uit elkaar gaan, de woning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: uit elkaar gaan, de woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 18:55

Vader is juist degene die hier niet wil blijven wonen. Hij zit nu bij zijn nieuwe liefje

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:56

wemkelover schreef:
Vader is juist degene die hier niet wil blijven wonen. Hij zit nu bij zijn nieuwe liefje

Ach wat ontzettend rot voor je..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:57

Jeetje Wemkelover :(:)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:02

wemkelover schreef:

Nee joh dat meen je niet wat verschrikkelijk zoiets, sterkte!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:03

wemkelover schreef:

Oh jezus, sterkte ;(.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:04

hoe cliché weer... wat een ..&^*%

veel sterkte.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:07

Ik vind dat kinderen het meest van de moeder zijn want zij heeft ze gedragen en gebaard en dat is niet zomaar iets.Het aandeel van de vader is veel minder en uitwisselbaar zelfs. Ik zou mijn hond nog niet meegeven aan iemand die van mij wou scheiden. Uiteraard weet ik wel dat er mensen zijn die hier volledig anders in staan hoor. En ik ken ts en haar situatie niet dus ik kan alleen vanuit mezelf spreken maar dat doet iedereen hier toch.Ik wens je sterkte ts ,het komt tenslotte zeker goed.Zoek de juiste hulpverleners die ervaring hebben met jouw helaas veel voorkomende situatie.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 19:12

Ja dit gedrag van hem verdiend geen schoonheidsprijs. En ik vind er uiteraard wel wat van. Maar voor nu komt hij wel als ik moet werken of als hij graag de kinderen wil zien. We hebben geen oorlog, ondanks dat hij hier voor gekozen heeft. We willen geen vechtscheiding. En proberen zoveel mogelijk onze emoties niet uit te spreken bij de kinderen. Die staan gelukkig en zoals het hoort bij ons beide voorop. We moeten nu gewoon uit zoeken. Hoe en wat voor ons werkt. En hoe we het beste eruit komen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:20

Knap Wemkelover, ik hoop dat jullie dat vol kunnen houden want je hoort vaak anders.
Denk ook aan het pensioen want daar heb je misschien ook recht op via hem al weet ik niet hoe dat werkt als je niet getrouwd bent.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:25

Volgens mij zal hij in elk geval moeten betalen voor de kinderen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:28

Nu er ook nog een liefje in beeld is, helemaal uitkijken met mediation hoor! De kans is groot dat hij zich laat beïnvloeden en opeens omslaat. Mocht je er iets aan hebben, dit was mijn verhaal en hij lijkt eng veel op de jouwe: [LZP] Scheiden, wat allemaal te regelen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:47

Muronia schreef:
Nu er ook nog een liefje in beeld is, helemaal uitkijken met mediation hoor! De kans is groot dat hij zich laat beïnvloeden en opeens omslaat. Mocht je er iets aan hebben, dit was mijn verhaal en hij lijkt eng veel op de jouwe: [LZP] Scheiden, wat allemaal te regelen

Eens. Nieuwe liefjes kunnen enorm van invloed zijn helaas. Van beïnvloeding tot ronduit manipulatief.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:53

wemkelover schreef:
Ja dit gedrag van hem verdiend geen schoonheidsprijs. En ik vind er uiteraard wel wat van. Maar voor nu komt hij wel als ik moet werken of als hij graag de kinderen wil zien. We hebben geen oorlog, ondanks dat hij hier voor gekozen heeft. We willen geen vechtscheiding. En proberen zoveel mogelijk onze emoties niet uit te spreken bij de kinderen. Die staan gelukkig en zoals het hoort bij ons beide voorop. We moeten nu gewoon uit zoeken. Hoe en wat voor ons werkt. En hoe we het beste eruit komen

Wij wilden ook geen vechtscheiding. Maar mijn vraag of hij zijn deel van de financiële zorg voor de kinderen ook wilde vastleggen zorgde voor een vechtscheiding. Hij vond het een blijk van wantrouwen van mijn kant, ook al was het alleen maar bedoeld om alles goed en eenduidig te regelen...

