Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:33

Deze smeerpoets is erg blij met dit topic, ik heb er al veel handige tips uitgehaald.
En vanmiddag naar de winkel voor een spraymop!

Dankzij een eerdere tip in dit topic over de handige sanitairdoekjes en vaatwastabletten, is mijn wc weer blinkend schoon.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:11

Ik had zo’n spuitbus met van die mousse voor de wc van de Lidl, tip…………. Hou het tuitje GOED onder de rand :')
Leek wel of het sneeuwde _O-

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:30

Als ik dweil, dan is mij vloer ook wel echt vies. Werkt zo’n spraymop dan? Lijkt mij dat je die dweil toch ook wel eens wilt uitspoelen tussendoor?
Ik gebruik nu de gewone leifheit profi vloerwisser, https://www.blokker.nl/leifheit-profi-v ... 22555.html, sopje in de wasbak en dan aan de gang. Het idee is dan toch hetzelfde?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 14:46

Ik zie wel dat ik nog ouderwets ben met een trekker en een losse dweil whaha

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:26

Ik heb vandaag eens bij een dyson stofzuiger gekeken omdat het snoerloze met wel aanstaat. Mijn vriendin wil nooit meer anders, wat is jullie ervaring, is een dyson echt zo geweldig?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:28

PSvanLot schreef:

Nee hoor, ik ook. Tussendoor uitspoelen en water verversen. Kan geen spuitdweil tegenop, nog :=.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:32

petra8 schreef:
Ik heb vandaag eens bij een dyson stofzuiger gekeken omdat het snoerloze met wel aanstaat. Mijn vriendin wil nooit meer anders, wat is jullie ervaring, is een dyson echt zo geweldig?

Ik vind van wel maar daar zijn de meningen over verdeeld. Er is ook een topic waar mensen juist voornamelijk anti Dyson zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:37

Ik vind Dyson vooral heel erg duur :o. Ik heb ze op mijn werk regelmatig in de hand en ik weet niet of ik de stofzuigers die prijs waard vind.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:38

Ik ben ook geen fan van dyson. Aantal gehad of gebruikt, maar nee.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:40

corinep schreef:
Noeps schreef:
Hier ook groot fan van de Dyson. Goedkoper dan relatietherapie en je hebt er ook nog eens veel plezier van :D.

Wat die je precies net die stofzuiger dan :=

Zuigen <<)

Maar zonder gekheid, we pakken ‘m er veel sneller even bij dan zo’n zware stofzuiger met snoer. Ik vond voorheen stofzuigen echt een crime. Mijn hobby zal het niet worden, idem voor mijn man, maar het is ook geen opgave en “pff jouw beurt nu hoor” meer om te zorgen dat het huis redelijk schoon blijft.

Een uur na mijn vorige bericht begaf mijn stoomreiniger het -O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:17

Hier een dyson dat al +- 15 jaar meegaat en zeer tevreden van!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:28

_San87_ schreef:
PSvanLot schreef:

Nee hoor, ik ook. Tussendoor uitspoelen en water verversen. Kan geen spuitdweil tegenop, nog :=.

Dat vind ik ook.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:32

Giolli schreef:
xLaraaj schreef:
Zijn er hier mensen met een dweil met reservoir? a la Leifheit of Swiffer WetJEt etc.
Neem je deze vaker vast dan een gewone dweil met emmer?

Zou graag meer kuisen en vraag mij af of ik met zo iets het sneller eens doe (om de 2dagen ofzo) omdat het sneller en/makkelijker gaat?
En dan natuurlijk ook wel "gewoon" dweilen met de grote kuis

Bedoel je een spraymop? Ik zag hem bij de Wibra staan van de week en heb hem mee genomen. Super praktisch om na het eten het oorlogsgebied van peuter schoon te maken. Het is er zo een. Je hebt ze overal wel en ze kosten niet veel.

Wibra hier had ze niet (meer) dus ik heb er eentje van de Action, werkt ook prima, en ben er ook erg blij mee.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:38

Ik volg mee! :D
Normaal zou ik dergelijke topics nooit aanklikken, maar sinds corona en dat ik een eigen woning zoek is schoonmaken plotseling mijn hobby geworden. :')

Ik heb nu nog enkel een kamer en die is enorm schoon. Ik hou van een lege vloer en nette kasten, en daar neem ik echt de tijd voor. :o Mijn persoonlijk beste tip is een kruimelzuiger op de slaapkamer, met zo'n mondstuk van stofzuigers in het klein. Zo kan ik elke gewenst moment van de dag meteen de vloer stofzuigen zonder die grote de trap op te moeten zeulen.

Ik maak me wel zorgen over mijn planning en schoonmaken wanneer ik straks van freelance overga op fulltime werken. Hoe doen jullie dat qua plannen?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:49

Hier hadden zowel de Wibra als de Action geen spraymoppen meer, uiteindelijk maar eentje via bol besteld, ik ben heel benieuwd......

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:09

Maar met zo’n spraymop, doe je dan ook om de paar vierkante meter de mop uitwassen?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:22

_MG schreef:
Voor de mensen die een robotstofzuiger hebben, wat is (niet) aan te raden? Ik werk gemiddeld zo’n 50 uur per week, daarnaast nog mijn paard waardoor huishouden er vaker bij in schiet. Doordat ik een groot deel van mijn uren vanuit thuis werk en die tijd zelf indeel red ik het wel om een aantal klusjes door de dag te doen (wasjes draaien/ophangen, vaatwasser in/uitruimen, keuken opruimen, toilet afnemen etc).

