Leuke woonplaatsen met bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:30

Prairy schreef:
Mijn directheid, andere humor en reacties op sommige dingen. Daar kunnen ze in het zuiden niet altijd even goed tegen. Heeft me even gekost om aan de ene kant wat in te dammen, maar aan de andere kant ook te denken van, fiets it, zo ben ik. Vind je me aardig zoals ik ben, super gezellig. Zo niet, ook goed. You're loss, not mine.

En zoals ik zei, ik ben niet van de verenigingen, is gewoon niet mijn ding. Net als carnaval. Dan is het lastig om contact te krijgen soms.

Precies dit... in de loop van de tijd me wel proberen aan te passen maar als Rotterdammer sta je nogal snel bekend als direct en “grote bek” maar ik vind een hoop ( een hoop, niet alle :Y) ) Brabanders gewoon achterbaks :o

Mallow

Re: Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:37

Ik kom zelf uit Delft en ben 2 jaar geleden naar Nijmegen oost verhuist, je krijgt mij hier niet snel meer weg :D

Wel wat tips, ik heb ook even kort in Groesbeek gewoond maar er zijn een aantal dorpjes waar je als ‘buitenstaander’ echt niet zomaar binnen komt. Groesbeek is er daar 1 van. De sociale controle vond ik daar echt benauwend.
Mijn vriend woont in Oss en ondanks dat ik weinig met de stad heb is de omgeving wel oké, je moet wel de auto in om de mooie gebieden in te kunnen maar het is zeker dichtbij.
Velp is ook een hele fijne plek en lijkt ook veel te hebben van wat je zoekt :j

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 23:46

Heb je ook gedacht om nog noordelijker te gaan kijken.
Denk aan Drenthe, of de Noordoostpolder.
Emmeloord/ kuinre is bijvoorbeeld vrij centraal gelegen, je zit zo op de snelweg naar Utrecht.
Zwolle ligt op klein half uurtje afstand.

Kuinre ligt op 10 minuten afstand van Emmeloord en heeft een enorm mooi bos.
15 minuten vanaf de prachtige weerribben.

Woningprijzen zijn nu nog redelijk betaalbaar.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 00:36

Dicht bij/in Nijmegen heb je zeker mooie natuur. O.a. Heumensoord en de Hatertse vennen. De prijzen zijn wel hoog, maar het verschilt ook erg per buurt. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:21

upendo schreef:
Wij wonen nu een jaar in Eerbeek. Op het randje van de Veluwe en we vinden het heerlijk. In de nieuwbouwwijk komt eind maart de laatste fase woningen te koop en ik verwacht dat die ruim onder de 4 ton zitten.

Eerbeek is the best :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 01:37

Ik kom zelf uit Noord-Holland en voelde me echt direct thuis in Noord-Brabant. Ik merk dat ze hier juist veel opener en hartelijker zijn als in Noord-Holland. Mensen knopen buiten sneller een praatje met je aan en ik vind ook snel aansluiting.
Maar misschien is dat ook per dorp of stad verschillend? Ik merk in ieder geval helemaal niet dat ik geboycot word omdat ik van "boven de rivieren ben" ofzo :+
Ik denk weleens dat ik gewoon in de verkeerde provincie geboren ben en wil niet meer terug in ieder geval _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:52

Noordoostpolder is niet echt de plek waar ik aan denk bij een bosrijke omgeving. Of leuke woonplaatsen :o . In de omgeving Zwolle zou je nog wel bij Heerde en omgeving kunnen kijken. Noordelijke randje van de Veluwe.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:05

Ik denk dat het er inderdaad heel erg aan ligt waar je precies woont in hoeverre die omgangsverschillen eruit springen wat betreft Brabant. Waar ik woon is volgens mij ook een gebied met redelijk wat import Brabo's zoals mijzelf. Dat minder directe herken ik overigens wel. Commentaar en feedback met een roze strik eromheen. Daar tegenover heb je inderdaad wel de hartelijkheid. Ik maak niet zo makkelijk praatjes, maar ik vind het heir vaak een stuk makkelijker. Ik heb zelf niet zo veel last van gehad cultuurshock. Wel in het grensgebied met België overigens. Daar werd zoveel tussen de regels door verteld daar kon ik echt niet mee omgaan, maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan de personen hebben gelegen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:11

KimD schreef:
_Tarzan schreef:
Ik woon letterlijk tegenover het bos, hoef alleen de straat over te steken.
Heerlijk rustig wakker worden met fluitende vogeltjes en snachts soms schreeuwende marters of uilen :')
Woon dan wel in ongeveer het zuidelijkste puntje van Limburg, huizenprijzen zijn hier wel iets minder bizar als in de randstad.

