Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:00

Lekker dan Cayenne :')

Ik ben ook als de dood. Ik gil me rot als ik zo'n kreng zie rennen. Gisteravond kwam ik laat thuis, heb iedereen in huis wakker gegild :+ ben vervolgens via de voordeur naar binnen gegaan want ik durfde echt niet via de woonkamer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:02

Oei, ik wil jullie geen nachtmerries bezorgen! _O- Sorry!
Ik ben totaal niet bang voor muizen, alleen schrik je je rot wanneer je ze niet verwacht :D

_Mir
Berichten: 1376
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:09

Lightielight schreef:
Haha muizen.... dit doet me denken aan het volgende: wij wonen buiten, in een oud huis..... muizen in de kelder.... zo'n kooitje geplaatst waarin de muis levend wordt gevangen... en na een nachtje: raak... muis ongeveer een halve km verderop vrijgelaten... volgende nachten.. steeds weer een muis die we dan vrijlieten..... ik had toevallig een potje groene verf open staan en toen we de vierde nacht weer een muis hadden gevangen (dezelfde?) heb ik een druppeltje verf op zijn oor laten vallen... muis een paar km verderop uitgezet... en wat denk je... ja hoor, na een paar dagen... weer een muis gevangen.... met een groen oortje......


Haha, vervelend maar toch ook wel een leuk verhaal!

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:15

Schei uit :') .

Ik werd hier deze zomer ook uit bepaalde delen van het huis gepest.
Familie muis vond het leuk om langs te komen op mijn badkamer.
Echt … kon ‘s nachts niet zonder meekijkers naar het toilet. Zaten zelfs in mijn douche… ik heb mijn inboedel verhuist naar de andere badkamer.
Sindskorte tijd durf ik terug op de andere te komen.
Ik hoor ze enkel nog in de plafonds , zolang ze daar blijven ben ik blij :=

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 00:02

Ik meld me hier ook, zag een paar weken geleden opeens een muis lopen in de woonkamer bij de vogels (ik heb 2 papegaaien) en ben sindsdien ‘obesessed’….we hebben er nu 2 gevangen in zo’n klapval en die heb ik 15 km weer uitgezet bij stal. De derde vond ik in een tas toen ik de voorraadkast ging uitmesten en is in de tuin gevlucht…er is er iig nog eentje over en die krijg ik vooralsnog niet te pakken. We zijn nu ook maar lokdoosjes neergezet maar ik hoop dat ze in de klapval loopt want eigenlijk vind ik het hartstikke zielig…ik denk dat ik met de verhalen over muizen in de slaapkamer helemaal geen oog dicht doe. Ondertussen maak ik de hele dag door schoon bij de papegaaien en gaan hun voerbakjes ‘s nachts in een plastic ton. Wat een ellende… :o

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 00:50

Wij zijn er net vanaf, ouderwetse klapvallen met pindakaas. Record was 6 op een dag.
Zaten bij mij in laatje van nachtkastje als ik 'sliep' en in onderonsje met me op het toilet. Ik ben er totaal niet bang voor en vind t sneu ze te moeten doden, maar weinig andere keuze.

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 03:46

Helaas heb ik er ook last van in huis.. Dit keer geen tamme :))
De tamme muis is inmiddels al een tijdje overledenen, dus zijn kooi gebruik ik nu als vangkooi. Bovenste deurtje open, klein beetje voedsel in de kooi en wachten. Als ik zeker weet dat er wat in zit, deurtje dicht, en dan gaat de kooi met inhoud mee naar stal. Aan de rand van het bos, dus veel roofvogels die vast wel een lekker muisje lusten :Y)

Sandra_H

Berichten: 2722
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:31

Hier inderdaad ook weer, na een lange muisvrije periode, al een paar keer weer eentje gezien. In elk geval in de schuur en buiten op het plaatsje, en ik dacht dat ik er vorige week ook een weg zag schieten in de keuken -O- en vorige week zat er een gevangen in de was"mand" (ik gebruik van die grote flexibele emmers) die in de schuur stond.
De kat heeft zichzelf al lang geleden met pensioen gestuurd, dus de hoop is nu gevestigd op de puberhond die we sinds anderhalve maand hebben. Hij mag in elk geval mooi mee de schuur in als ik daar 's-morgens zijn kauwding voor na het eten ga pakken }:)
Verder ook maar weer extra opletten dat er niets eetbaars, nog geen kruimeltje, te scoren valt.

