En ik ga dit weekend maar vast potgrond voorbehandelen zodat ik dadelijk ook met het voorzaaien van andere groentes het probleem vast opgelost heb.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Dit is een laagblijvende soort, 60-70 cm. Ze hebben een stukje kippengaas voor steun, volgens MM advies, maar dat hebben ze al aardig overwoekerd.
Vorig jaar had ik er stokken bij gezet. Dat was ook een matig succes. Die dingen groeien als een wilde alle kanten op.
Ik overweeg nu om voor volgende keer twee verticale rekjes te knutselen die ik tussen de rijen in de bak kan steken.
Katten zijn leuk. Ik zeg doen
.
Roodvos schreef:Gave bakken Olympia! Die zijn ook wel royaal diep genoeg.
Je kan nu zeker nog zaaien hoor. Het wordt nu pas echt mooi warm groeizaam weer. Ik moet ook mijn moestuinbak nog inzaaien, ik hoop vandaag het MM pakket met zaadjes te ontvangen.
En beter laat gezaaid dan niet gezaaid denk ik dan maar. In het laatste geval heb je zeker geen opbrengst.
Paddenstoelen kweken lijkt me tof. Maar ik zou ook heel bang zijn dat er een verkeerde tussen zit, ik dat met mijn lekenoog niet herken en vervolgens een giftige in de pan heb. Ik koop ze dus braaf in de winkel.
Pompoenen, courgettes en komkommers zijn ook wel gek op wat voeding. Die doen het ook altijd heel goed op een composthoop.
Ik doe van alles wat. Ik gebruik sowieso de app. Ik vind het wel handig om te weten wat en hoe ik het moet doen.
Voor mijn moestuinbak heb ik moestuingrond gekocht bij de Welkoop. Ik voel me daar nu wel een beetje mee bedonderd, want ik ging heen voor de moestuingrond van Pokon. Ik kon het niet vinden, en de medewerker heeft Welkoop moestuingrond op mijn kar gelegd. Ik vroeg daar nog naar, maar volgens de medewerker zat er niet veel verschil in. Maar nu heb ik de grond in de bak, en zie ik dat de grond van de Welkoop alleen turf is zonder vermiculiet. En die van Pokon zit ook vermiculiet in, net als bij de MM. En als ik nu vermiculiet wil toevoegen is dat veel duurder dan wanneer ik de Pokon grond had gekocht.
Dus nu zit ik in dubio wat te doen:
- Nu eerst vermiculiet toevoegen en dan zaaien
- Nu zaaien, zien wat er gebeurt en later eventueel wat vermiculiet toevoegen
De Welkoop is morgen open, dus ik kan vermiculiet halen, mengen en dan ook nog morgenmiddag zaaien.
Er was hier geloof ik iemand (Judith?) die vroeg naar middel tegen vliegjes, gaas enz. Ik zag in de MM community een foto van iemand die vliegenkappen van de Action in de moestuinbak had staan. Ik vond het een geniaal idee, ze zijn precies 30x30 cm. En het helpt ook tegen katten in de bak![]()
. En wie weet, misschien ook wel tegen slakken.
Dus ik moet ik maar even naar de Action.