dat je zo'n vrouw met jouw kinderen om wil laten gaan? Na alles wat ze jou heeft aangedaan?
Je hebt PTSS, durft niet alleen naar buiten, hebt jaren in de jeugdzorg doorgebracht en DAN NOG ben je van mening dat die vrouw met jouw kinderen hoort om te gaan?

BREEK de vicieuze cirkel hier alstjeblieft. Laat niet nog meer kinderen slachtoffer worden van emotionele mishandeling.

Ik vind het erg zorgwekkend dat je nog zo lief naar je moeder toe doet, zo graag een relatie met haar wil, hoopt dat alles nog goedkomt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien moet je je eens realiseren dat je nooit beter zal worden als je zo onder invloed van haar blijft staan.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:28

bigone schreef:
Anoniem schreef:
Inderdaad 1 sleutel van de voordeur. Zou zoiets zelf te doen zijn? Mijn vriend is vrij handig.

Mijn vriend is het met me eens. Wij hadden gister een ruzie (hebben we echt zelden, nu een keer wel) waarbij we besloten een avond en nacht niet samen door te brengen. Als reactie daarop is mijn moeder naar mijn huis gegaan, wilde dus absoluut niet weg. Ze heeft de huisartsenpost, crisisdienst en politie gebeld. Want ik moest volgens haar opgenomen worden. Eenmaal zij uit mijn huis verwijderd heb ik de politie en crisis dienst gesproken en hun zagen absoluut geen reden waarom ik opgenomen moest worden. Oftewel de hele boel is onnodig door haar geëscaleerd. Ik heb mijn vriend vandaag gesproken en hij ziet ook in dat dit veel te ver is gegaan, heeft daarop mijn moeder gebeld en dit uitgelegd. En ze wilde niet inhoudelijk op dingen ingaan en begon over dat ze schade heeft aan haar auto en dat ze van mij houdt.

Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?

paasei zeg... ts zegt het hele topic dat ze d8 dat het goed ging en ze zo graag een goede band wil met haar moeder. Is toch heel normaal om zoiets met je moeder te delen? Over victim blaming gesproken, zeg.

edit:lees na m8jn verontwaardiging over bovenstaande te hebben gespuit dat ts het OOK nog eens niet zelf verteld had. Maar al had ze dat wel. Ts kan nooit verantwoordelijk gehouden worden voor het over de rooie gaan van een ander. Dat laat je toch echt zelf gebeuren en dan is het nog dr moeder ook.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:30

topsylover schreef:
Weet je zeker dat je zo'n vrouw met jouw kinderen om wil laten gaan? Na alles wat ze jou heeft aangedaan?
Je hebt PTSS, durft niet alleen naar buiten, hebt jaren in de jeugdzorg doorgebracht en DAN NOG ben je van mening dat die vrouw met jouw kinderen hoort om te gaan?

BREEK de vicieuze cirkel hier alstjeblieft. Laat niet nog meer kinderen slachtoffer worden van emotionele mishandeling.

Ik vind het erg zorgwekkend dat je nog zo lief naar je moeder toe doet, zo graag een relatie met haar wil, hoopt dat alles nog goedkomt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien moet je je eens realiseren dat je nooit beter zal worden als je zo onder invloed van haar blijft staan.

Als je op een gegeven moment zelf wel kinderen krijgt, kan je ook een extra oma zoeken, een vrouw die wat ouder is en zelf geen kleinkinderen in de buurt heeft wonen. Je bent niet verplicht dit enkel in de biologische band te zoeken.
Zomaar een ideetje.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:30

topsylover schreef:

eens _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:32

Ik denk dat dat komt omdat je toch gewoon heel erg graag een ‘normaal’ gezin met een ‘normale’ moeder wilt hebben. Je blijft er altijd op hopen.. helemaal na al die jaren bij jeugdzorg, geen contact, wil je echt heel graag dat het wél goed gaat.

Ik ben net gebeld door het ggz. Mijn moeder heeft na mijn appjes aan haar, na onze blokkades naar elkaar, wederom het ggz gebeld over mij (dit is 1,5 uur geleden geweest).
Het ggz gaat haar nu informeren dat dit soort telefoontjes absoluut niet gewenst zijn door mij. Maar dit is dus wel wat ik bedoelde met ze legt zich er niet zomaar bij neer.

Jullie hebben allemaal stuk voor stuk gelijk hoor. Ik moet hier echt die definitieve keus in gaan maken. Maar het afscheid nemen van de leuke momenten (want die waren er ook) doen pijn.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:35

Anoniem schreef:
Ik denk dat dat komt omdat je toch gewoon heel erg graag een ‘normaal’ gezin met een ‘normale’ moeder wilt hebben. Je blijft er altijd op hopen..

