Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Ts een slot vervangen is echt supersimpel. Even je huidige cilinder eruit halen om de lengte op te meten (zit meestal vast met een klein schroefje op de kopse kant), bij de bouwmarkt een goed veilige cilinder van de juiste maat kopen en de huidige weer vervangen. Echt iedere idioot kan dat.![]()
https://youtu.be/l1BkoLnNAbY
Anoniem schreef:Ibbel Dankje. Hier heb ik wat aan!
Is het handig vandaag nog aangifte te doen, of tot maandag te wachten?
Ik ga vragen of mijn vriend haar sleutel kan regelen, en anders maandag er achteraan om de sloten te vervangen.
Mijn moeder en ik hebben jaren geen contact gehad. Ik heb jaren bij jeugdzorg gewoond. Dat was niet voor niets. Maar ook toen had ze een handje in situaties dusdanig veranderen dat zij het slachtoffer was en ik de dader. De afgelopen jaren leek ons contact weer goed. Maar sinds ik bij de psycholoog loop kreeg ik alweer het idee dat zij meende dat ze het slachtoffer was en wilde bijv gesprekken met mijn psycholoog.
Ik heb dus voor mezelf besloten dat ik helaas voorlopig geen contact met haar wil. Ik dacht de afgelopen jaren dat ik haar ‘nu wel aan kon’ maar het tegendeel is bewezen, helaas. Deze beslissing doet mij enorm veel pijn, maar ik denk dat dat wel begrijpelijk is. Je blijft je hele leven hopen op een moeder, die er voor je is. Niet op een moeder die de situatie dusdanig laat escaleren dat crisis dienst, huisartenpost en politie wordt gebeld. Omdat ze mij wilde laten opnemen want ik ontspoorde. Puur omdat ik haar niet in mijn huis wilde, niet in gesprek met haar wilde, haar weg wilde hebben en omdat ze niet luisterde ik zelf weg ben gegaan.
Hoe kan je een contact verbod opstellen?
bigone schreef:Anoniem schreef:Inderdaad 1 sleutel van de voordeur. Zou zoiets zelf te doen zijn? Mijn vriend is vrij handig.
Mijn vriend is het met me eens. Wij hadden gister een ruzie (hebben we echt zelden, nu een keer wel) waarbij we besloten een avond en nacht niet samen door te brengen. Als reactie daarop is mijn moeder naar mijn huis gegaan, wilde dus absoluut niet weg. Ze heeft de huisartsenpost, crisisdienst en politie gebeld. Want ik moest volgens haar opgenomen worden. Eenmaal zij uit mijn huis verwijderd heb ik de politie en crisis dienst gesproken en hun zagen absoluut geen reden waarom ik opgenomen moest worden. Oftewel de hele boel is onnodig door haar geëscaleerd. Ik heb mijn vriend vandaag gesproken en hij ziet ook in dat dit veel te ver is gegaan, heeft daarop mijn moeder gebeld en dit uitgelegd. En ze wilde niet inhoudelijk op dingen ingaan en begon over dat ze schade heeft aan haar auto en dat ze van mij houdt.
Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?
topsylover schreef:Weet je zeker dat je zo'n vrouw met jouw kinderen om wil laten gaan? Na alles wat ze jou heeft aangedaan?
Je hebt PTSS, durft niet alleen naar buiten, hebt jaren in de jeugdzorg doorgebracht en DAN NOG ben je van mening dat die vrouw met jouw kinderen hoort om te gaan?
BREEK de vicieuze cirkel hier alstjeblieft. Laat niet nog meer kinderen slachtoffer worden van emotionele mishandeling.
Ik vind het erg zorgwekkend dat je nog zo lief naar je moeder toe doet, zo graag een relatie met haar wil, hoopt dat alles nog goedkomt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien moet je je eens realiseren dat je nooit beter zal worden als je zo onder invloed van haar blijft staan.
topsylover schreef:Weet je zeker dat je zo'n vrouw met jouw kinderen om wil laten gaan? Na alles wat ze jou heeft aangedaan?
Je hebt PTSS, durft niet alleen naar buiten, hebt jaren in de jeugdzorg doorgebracht en DAN NOG ben je van mening dat die vrouw met jouw kinderen hoort om te gaan?
BREEK de vicieuze cirkel hier alstjeblieft. Laat niet nog meer kinderen slachtoffer worden van emotionele mishandeling.
