Kan het zwembad al op?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Kan het zwembad al op?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:13

Grondwater en chloor geeft dit effect inderdaad..

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:36

Wat klopt nu? :x

Teststrip in zwembad gedaan, geeft te laag chloor aan en goede PH.

Afbeelding

10 minuten later ziet hij er zo uit, chloor goed en PH te hoog. Dus.. wat is nou waar? 30 seconden na in water gedoopt te zijn of 10 minuten?

Afbeelding

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:56

Monchou schreef:
Wat klopt nu? :x

Teststrip in zwembad gedaan, geeft te laag chloor aan en goede PH.

[ [url=m/hMwbmr.jpg]Afbeelding[/url] ]

10 minuten later ziet hij er zo uit, chloor goed en PH te hoog. Dus.. wat is nou waar? 30 seconden na in water gedoopt te zijn of 10 minuten?

[ [url=m/8W8H87.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk toch gewoon de 1e. Staat ook op het potje, 2sec horizontaal in het water houden en dan 15sec wachten voor het resultaat

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:17

Ik vraag me dat ook af.
Krijg het ook niet fijn.
Ik had met 5 chloortabletten dat ie op zn hoogste was en met 3 tabletten veel te laag.
Moet ook nog even uitzoeken wat er fout gaat.
Maar ik heb er een zandfilter opstaan en heb t idee dat die alles uitfiltert.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:45

Afbeelding
Die van ons is ook aan het vullen 3.66 we hebben er voor gekozen hem dit jaar op het terras te zetten kwa zon maakt dat nl niks uit

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:56

Afbeelding

Hier nog lang niet zo ver -O- water is nog soep, bekisting is nog niet klaar, dan nog grind, beton en tegels en dan pas gaat de pomp aan om t water te reinigen en dat zal wel weekje of 2 duren :+

Oudste heeft al wel flink geschept gisteren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 01:02

cinniz123 schreef:
Ik vraag me dat ook af.
Krijg het ook niet fijn.
Ik had met 5 chloortabletten dat ie op zn hoogste was en met 3 tabletten veel te laag.

Volgens mij moet je met een zandfilter geen chloor gebruiken.......Dat is het hele idee juist erachter, dat je geen chloor bad meer hebt.

Poosje81 schreef:
[ [url=m/odUYbh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier nog lang niet zo ver -O- water is nog soep, bekisting is nog niet klaar, dan nog grind, beton en tegels en dan pas gaat de pomp aan om t water te reinigen en dat zal wel weekje of 2 duren :+

Gaaf bad!!!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:45

superpony schreef:
cinniz123 schreef:
Ik vraag me dat ook af.
Krijg het ook niet fijn.

Volgens mij moet je met een zandfilter geen chloor gebruiken.......Dat is het hele idee juist erachter, dat je geen chloor bad meer hebt.

Poosje81 schreef:
[ [url=m/odUYbh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf bad!!!!

Huh is dat zo?
Zowel de verkoper als in 1 van de beschrijvingen heb ik dat wel zien langs komen maar goed dat je het benoemt ik ga er even verder info over zoeken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:58

Ik meld me hier ook :))

Gisteren, lekkere timing wel, een zwembad gekocht. Totaal niet bij stilgestaan dat we nu een veel grotere tuin hebben dan voorheen en we toch nergens heen gaan op vakantie :+ We konden het nooit kwijt in de tuin en nu wel! *\o/*

Het is een ronde van 3 meter doorsnee geworden. De bedoeling was een 4m x 2m maar die was nergens meer te vinden (Ja voor belachelijke prijzen).

Post geschreven vanuit betreffende zwembad :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:18

cinniz123 schreef:
Huh is dat zo?
Zowel de verkoper als in 1 van de beschrijvingen heb ik dat wel zien langs komen maar goed dat je het benoemt ik ga er even verder info over zoeken.

Ja, het idee is juist dat mensen een bad zonder chloor willen. Ik zwom met mijn gehandicapte broer en daar ook chloor vrij bad toen.
Wij hebben dat niet en dus chloor tabletten nog en simpele pomp.

Er zijn diverse soorten pompen en materialen om ze duurzaam te gebruiken en dus zonder chloor.

Maar geen idee of het ook echt kwaad kan als je het evengoed samen gebruikt. Er is wel veel info over te vinden.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:34

Misschien een dom vraagje maar wij hebben zo’n Lidl hottub nu staan. We hadden nog geen chloor dispenser. Dus hij heeft nu 5 dagen gewoon met water gestaan. Ook wel verwarmd dus zal wel lekker bacteriegroei worden.
Moeten we nu eerst het water verversen of kunnen we ook dit water nog gebruiken en de pH gaan met en chloor gaan gebruiken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:55

future_vet schreef:
Misschien een dom vraagje maar wij hebben zo’n Lidl hottub nu staan. We hadden nog geen chloor dispenser. Dus hij heeft nu 5 dagen gewoon met water gestaan. Ook wel verwarmd dus zal wel lekker bacteriegroei worden.
Moeten we nu eerst het water verversen of kunnen we ook dit water nog gebruiken en de pH gaan met en chloor gaan gebruiken?

testen en toevoegen wat nodig is.

Mensen laten water in hun zwembad alle jaren staan en dat water kan je altijd weer herstellen.