Je moet dan bij mij in de buurt wonen gok ik. :+

TS, Zuid-Limburg voldoet aan de meeste eisen, zeker de natuur! In het hoogseizoen moet je die delen met bussen vol toeristen maar nu de Corona regels zijn opgeheven zal de rust in het laagseizoen in ieder geval terugkeren. :j

De huizen zijn hier wel duur maar nog niet zo achterlijk duur als de rest van NL.

Zo te zien woon je niet gek ver weg inderdaad.

Ik heb overigens een collega uit Zuid-Holland, ondanks we (onze leden en ik) hem soms pesten met z'n hollandse accent en ons kostelijk vermaken als we hem Limburgse les geven is hij mega ingeburgerd en geliefd bij ons in de club ;)

Het is denk ik ook maar net hoe je zelf bent. Wij limburgers zijn nu eenmaal wat rustiger en minder direct en minder luid dan de hollanders :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:15

Ik herken het wel. Waar ik woon, wonen vrij veel import Randstedelingen. Ik kom uit de Hoeksche Waard, mijn partner uit Dordrecht. Het was in het begin wel even wennen, vooral voor hem.
Ik was het harde, directe, egoïstische van de Randstad echt wel zat. Hier ben ik de directe :+
Niet dat ik er alles uitflap, ik denk echt wel na over wat ik zeg. Maar ik kan er niet zo omheen draaien als dat ze dat hier kunnen :D
En mensen zijn hier echt veel en veel vriendelijker. Hartelijker en behulpzamer.

Ik kom voor mijn werk veel in de Achterhoek en vind dat ook een hele prettige omgeving. Ik werd behoorlijk gewaarschuwd voor het stugge. Scheelt wel misschien dat ik niet verder kom dan de regio tussen pakweg Doetinchem en Zutphen. Maar onwijs vriendelijke mensen en helemaal niet stug. Maar ook daarvoor geldt wel: het is maar net hoe je jezelf ook opstelt en aan kunt passen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:40

Moest je ooit toch in BE terecht komen ...
Tussen de studentenstad Leuven en Tienen heb je veel groen, waar de prijzen goed meevallen.
Leuven is dan dichtbij om te gaan studeren, maar je zit ook nog in een goede regio voor toekomstig werk.
Ikzelf ben van kampenhout, nu nog enigzins groen maar word stillaan volgebouwd en het is erg duur hier :+
Ik ben zelf ook die regio aan het zoeken voor de toekomst. Mooi glooiend landschap daar met dus nog veel groen en bos én goede werk/studeer gelegenheden.

Maar ik zou eerlijk gezegd lekker in NL blijven, vond het daar veel fijner hahahahaa ..... (7jaar in kampen gewoond en 1 jaar op een zeilschip in Harlingen)

Kampen/dronten bvb is ook een heerlijke omgeving! Flevoland.
Zou je naar zwolle naar de uni kunnen

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:53

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk uit gaat komen TS.

Ik ben vanuit Zeeland naar regio Eindhoven verhuisd. Ik vond het super makkelijk om daar aansluiting te vinden. Zelfs in de supermarkt kan je nog een praatje maken met mensen. Met de leenderheide en strabrechtse heide maar ook bv loonse en Drunense heide, omgeving Venray etc om de hoek vond ik het qua natuur echt fantastisch (het strand heb je wel een keer gezien).

Ik vond het er alleen wel erg druk en met de 1e lockdown was rustig door het bos wandelen echt gedaan hier. De huizen prijzen vond ik ook niet grappig meer maar dat is misschien anders als je het met de randstad vergelijkt.

