Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mijn doucheruimte is 100 bij 150 cm.
Geen verwarming maar soort van ingeklemd tussen twee slaapkamers zonder raam oid. Het is echt douche wasbak vol. Mijn douchestoel past er net in.
Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke suggesties voor koude voeten wanneer je achter een bureau zit? In mijn vorige huis liepen de verwarmingsbuizen achter mijn bureau net boven de vloer langs dus daar had ik nooit dit probleem haha. Ik heb het verder op zich niet koud wanneer ik daar zit, alleen mijn voeten dus dan laat ik de verwarming in die kamer liever uit. Wat gebruiken jullie?
. Wel met warme voeten erin gaan. 

Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke suggesties voor koude voeten wanneer je achter een bureau zit? In mijn vorige huis liepen de verwarmingsbuizen achter mijn bureau net boven de vloer langs dus daar had ik nooit dit probleem haha. Ik heb het verder op zich niet koud wanneer ik daar zit, alleen mijn voeten dus dan laat ik de verwarming in die kamer liever uit. Wat gebruiken jullie?
Pantoffels en een vloerkleedje heb ik al bedacht maar ik heb ook eens verwarmde vloerkleedjes gezien, of iets met infrarood, en misschien is er tegenwoordig wel meer te krijgen waar ik het bestaan nog niet van weet?
_San87_ schreef:Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke suggesties voor koude voeten wanneer je achter een bureau zit? In mijn vorige huis liepen de verwarmingsbuizen achter mijn bureau net boven de vloer langs dus daar had ik nooit dit probleem haha. Ik heb het verder op zich niet koud wanneer ik daar zit, alleen mijn voeten dus dan laat ik de verwarming in die kamer liever uit. Wat gebruiken jullie?
Wollen sokken of Uggs. Als het maar echte wol is. Wel met warme voeten erin gaan.
. Die liggen in de zomer op mijn stoelen van het terras.
plus oud 30er jaren huis. Wel dubbel glas maar dat is dan ook alles qua isolatie
en werken / studeren / zoomen etc in de woonkamer. Radiatoren slaapkamers uit. Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke suggesties voor koude voeten wanneer je achter een bureau zit? In mijn vorige huis liepen de verwarmingsbuizen achter mijn bureau net boven de vloer langs dus daar had ik nooit dit probleem haha. Ik heb het verder op zich niet koud wanneer ik daar zit, alleen mijn voeten dus dan laat ik de verwarming in die kamer liever uit. Wat gebruiken jullie?

Kana schreef:Telpeva schreef:Hebben jullie misschien leuke suggesties voor koude voeten wanneer je achter een bureau zit? In mijn vorige huis liepen de verwarmingsbuizen achter mijn bureau net boven de vloer langs dus daar had ik nooit dit probleem haha. Ik heb het verder op zich niet koud wanneer ik daar zit, alleen mijn voeten dus dan laat ik de verwarming in die kamer liever uit. Wat gebruiken jullie?
Ik heb net een bestelling binnen voor merino en alpaca wollen sokken voor de hele familie. Het is niet heel goedkoop maar vandaag niet 1 klacht gehoord over koude voeten. Heerlijk warm.
OleJon schreef:Wij verwarmen alleen de keuken en woonkamer. Badkamer vind ik wat nutteloos, voor die 15 minuten per dag dat ik daar ben. Wel raam hele dag open. Net zoals op de slaapkamer, hebben we ook nooit kachel aan. Dan moet het wel -20 zijn en puur omdat anders de leidingen kunnen bevriezen. Lekker dikke deken op bed is genoeg.
Dagahra schreef:OleJon schreef:Wij verwarmen alleen de keuken en woonkamer. Badkamer vind ik wat nutteloos, voor die 15 minuten per dag dat ik daar ben. Wel raam hele dag open. Net zoals op de slaapkamer, hebben we ook nooit kachel aan. Dan moet het wel -20 zijn en puur omdat anders de leidingen kunnen bevriezen. Lekker dikke deken op bed is genoeg.
Hoe doe je dat 's winters dan? Hier moeten we echt even kacheltje aanzetten in de badkamer. Anders heb je een sauna qua stoom. Ook al douchen we 5 minuten.
Hebben zelfs af en toe de shampo flessen bevroren
)mvdende schreef:Dagahra schreef:
Hoe doe je dat 's winters dan? Hier moeten we echt even kacheltje aanzetten in de badkamer. Anders heb je een sauna qua stoom. Ook al douchen we 5 minuten.
Hebben zelfs af en toe de shampo flessen bevroren
Dat is niet goed hoor! Als het zó koud is, bevriezen óók de leidingen!
Hier gaan álle radiatoren op standje 1 of 2 als het onder 0 wordt. Óók die in de garage (vorige eigenaar vond het kennelijk nodig een mega grote radiator in de garage te plaatsen)
Beter iets meer stookkosten, dan reparatie kosten van gesprongen leidingen..... met alle gevolgen en water schade tot gevolg.
Zolang de temperatuur boven 0 blijft, staan de meeste radiatoren uit, behalve in de keuken/ woonkamer. Thermostaat staat dan op 19,5 al ben ik er de laatste dagen achter gekomen dat de thermostaat niet helemaal klopt, hij wijkt naar boven af. 2 andere thermometers in de woonkamer geven namelijk hetzelfde aan, maar een lagere temperatuur dan de verwarming thermostaat.
Telpeva schreef:Als ik de verwarming niet aan zet in de slaapkamer dan word ik midden in de nacht wakker van de kou, als ik jullie verhalen lees dan moet daar ook verbetering haalbaar zijn neem ik aan. Ik heb zo'n 4 seizoenen dekbed (synthetisch gok ik), deze bestaat uit 2 dekbedden (een iets dikkere en iets dunnere) die je aan elkaar vast kunt maken, jullie snappen vast wat ik bedoel. Wat hebben jullie, gebruiken jullie ook zoiets of hebben jullie iets anders? Ander materiaal misschien, zo ja wat?
Telpeva schreef:Als ik de verwarming niet aan zet in de slaapkamer dan word ik midden in de nacht wakker van de kou, als ik jullie verhalen lees dan moet daar ook verbetering haalbaar zijn neem ik aan. Ik heb zo'n 4 seizoenen dekbed (synthetisch gok ik), deze bestaat uit 2 dekbedden (een iets dikkere en iets dunnere) die je aan elkaar vast kunt maken, jullie snappen vast wat ik bedoel. Wat hebben jullie, gebruiken jullie ook zoiets of hebben jullie iets anders? Ander materiaal misschien, zo ja wat?