Ik twijfel nu om een robotstofzuiger aan te schaffen om overdag rond te laten cruisen door verschillende kamers.
kijk hoe je huis is denk aan drempels randjes kabel stoelpoten hoogte van je bank / kast
Kijk da na met uitzoeken ivm vastlopen
Ik heb een eufy 35c en vind hem geweldig voor dat geld hij rijd kris kras dus zonder plattegrond maar zuigt elke dag als ik de kids naar school breng zalig

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:42

Schoonmaken <3 Heerlijke bezigheid vind ik het en geeft zo veel rust en ruimte in huis en in je hoofd. Leuk topic, dus zal deze nog even goed doorlezen.

Lees hier wat over een draadloze stofzuiger, maar daar hoor ik diverse verhalen over. Ben blij met mijn Philips stofzuiger mét draad, maar nadeel is dat je deze steeds in andere stopcontacten moet stoppen om overal beneden te komen.

Verder zweer ik bij Antikal (elke week badkamer schoonmaken) en het dagelijkse afdrogen van al het chroom- en raamwerk met een trekker en handdoek. Dat werkt veel beter dan Antikal :j Uiteindelijk is het altijd beter om je badkamer bij te houden door secuur af te drogen.

Dettol - ook zo blij mee! Maak ik de vloer van de badkamer en inloopdouche altijd mee schoon. Kan het gelijk mooi ontsmetten.

Ramen wassen doe ik hier met afwasmiddel ivm ontvetten en is streeploos.

Met steelpannen afdrogen doe ik deze altijd af met keukenrol, zodat het vet van de olie of boter niet op mijn theedoeken blijft zitten. Krijg je in de was er moeilijk vanaf.

Bakpapier onderin de Baretti (oven), zodat deze niet aan zal koeken en de oven netjes blijft. Daarnaast de ovenspray van de Action om wekelijks te sprayen in de oven en op alle rekken om het eventuele zwart er af te kunnen halen.

Nu even verder lezen :D

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 06:54

Iemand toevallig nog een tip om een grind vloer schoon te houden?

De net aangekochte Vileda Spin Mop is super op gladde oppervlakten, maar hij ‘haakt’ wat op de grind vloer. Een vloer die echt een hell is, wat een ellende (we hebben geen coating erop).

Ramen wassen voor een super glanzend resultaat: een rauwe ui in stukken snijden, heel warm water, druppel dreft en even laten intrekken.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 06:58

Ik volg ook :D Krijg de laatste tijd wel meer de smaak te pakken. Ook dankzij tiktok. Weiger alleen om onnodig veel schoonmaakproducten te gebruiken, zoals in de filmpjes vaak gebeurt :+

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:40

Handig topic! Heeft 1 van jullie misschien ook ervaring met een stofzuiger en dweil in 1? Ik zat te kijken naar de Kärcher fc7 of een Philips pro max met dweilfunctie. Op internet bij revieuws lees ik veel positieve verhalen, maar ook wel wat negatieve en dan voornamelijk dat het een onding is en niet goed zuigt en strepen achter laat. Maar vind het best lastig om er 1 te kopen in de hoop dat het goed zijn werk doet.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:33

PSvanLot schreef:
Maar met zo’n spraymop, doe je dan ook om de paar vierkante meter de mop uitwassen?

Ik zie het meer als een doekje en allesreiniger om even snel wat vlekken weg te halen. Als het goed ik krijg ik de spraymop vandaag bezorgd en ga ik het deze middag eens uitproberen.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:35

Wat ook nog een tip is voor een schoon (ruikend) huis is een aroma diffuser of een Airwick stopcontactgeur kopen. Een huis wat schoon is is één, maar een schoon/lekker ruikend huis is twee en voelt daardoor nog ''schoner'' aan. Ik krijg altijd zo veel complimenten als mensen ons huis binnenkomen; ik ben verknocht aan lekkere geurtjes! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:54

petra8 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik zie het meer als een doekje en allesreiniger om even snel wat vlekken weg te halen. Als het goed ik krijg ik de spraymop vandaag bezorgd en ga ik het deze middag eens uitproberen.

Ik ben absoluut geen schoonmaak Queen dus tips heb ik niet. :') Maar gebruik wel al jaren met grote tevredenheid zo'n spraymop. Maar alleen voor ongelukjes of vieze voetstappen tussendoor. Om echt te dweilen gebruik ik hem ook, maar dan eerst te hele vloer gewoon in een keer met de spraymop en daarna snel even met een losse dweil met een droogtrekker en een emmer water om de dweil elke keer uit te spoelen. Kost mij alles bij elkaar alsnog niet meer dan 5 minuten voor de hele beneden verdieping, maar zo wordt de vloer wel echt schoon. Anders heb ik alleen het idee dat ik de vuiligheid gewoon mooier verdeel over de vloer ipv schoonmaak.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 09:14

CairnTerrier schreef:
Wat ook nog een tip is voor een schoon (ruikend) huis is een aroma diffuser of een Airwick stopcontactgeur kopen. Een huis wat schoon is is één, maar een schoon/lekker ruikend huis is twee en voelt daardoor nog ''schoner'' aan. Ik krijg altijd zo veel complimenten als mensen ons huis binnenkomen; ik ben verknocht aan lekkere geurtjes! <3

Wij hebben altijd die dingen van Rituals staan, sinds een paar dagen zo'n Ambi pur ding met 3 geurtjes voor in het stopcontact maar de geur die er bij zit is verschrikkelijk chemisch. Gaan nog andere geurtjes uitproberen, maar dit is echt te sterk voor ons.