Gamma en Welkoop hebben nu alles weer in huis om te testen en toe te voegen wat nodig is. Daarna bijhouden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:16

superpony schreef:
cinniz123 schreef:
Huh is dat zo?

Ja, het idee is juist dat mensen een bad zonder chloor willen. Ik zwom met mijn gehandicapte broer en daar ook chloor vrij bad toen.
Wij hebben dat niet en dus chloor tabletten nog en simpele pomp.

Er zijn diverse soorten pompen en materialen om ze duurzaam te gebruiken en dus zonder chloor.

Maar geen idee of het ook echt kwaad kan als je het evengoed samen gebruikt. Er is wel veel info over te vinden.

Heb het even nagekeken in de beschrijving van de pomp maar ze raden toch echt aan om chemicaliën te gebruiken om bacteriën tegen te gaan.

Dus ben nu wel heel benieuwd.
Wie gebruikt er nog meer een zandfilter pomp en hoe doen jullie dat?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:33

mikaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:49

Bij een zoutwaterpomp heb je geen chloor nodig. Bij een zandfilterpomp wel.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:08

Ik heb ook een 3.66 intex gekocht. Hij zit in elkaar en vult nu. Wat een klus toch nog in je eentje :oo . Ik denk dat mn dochter wel blij is als ze hem morgen ziet. Ze is op schoolkamp en dit is een verrassing voor haar.
Afbeelding
Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:29

Ik volg al even, maar nu een vraag.
Heb een intex van 4x2(ongeveer) maar ons dekzeil is gesneuveld met opzetten afgelopen week. Nu kan ik NERGENS het goede zeil vinden, behalve met dikke wachttijden..
Heeft iemand misschien een gouden tip?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:02

mikaatje schreef:
Bij een zoutwaterpomp heb je geen chloor nodig. Bij een zandfilterpomp wel.

Zoutwaterpomp niet tegengekomen. Maar hebben geinformeerd naar vast zwembad en willen dan zonder chloor. Het aangepaste bad had een zand filter systeem, dus naar gevraagd en daar de info over gekregen. Kon zonder chloor en dan werd juist zand gebruikt. Maar ook nog 2 andere dure systemen zijn dan mogelijk. Hebben nog niks besloten en heb de details even voor zo gelaten nog.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 16:12

Dimphyl schreef:
Ik volg al even, maar nu een vraag.
Heb een intex van 4x2(ongeveer) maar ons dekzeil is gesneuveld met opzetten afgelopen week. Nu kan ik NERGENS het goede zeil vinden, behalve met dikke wachttijden..
Heeft iemand misschien een gouden tip?

Bedoel je een zeil voor eroverheen?
Ik heb een maat groter gepakt, en zet het vast met een soort grepen/knijpers die ik bij de action heb gekocht, volgens mij zijn die normaal om gelijmde planken aan elkaar vast te zetten. Ik zal straks thuis een foto maken.

Edit:
Deze zijn het
https://www.action.com/nl-nl/p/werckmann-lijmklem2/

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:19

ik heb een zandfilterpomp voor zo'n 48.000 liter water.
In Spanje minimaal het dubbele aantal liters.

Dat werkt prima, maar idd moet er chloor bij..

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:59

Ik wil er ook eigenlijk 1 kopen van 305 rond, maar vindt het nogal een lastige beslissing.
Dus aangezien er hier toch mensen met ervaring zitten
Is er iemand die zo’n exit overkapping op een intex zwembad heeft en hoe bevalt dat?
Staat bij jullie de pomp de hele dag aan?
Geeft zo’n pomp veel geluid? (ivm snel klagende buren)
Wat doe je met het water na het zwemseizoen. Ik vind het nogal een verspilling om het gewoon in het riool weg te spoelen. Of bij lang laten staan is misschien het chloor gehalte laag genoeg voor de tuin?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 18:09

Natasja, ik kan alleen antwoord geven over het geluid van de pomp. Hier bromt hij heel zachtjes. Het is nauwelijks hoorbaar. Buren zullen zeker niet klagen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:07

Natasja22 schreef:
Ik wil er ook eigenlijk 1 kopen van 305 rond, maar vindt het nogal een lastige beslissing.
Dus aangezien er hier toch mensen met ervaring zitten
Is er iemand die zo’n exit overkapping op een intex zwembad heeft en hoe bevalt dat?
Staat bij jullie de pomp de hele dag aan?
Geeft zo’n pomp veel geluid? (ivm snel klagende buren)
Wat doe je met het water na het zwemseizoen. Ik vind het nogal een verspilling om het gewoon in het riool weg te spoelen. Of bij lang laten staan is misschien het chloor gehalte laag genoeg voor de tuin?

Wij hebben ook een Intex van 305 rond met Exit overkapping. Ideaal, lang zoveel beestjes niet en al helemaal geen troep van de bomen meer in het zwembad. Soms zetten we de overkapping maar half open, ideaal windscherm. Water koelt door de overkapping ook nauwelijks af. Pomp staat hier overdag vanaf middag tot avond ong aan en hoor je nauwelijks. Als het zwembadseizoen over is gaat een groot deel van het water over de planten en de rest gewoon in de put.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:44

Heeft iemand een tip hoe ik de pomp aan de loop krijg? Ik heb alles volgens mij gedaan zoals in het boekje stond maar er blijft lucht in de slangen zitten. Hij pruttelt en hij doet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:46

Heb je de knop bovenop al los gedraaid en gewacht tot er water uit komt?