Zo verschrikkelijk herkenbaar maar het is makkelijker om een trap richting de maan te bouwen...

Toen het contact verbroken werd door m'n ouders en de familie was het ook echt ff flink zwemmen om maar niet te verzuipen. En nu? Nu ben ik blij met de rust en ontspanning.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:37

Ik ben ook jaren blij geweest met het geen contact. Gaf enorm veel rust. Maar daarna was ik ook heel blij met het wél contact. Daardoor heb ik veel dingen laten gaan, maar dit is wel de enorme druppel die de emmer laat overlopen en waar ik niet meer omheen kan.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:45

Anoniem schreef:
Ik denk dat dat komt omdat je toch gewoon heel erg graag een ‘normaal’ gezin met een ‘normale’ moeder wilt hebben. Je blijft er altijd op hopen.. helemaal na al die jaren bij jeugdzorg, geen contact, wil je echt heel graag dat het wél goed gaat.

Ik ben net gebeld door het ggz. Mijn moeder heeft na mijn appjes aan haar, na onze blokkades naar elkaar, wederom het ggz gebeld over mij (dit is 1,5 uur geleden geweest).
Het ggz gaat haar nu informeren dat dit soort telefoontjes absoluut niet gewenst zijn door mij. Maar dit is dus wel wat ik bedoelde met ze legt zich er niet zomaar bij neer.

Jullie hebben allemaal stuk voor stuk gelijk hoor. Ik moet hier echt die definitieve keus in gaan maken. Maar het afscheid nemen van de leuke momenten (want die waren er ook) doen pijn.

dat afscheid nemen pijn doet mag, is logisch (misschien)
Maar dat het zo niet kan, is toch ook wel duidelijk.
En aangifte van huisvredebreuk zou ik zeker wel doen.

En met dit soort grapjes, zoals je zelf al zei, ze legt zich er niet bij neer.
Zou voor mij alleen maar meer maken, dat ze met bewijs mag komen dat jij haar auto heb geraakt
Voordat jij betaald ;)
Jij heb zo perfect via de buren gereden dat jij haar helemaal niet geraakt heb.
Dus die deuk had ze dan waarschijnlijk al dat ze bij jou parkeerde :+
(en ja dit voelt heel naar, maar soms, moet dit)
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:46

Wat een vreselijke situatie TS, sterkte!

Heb je inmiddels aangifte gedaan? Ze belt al naar de GGD, ze weet dus niet van ophouden.

scrabbel

Je kunt ook overwegen om een melding te maken bij de politie IPV aangifte, mocht je aangifte nog een stap te ver vinden. Zo wordt alles wel genoteerd voor het geval er in de toekomst weer iets gebeurt.

MightyMike

Sterkte ts, moeilijk om contact te moeten verbreken, maar klinkt alsof het je wel heel veel rust gaat geven. Soms zijn de goede momenten (waar ik heel goed van snap dat je daar op hoopt wat betreft je eigen moeder) het niet waard om de vele slechte momenten die je mee moet maken, te ondergaan. Hier geen contact met een oma, een beetje kan ik daarover meepraten, soms is het je energie niet waard en gaat het gewoon nooit worden waar je op hoopt. Mijn ervaring is dat je een ander idd niet kunt veranderen daarin, zeker niet als ze hun eigen aandeel nooit zien en dan blijft je tegen hetzelfde aan lopen. Enige wat je kunt veranderen, is je eigen aandeel in het verhaal. (tijdelijk) geen contact lijkt me niet zo verkeerd, maar begrijp dat het heel moeilijk is je plaatje van een mogelijke 'normale' relatie te moeten laten gaan. Ook ik denk (en dat is makkelijk gezegd van een afstand natuurlijk) dat je moeder voor evt toekomstige kinderen ook geen gezonde oma - kleinkinderen relatie gaat onderhouden op basis van wat je verteld. Succes, pak even je rustpunt voor zover dat gaat hierin :(:)

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:47

Wat betreft de schade dat moet jij gewoon betalen. Jij raakt de auto die geparkeerd stond. De situatie doet daar verder niet toe. Of die auto nou fout geparkeerd stond of niet, van wie die ook is, jij bent fout. (Al snap ik niet dat je tegen een geparkeerde auto rijdt als jouw auto spiegels heeft maar dat terzijde)
Al zou ik nog zo’n oorlog met iemand hebben, als iemand mijn auto raakt is diegene echt de pisang.
Verder is dit geen officiële uitrit en mag de auto daar staan. Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.