Vriendinnetje is net naar Velp verhuisd, voor mij veel te veel stad maar je hebt wel een mooi bos in je achtertuin natuurlijk en je zit zo in Utrecht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:31

Rondom Eindhoven is qua prijzen vind vergelijkbaar met de Randstad door alle expats die huizen kopen daar, zij hebben een groot belastingvoordeel tov Nederlandse belastingplichtigen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:38

:j
Ja daarom gaf ik Weert aan. Eindhoven en Brabant daar omheen zijn echt flink duurder geworden.
Weert stukje zuidelijker. Ook veel groen. Snelle verbinding met ov naar Eindhoven. Maar wel weer betaalbaarder.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:40

Is Hilversum al genoemd? Officieel een dorp maar meer een stad qua centrum. Aan de rand (wel in zuid gaan wonen) heel gezellig, niet te druk en veel natuur (je loopt zo Lage Vuursche in). Ik vind het hier heerlijk wonen, al zou ik zelf graag wel wat rustiger willen wonen, maar ik ben meer een dorpsmens. Veel jonge mensen in Hilversum dus geen hoog grijsgehalte en je bent binnen een halfuur in Utrecht en Amsterdam.

Alleen succes met een huis vinden hier.. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:42

Borisje schreef:
Is Hilversum al genoemd? Officieel een dorp maar meer een stad qua centrum. Aan de rand (wel in zuid gaan wonen) heel gezellig, niet te druk en veel natuur (je loopt zo Lage Vuursche in). Ik vind het hier heerlijk wonen, al zou ik zelf graag wel wat rustiger willen wonen, maar ik ben meer een dorpsmens. Veel jonge mensen in Hilversum dus geen hoog grijsgehalte en je bent binnen een halfuur in Utrecht en Amsterdam.

Hilversum is wel prijzig

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:58

Niet alles doorgelezen, maar wij zijn 2 jaar geleden verhuisd naar Schaijk. Een groot dorp tussen Oss en Uden en op 5 minuten fietsen van de heide en enorme bosgebieden. Wordt in het dorp genoeg georganiseerd, zijn vele restaurants, twee supermarkten en ook bijvoorbeeld een Kruidvat.

Overal zandgebied in de omgeving, dus genoeg plekken om een eventueel paard ergens te stallen. Paarden komen vrijwel overal in de omgeving ook in de winter lekker veel buiten.

Wij komen totaal niet uit deze omgeving, maar zijn helemaal om. De Herperduin lijkt enorm op de Loonse- en Drunense duinen. Je waant je echt compleet in een andere wereld. Den Bosch, Nijmegen en Eindhoven zijn allemaal in minder dan een halfuur te bereiken.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:59

In de omgeving Uden heb je hele mooie gebieden, zelf woon ik in Sint Anthonis. Dit is 30 auto minuten van Nijmegen, verder wel echt een dorp maar niet dat typische dorpse mentaliteit. Alleen niet echt een stad om de hoek buiten Nijmegen om. Wel verschillende grotere dorpen.

Heerlijke bossen om de hoek, veel wandel en rij mogelijkheden waar je met gemak een uur of 3 kan dwalen te paard of te voet. Afwisselend bos, hei en zandverstuivingen.

Utrecht is vanaf hier tot centrum 1,5u rijden ongeveer.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:07

SusanH schreef:
Noordoostpolder is niet echt de plek waar ik aan denk bij een bosrijke omgeving. Of leuke woonplaatsen :o . In de omgeving Zwolle zou je nog wel bij Heerde en omgeving kunnen kijken. Noordelijke randje van de Veluwe.

Ligt eraan waar in Noordoostpolder, Emmeloord ligt 10 minuten van kuinderbos, 15 minuten van de weerribben. 15 minuten van schokkerhaven (strand), prachtig wandelgebied bij Schokland dit ligt ook op 15 minuten van Emmeloord.
Emmeloord heeft zelf ook een klein bos (emmelerbos).

Dus het is niet allemaal plat en natuurloos in de Noordoostpolder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:12

De "bossen" in de polder vind ik geen bos :o en Emmeloord vind ik niet sfeervol. Maar dat kan voor een ander anders zijn.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:18

Heb 15 jaar met veel plezier in nagele gewoond, vind Emmeloord nog steeds een leuke plaats, ga er nog steeds regelmatig heen om te winkelen.
Woon nu in Steenwijkerwold, maar ook al ziet de binnenstad van Steenwijk er gezelliger uit, ik ga veel liever naar Emmeloord om te winkelen, puur omdat de variatie aan winkels groter is.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:54

Borisje schreef:

Of iets verder, Maartensdijk, Hollandse Rading, Bilthoven, de Bilt, Westbroek, Loosdrecht . Mooie omgeving, zo in Utrecht of Amsterdam.

