Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happinez schreef:haha bedankt voor je peptalk Prairy![]()
Ik moet nog beginnen hé
Wat voor kloofmachine hebben jullie ?
We hebben het nu even in het oude kippenhok gelegd , dan ligt het even droog maar wat je zegt die ibc's is ook wel een idee.
Urona447 schreef:Als je zoveel geld in een huis investeert zal ik altijd de indeling laten maken door een architect. Hebben wij ook gedaan en die hebben zulke goede ideeën dat het het geld dubbel en dwars waard is.
Sophie_Wind schreef:Haha nee hoor, het komt heel vaak voor dat konijnen dichtbij een vossenhol zitten. Vossen jagen meestal niet dichtbij hun hol.
Mooie honden ren zeg! De schuilstal lijkt ook leuk te worden.
Happinez schreef:ik ga eens neuzen, bedankt voor de tips.
YvonneV , binnenkort komt de loonwerker om de opties te bekijken of we het (grote deel ) land helemaal kunnen laten omploegen, egaliseren en opnieuw in zaaien.
Doordat er jaren geen onderhoud is geweest is de grasmat niet heel best.
Als we dingen doen willen we het liefst het gelijk goed doen.
pantarhei , we willen ook een bron laten slaan en dan twee tyleenbuizen naar achter de wei in leggen.
1 voor de waterbakken met kraanwater, en 1 voor bronwater aansluitingen dat mocht ik willen sproeien ik niet zoveel aan het slepen ben met allemaal lange zware slangen.
Dan kan er ook eventueel een bronpunt daar komen dat je hem kan volpompen indien nodig.
Tymone, heb je een linkje van je topic ?
Ben wel nieuwsgierig
De 1ste schets van de woning is klaar, er zullen nog wat wijzingen gaan plaats vinden.
Maar dit is in grote lijnen ons idee van hoe het moet gaan worden.
[ Afbeelding ]
Mindim schreef:Happinez schreef:ik ga eens neuzen, bedankt voor de tips.
YvonneV , binnenkort komt de loonwerker om de opties te bekijken of we het (grote deel ) land helemaal kunnen laten omploegen, egaliseren en opnieuw in zaaien.
Doordat er jaren geen onderhoud is geweest is de grasmat niet heel best.
Als we dingen doen willen we het liefst het gelijk goed doen.
pantarhei , we willen ook een bron laten slaan en dan twee tyleenbuizen naar achter de wei in leggen.
1 voor de waterbakken met kraanwater, en 1 voor bronwater aansluitingen dat mocht ik willen sproeien ik niet zoveel aan het slepen ben met allemaal lange zware slangen.
Dan kan er ook eventueel een bronpunt daar komen dat je hem kan volpompen indien nodig.
Tymone, heb je een linkje van je topic ?
Ben wel nieuwsgierig
De 1ste schets van de woning is klaar, er zullen nog wat wijzingen gaan plaats vinden.
Maar dit is in grote lijnen ons idee van hoe het moet gaan worden.
[ Afbeelding ]
Ik zit een 12 km bij je vandaan en ook wij halen met een geslagen bron water uit de grond. Check even of dat kan als drinkwater voor je paarden. Als wij onze tuin sproeien en het water komt tegen steen dan verkleurd het. Er schijnt veel ijzer in te zitten. Wij zijn gestopt met het gebruiken.
neile schreef:Zalig topic. Wat een prachtige plek! Ik ga zéker volgen want ik hou echt van dit soort projectjes.
Jullie zijn al stevig aan het werk. Ik ben heel benieuwd! Heb je ook al renders van de schuur die je gaat zetten? Hoe gaat die er zowat uit gaan zien?
tirzasarah10 schreef:Ik heb sinds kort rubbermatten in de stal maar als ze de stal echt alleen als plasplaats gebruiken ben ik niet zo een fan... op de tegels waar ze gewoon op staan en chillen helemaal top! Mijn paard heeft slechte voeten waardoor tegels niet te doen zijn maar nu geen enkel probleem en zelfs zonder ijzers geen pas kreupel.
Ze gebruiken hun kleine stalletjes als plas en poepplaats waardoor er onder de tegels plas blijft liggen en dat geeft nu behoorlijk een lucht... misschien als het groter is en beter kan luchten dat je dat probleem niet heb hoor maar dit is mijn ervaring.
Ik lees verder vrolijk meeleuk project!