Ik ben er niet persee bang voor, vind het stiekem zelfs leuke beestjes en ik heb zelf jarenlang tamme ratten gehad maar als er zo onverwacht iets langs m'n voeten schiet schrik ik me het ape-lazarus en bovendien kunnen ze toch veel schade aanrichten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:45

O getver in de badkamer of in je nachtkastje :oo ik vond gisteren ook 1 keutel in de badkamer. Gelukkig is mijn hond sinds gisteren geactiveerd, die gaat ze echt wel in de gaten houden vanaf nu. Ik ga zo staalwol kopen kijken of ik nog wat gaatjes dicht kan stoppen bij de plint onder de keukenkastjes.

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:32

Wat poedersuiker dat jullie allemaal weer last hebben! Mijn buren dus ook allemaal - die klagen allemaal steen en been. Wij slapen echter nog altijd als roosjes, dus de aanwezigheid van ons stippelmonster werkt goed.

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:06

Ik veeg en stofzuig mezelf de hele dag een breuk maar vanmorgen toch keutels….wat ze dan eten!? Geen idee…ik heb wel kraagjes rond de poten van de papegaaien kooi gemaakt want ook daar vond ik keutels ondanks dat ik elke avond het voer weghaal en de kooi schoonmaak en dat lijkt te helpen….gun m’n vogels wel een rustige nachtrust…krijg ook vlekken op m’n mooie houten vloer van die rotbeesten…zal blij zijn als ze weg zijn…

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:30

Hé bah, altijd zo vies die muizen. Ze kunnen ook zo stinken, echt zo’n pislucht.
Ben blij dat ik nu ergens woon waar we geen muizen hebben. Was altijd ellende met die dingen. Gif was het enige wat hielp maar dan moest je wel een week in de meur zitten als ze gingen liggen rotten onder de vloer.

Mellow

Berichten: 6538
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 11:33

Pallatin schreef:
Ik veeg en stofzuig mezelf de hele dag een breuk maar vanmorgen toch keutels….wat ze dan eten!? Geen idee…ik heb wel kraagjes rond de poten van de papegaaien kooi gemaakt want ook daar vond ik keutels ondanks dat ik elke avond het voer weghaal en de kooi schoonmaak en dat lijkt te helpen….gun m’n vogels wel een rustige nachtrust…krijg ook vlekken op m’n mooie houten vloer van die rotbeesten…zal blij zijn als ze weg zijn…


Probeer eens pepermuntolie rondom je kooi te sprenkelen. Daar schijnen muizen niet van te houden...
Kunnen je papegaaien in ieder geval rustig slapen.

Hier gelukkig weer rustig. Maar ik heb 2 katten in huis.

Al moest ik laatst wel mijn man s'nachts uit bed roepen. Beide katten zaten bij de cv, ik dacht al, vast een muis. Ja hoor beest zat tussen de radiator en de radiator folie in. En keek even wat zijn kansen waren. Man wakker geroepen en die kwam. Ik dacht dan ga ik wel op de gang met de deur dicht. Komt dat beest ineens met zijn hoofd onder de deur langs. Werd alleen weer terug getrokken door een kat.
Man heeft hem uiteindelijk te pakken gekregen.
Mijn man helpt ze wel naar de andere kant zeg maar... wij wonen in bosrijk buiten gebied en dan kunnen we bezig blijven met uitzetten.

Olle

Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:08

Pff Muizen.
Ik heb er slapeloze nachten van.