Heb 27 jaar aan het bos gewoond in Hilversum, nu in Dordrecht. Mis de heide en de bossen verschrikkelijk.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 12:56

moonsparkle schreef:
Borisje schreef:

Hilversum is wel prijzig

Onder de 4 ton kun je hier nog wel een huis met tuin vinden. Geen villa uiteraard, het blijft 'T Gooi. :D
Maar er is zoveel vraag naar woningen in dit gebied dat je er niet tussenkomt tenzij je een ton overbied ofzo. Als je naar Hilversum wil, zou ik een paar jaar wachten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:09

Utrechtse Heuvelrug is al een paar keer genoemd. Ik vind het heel fijn wonen. Landelijke dorpen en toch dichtbij de steden. Als ik hier niet zou wonen dan zou ik de Veluwe wel een optie (liefst wel de kant van Ede e.d.) vinden of anders zuid Limburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:21

SusanH schreef:
Als je de plekjes kent kun je bijna overal wel rustig lopen ( al geldt dat wellicht niet voor hele toeristische plekken of plekken in hartje randstad, en dicht bij de parkeerplaatsen) Hier op de Heuvelrug iig wel. Maar vooral bij mijn schoonouders die vlak bij Venray wonen, aan de kant van Geijsteren kun je lopen en amper iemand tegen komen. Ook tijdens de lockdown. En ik gok zomaar dat dit ook voor bijvoorbeeld de Achterhoek geldt, of plekken in Drenthe. Want dunner bevolkt dan hier in de regio.

Mijn oom is om die reden naar de UHR verhuist :D Behoorlijk randstads nog zou je zeggen, maar zoveel rustiger dan waar ik woon := Niet te betalen voor ons desondanks. Volgens mij stijgen de prijzen in Utrecht nu harder dan waar ik woon.

Zelfde geldt voor Loonse en Drunense duinen denk ik. vorig jaar op vakantie geweest. Peak hoog seizoen. Peak lekker weer. Geen parkeerplek meer te vinden. Na eerst 6x onderuitgeschoven te worden door mountainbikers, bij wijze van (maar we doen zelf ook mountainbiken, dus we snapen het :D ) en enige drukte op de zandverstuiving, uren kunnen wandelen door het bos zonder al teveel voorbijgangers. Dat vonden we erg indrukwekkend op zo'n drukke dag, en heeft bij ons zeker een zaadje geplant :P .

Omgeving Eindhoven is, als ik zo even op Funda kijk, nog steeds een stuk goedkoper dan waar ik woon dus behoort zeker nog tot de opties.

Eerbeek eo. maakt me ook wel nieuwsgierig na meerdere reacties daarover. Even als rhenen / dieren etc. We gaan de Veluwe wat uitgebreider onderzoeken. Waren in eerste instantie vooral afgeschrikt door het hoge bible-belt gehalte en dat staat ook wat ver van onze levensstijl en -cultuur af. Maar goed om te weten dat dat niet de hele Veluwe is.

Omgeving Uden zou leuk zijn omdat ik daar wat sociale connecties heb. Maar 1x in het dorp Geffen geweest (hier ook genoemd) en gewandeld, maar daar vooral weilanden en lanen gezien. 1 supermarkt en 2 restaurantjes. Dat voelde voor ons wat beperkt. Maar het zou kunnen zijn dat we gewoon maar een klein deel hebben gezien! Niet per se van Geffen dan, maar van de omgeving.

Wat betreft zuid-limburg heb ik toch wel vooral gehoord dat je zonder een zachte G letterlijk minder snel geholpen wordt als je bv. in een restaurant staat := Het hoge PVV en FVD-gehalte baart me als jonge progressieve randstedelingen ook wat zorgen, om heel eerlijk te zijn. Begrijp me niet verkeerd, ben helemaal voor individuele keuzevrijheid en standpunten en zal een individu nooit afrekenen op zijn politieke voorkeur. Maar collectieve vreemdelingenhaat klinkt toch wat verontrustend.

In Hilversum kunnen we, net als de UHR, wsl hoogstens een parkeerplek betalen := Desondanks, love Hilversum.