Zorg voor goede juridische bijstand en laat je voorlichten over eventuele vergoedingen daarvoor. Mijn advocaat kostte al met al € 14.000,- Mijn inkomen was (en is nog steeds) onder de € 10.000,- per JAAR, dusss...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:07

Inderdaad, het blijkt dat hij niet op zijn ‘blauwe’ ogen te vertrouwen is dus ga voor jezelf en je kinderen!
Wat op papier staat kan hij moeilijk onderuit.
Maak voor jezelf een lijst met wat je wil vragen en wat je wil hebben want op dat moment vergeet je misschien de helft en als hij het niet leuk vindt, jammer dan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:23

Omdat je inkomen beperkt is, kom je wss in aanmerking voor financiële tegemoetkoming in de kosten voor mediator/advocaat. Als het goed is, komen ze daar ook mee. Ben je, meen ik, tot Max 350 euro kwijt. Deze hulp moet dan wel aangevraagd worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:36

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:44

elnienjo schreef:
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Dat gaat je niet helpen bij familierecht.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:02

Klopt, vaak is dat uitgezonderd van dekking. Maar er zijn soms uitzonderingen indien het gaat om het uiteengaan zonder echtscheiding dus het heeft altijd wel nut om even bij de verzekeraar te informeren.

Daarnaast zou je recht op een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand kunnen hebben. Maar goed, dat neemt niet weg dat een mediator alsnog hele goede dingen kan doen. En ook hij kan een toevoeging aanvragen trouwens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 22:23

Ach, wat een paasei. Dit doet pijn en is kak en poedersuiker, maar het komt hartstikke goed met jou!!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:41

anjali schreef:
Het aandeel van de vader is veel minder en uitwisselbaar zelfs.

Sorry, maar hier sla je de plank echt compleet mis. Ja, het aandeel van de vader KAN veel minder zijn, maar zelfs de meest grote klojo is niet uitwisselbaar. Het is en blijft de vader van de kinderen. Kinderen zijn tot in den treure loyaal. Wel kunnen zij een ander accepteren die de vader-rol overneemt, maar dat is iets anders.

Sterkte TS. Dit is allemaal niet niks. Ik hoop dat je iemand in jouw buurt hebt, bij wie je je verhaal kwijt kunt. Zorg dat je onafhankelijk van hem wordt, leg echt alles vast. Juist op het moment dat jullie nog op een redelijke voet met elkaar staan.
Helaas (en gelukkig) heb je zelf ervaring met wat niet fijn is voor de kinderen. Put daaruit en denk aan jezelf!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:31

anjali schreef:
Het aandeel van de vader is veel minder en uitwisselbaar zelfs. Ik zou mijn hond nog niet meegeven aan iemand die van mij wou scheiden.

Zo, dat zijn een stel bijzondere uitspraken die je daar doet. Ten eerste: ook de vader heeft gewoon rechten, dus jij kunt dat wel niet willen, maar zo simpel is het niet.

Verder, de rol van de vader is niet zomaar minder en uitwisselbaar. Wat een bijzondere kijk heb jij hierop. Ik heb een stiefdochter die echt niet akkoord zou gaan als moeder zou zeggen: je ziet je vader niet meer. Ze hangt enorm aan haar vader en hij heeft evenveel input in de opvoeding als haar moeder.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 21:38

Ik ga de kinderen ook niet bij hun vader weghouden. De kinderen missen hun vader ook.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:54

Kinderen snappen er niets van op die leeftijd, heel moeilijk voor je om dat verdriet bij je kinderen te zien Wemkelover :(:)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:12

Pfff wat een kl#te situatie TS. Helemaal omdat je ex dus al gezellig aan zijn nieuwe leven begint en jij nog geen idee hebt hoe je de stukken van het jouwe bij elkaar moet gaan leggen. Ik heb zelf iets te vaak de deksel op mijn neus gehad in het verleden en ik ben heel blij dat ik nooit in de positie heb gezeten dat er dan ook nog eens kinderen tussen in zaten. De enige tip die ik je kan geven: zorg dat je hierna ALTIJD financieel op je eigen benen kan staan en niet afhankelijk bent van de barmhartigheid of genade van een ander. Je relatie kwijt raken en je hart breken is al erg genoeg, maar daar bovenop bestaansonzekerheid en je woonruimte kwijt raken is vreselijk. Laat dat je niet nog eens overkomen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel perspectief hebt!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:18

Zoiets groeit ook zo in een relatie hè.
Gezondheid speelt een rol en kinderen dus snap het best wel al heb ik dat ook altijd tegen mijn dochters gezegd hoor.