Verder als jouw moeder zo gek is dat ze jou een onveilig gevoel geeft en weigert jouw huis uit de gaan zou ik mooi een straatverbod geregeld hebben. En de volgende keer desnoods lopende vertrekken en al lopende de politie bellen. Al hoop ik voor jou dat dit niet zal herhalen.

Sterkte in de situatie.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:50

Wat een rotsituatie zeg.. allereerst sterkte!

Even praktisch bekeken, mocht ze aangeven de schade vergoed te willen, zou ik aangeven dat je in afwachting van haar schadeformulier bent. Daarnaast is het misschien verstandig de gebeurtenissen voor jezelf op papier te zetten, nu het nog vers is hoe het gegaan is. (En mocht je dan besluiten aangifte te doen, heb je een goed overzicht. En verslag op laten maken bij de politie is denk ik zws ook niet onverstandig, al is het maar voor bewijslast in de toekomst)
Verder is het denk ik zws verstandig dat nieuwe slot te nemen, voor je gevoel van veiligheid in huis.
Het is verdrietig en pijnlijk om afscheid te nemen van die mooie momenten, en daar moet je ook je tijd voor nemen om het te verwerken, maar het is ook goed om te beseffen hoeveel verdriet die vervelende momenten oplevert. :knuffel:

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:52

Eretria schreef:
Wat betreft de schade dat moet jij gewoon betalen. Jij raakt de auto die geparkeerd stond. De situatie doet daar verder niet toe. Of die auto nou fout geparkeerd stond of niet, van wie die ook is, jij bent fout. (Al snap ik niet dat je tegen een geparkeerde auto rijdt als jouw auto spiegels heeft maar dat terzijde)
Al zou ik nog zo’n oorlog met iemand hebben, als iemand mijn auto raakt is diegene echt de pisang.
Verder is dit geen officiële uitrit en mag de auto daar staan. Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.

Verder als jouw moeder zo gek is dat ze jou een onveilig gevoel geeft en weigert jouw huis uit de gaan zou ik mooi een straatverbod geregeld hebben. En de volgende keer desnoods lopende vertrekken en al lopende de politie bellen. Al hoop ik voor jou dat dit niet zal herhalen.

Sterkte in de situatie.

Ben jij jurist of advocaat?

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:54

Billy schreef:
Eretria schreef:

Sterkte in de situatie.

Hoelang is het geleden dat jij een auto theorie boek in je handen hebt gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 16:54

Mijn auto is een stuk blik. Mijn gevoel van veiligheid vind ik belangrijker dan een stuk blik. Als iemand wederom mijn veilige huis in komt en het vertikt weg te gaan en mij blokkeert weg te gaan. Dan zet ik prima dat stuk blik in om wel weg te komen.
Vorige keer ben ik inderdaad lopend gegaan. Maar aangezien dat ook uren heeft geduurd en het best koud is buiten, koos ik deze keer voor de auto.
Zoals ik aangaf ben ik absoluut bereid tegemoet te komen in de schade. :)

Ik ga zelf maandag achter de telefoontjes aan. Ik wil nu niet halsoverkop reageren. Daarnaast ben ik echt helemaal gesloopt :o zo wat typen is prima, maar telefoontjes plegen pff even niet.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:05

Anoniem schreef:
Mijn auto is een stuk blik. Mijn gevoel van veiligheid vind ik belangrijker dan een stuk blik. Als iemand wederom mijn veilige huis in komt en het vertikt weg te gaan en mij blokkeert weg te gaan. Dan zet ik prima dat stuk blik in om wel weg te komen.
Vorige keer ben ik inderdaad lopend gegaan. Maar aangezien dat ook uren heeft geduurd en het best koud is buiten, koos ik deze keer voor de auto.
Zoals ik aangaf ben ik absoluut bereid tegemoet te komen in de schade. :)

Ik ga zelf maandag achter de telefoontjes aan. Ik wil nu niet halsoverkop reageren. Daarnaast ben ik echt helemaal gesloopt :o zo wat typen is prima, maar telefoontjes plegen pff even niet.

de aangifte moet je waarschijnlijk online doen?
Of kan je online doen.
Dus dat scheelt dan misschien?
dan kan je er ook gewoon alle tijd voor nemen en soms even 'pauze' nemen
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:11

Eretria schreef:
Billy schreef:

Hoelang is het geleden dat jij een auto theorie boek in je handen hebt gehad?

Er heeft al een advocaat gereageerd in dit topic. ( Floortje) . En dat betalen is niet per definitie het geval.
Ze is wellicht niet schadeplichtig vanwege de omstandigheden waaronder dit heeft plaatsgevonden.