Ik vind het erg zorgwekkend dat je nog zo lief naar je moeder toe doet, zo graag een relatie met haar wil, hoopt dat alles nog goedkomt. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien moet je je eens realiseren dat je nooit beter zal worden als je zo onder invloed van haar blijft staan.
Anoniem schreef:Ik denk dat dat komt omdat je toch gewoon heel erg graag een ‘normaal’ gezin met een ‘normale’ moeder wilt hebben. Je blijft er altijd op hopen..
Anoniem schreef:Ik denk dat dat komt omdat je toch gewoon heel erg graag een ‘normaal’ gezin met een ‘normale’ moeder wilt hebben. Je blijft er altijd op hopen.. helemaal na al die jaren bij jeugdzorg, geen contact, wil je echt heel graag dat het wél goed gaat.
Ik ben net gebeld door het ggz. Mijn moeder heeft na mijn appjes aan haar, na onze blokkades naar elkaar, wederom het ggz gebeld over mij (dit is 1,5 uur geleden geweest).
Het ggz gaat haar nu informeren dat dit soort telefoontjes absoluut niet gewenst zijn door mij. Maar dit is dus wel wat ik bedoelde met ze legt zich er niet zomaar bij neer.
Jullie hebben allemaal stuk voor stuk gelijk hoor. Ik moet hier echt die definitieve keus in gaan maken. Maar het afscheid nemen van de leuke momenten (want die waren er ook) doen pijn.
Eretria schreef:Wat betreft de schade dat moet jij gewoon betalen. Jij raakt de auto die geparkeerd stond. De situatie doet daar verder niet toe. Of die auto nou fout geparkeerd stond of niet, van wie die ook is, jij bent fout. (Al snap ik niet dat je tegen een geparkeerde auto rijdt als jouw auto spiegels heeft maar dat terzijde)
Al zou ik nog zo’n oorlog met iemand hebben, als iemand mijn auto raakt is diegene echt de pisang.
Verder is dit geen officiële uitrit en mag de auto daar staan. Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.
Verder als jouw moeder zo gek is dat ze jou een onveilig gevoel geeft en weigert jouw huis uit de gaan zou ik mooi een straatverbod geregeld hebben. En de volgende keer desnoods lopende vertrekken en al lopende de politie bellen. Al hoop ik voor jou dat dit niet zal herhalen.
Sterkte in de situatie.
Billy schreef:Eretria schreef:Wat betreft de schade dat moet jij gewoon betalen. Jij raakt de auto die geparkeerd stond. De situatie doet daar verder niet toe. Of die auto nou fout geparkeerd stond of niet, van wie die ook is, jij bent fout. (Al snap ik niet dat je tegen een geparkeerde auto rijdt als jouw auto spiegels heeft maar dat terzijde)
Al zou ik nog zo’n oorlog met iemand hebben, als iemand mijn auto raakt is diegene echt de pisang.
Verder is dit geen officiële uitrit en mag de auto daar staan. Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.
Verder als jouw moeder zo gek is dat ze jou een onveilig gevoel geeft en weigert jouw huis uit de gaan zou ik mooi een straatverbod geregeld hebben. En de volgende keer desnoods lopende vertrekken en al lopende de politie bellen. Al hoop ik voor jou dat dit niet zal herhalen.
Sterkte in de situatie.
Ben jij jurist of advocaat?
Anoniem schreef:Mijn auto is een stuk blik. Mijn gevoel van veiligheid vind ik belangrijker dan een stuk blik. Als iemand wederom mijn veilige huis in komt en het vertikt weg te gaan en mij blokkeert weg te gaan. Dan zet ik prima dat stuk blik in om wel weg te komen.
Vorige keer ben ik inderdaad lopend gegaan. Maar aangezien dat ook uren heeft geduurd en het best koud is buiten, koos ik deze keer voor de auto.
Zoals ik aangaf ben ik absoluut bereid tegemoet te komen in de schade.
Ik ga zelf maandag achter de telefoontjes aan. Ik wil nu niet halsoverkop reageren. Daarnaast ben ik echt helemaal geslooptzo wat typen is prima, maar telefoontjes plegen pff even niet.
Eretria schreef:Billy schreef:
Ben jij jurist of advocaat?
Hoelang is het geleden dat jij een auto theorie boek in je handen hebt gehad?