We hebben er in een paar dagen tijd 4 gevangen en ik had er nog 1 in huis gespot, maar deze is ons helaas ontvlucht. Dus was 1-0 voor de muis, maar deze loopt nog ergens in huis.
We vinden nog regelmatig muizenkeutels.

Hond boeit ze niet en die doet er ook weinig aan. Muizenvallen geplaatst met pindakaas, maar daar liepen ze gewoon omheen en gif geplaatst, maar daar eten ze ook niet van.
Alles schoongemaakt met azijn, maar dat deed ze ook niet zoveel.
Wel hebben we het gevoel dat het nog maar om één muisje gaat, maar zou fijn zijn als die ook het huis verlaat.

Wel fijn TS dat jullie kattenkind zijn werk goed doet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:45

Ik geloof dat nooit zo, dat het er maar 1 is. Onze hond vindt ze gelukkig erg interessant. Dus hoop dat dit afschrikt.

_l_amanda_l_

Berichten: 6056
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:10

Olle schreef:
Muizenvallen geplaatst met pindakaas, maar daar liepen ze gewoon omheen

Al eens een stukje kroepoek erin geplakt? Vettige dingen werken vaak het best.. :)

Tieme
Berichten: 4992
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:55

Hier hadden we ze al maanden in de schuur. Ze kwamen naar buiten voor het konijnenvoer en liepen zo tegen de muur op tussen de dakrand door.
Heb sinds een paar weken een apparaatje voor in het stopcontact die een bepaald geluid af zou geven. Even afkloppen: binnen een paar dagen geen keutels meer gevonden. Ik ruik die stank niet meer en zie ze niet meer....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:07

Nou ik heb dat ding ook weer in het stopcontact gestoken maar ze lopen er vrolijk langs :+

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:59

Welk apparaatje is dat?
@ mellow bedankt voor de tip!

Vandaag en gister geen muis gezien maar ze zijn er wel helaas…heb niet de illusie dat ze weg zijn. Moet overmorgen de vallen controleren of het lokvoer gegeten is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34879
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:02

Geen idee welke precies we hebben bij bol.com besteld, de goedkoopste met de beste reviews.

Tara_13

Berichten: 762
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:08

Hier kwam vandaag een muis uit de stofzuiger tevoorschijn.
Brrrr een hekel aan die beestjes.
We hebben nu wat vallen gezet en proberen alles schoon te houden en geen eten (is lastig met een klein kind in huis).
Hopelijk vangen we hem/ze snel.
We hadden afgelopen zomer al muizen in de tuin en al een stuk of 6 gevangen, nu helaas dus ook binnen..

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:10

En voor iedereen die denkt dat een kat de oplossing is tegen muizen:
de katten van mijn zus vangen buiten muizen, nemen die mee naar binnen, laten ze vervolgens daar los en gaan er gezellig naar liggen kijken -O-
Zus moet dus regelmatig zelf achter de door haar katten geïmporteerde muizen aan.

Bezint eer ge dus aan een kat begint.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110977
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:12

hoefnageltje schreef:
En voor iedereen die denkt dat een kat de oplossing is tegen muizen:
de katten van mijn zus vangen buiten muizen, nemen die mee naar binnen, laten ze vervolgens daar los en gaan er gezellig naar liggen kijken -O-
Zus moet dus regelmatig zelf achter de door haar katten geïmporteerde muizen aan.

Bezint eer ge dus aan een kat begint.


De kat van een vriendin vangt van die grote huisspinnen en legt ze dan levend op je schoot neer :')
Ik zou alles bij elkaar krijsen _O-

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:18

Hahaha nou ik ben dan weer niet bang van spinnen! Die vang ik en zet ze buiten in de hoop dat ze muggen vangen :D

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:19

Onze katten vangen wel muizen. Ook binnen als het moet, maar we hebben ze s nachts meestal in de bijkeuken zitten en daar nooit muizen. Als we ergens anders muizen vermoeden mogen de katten daar een paar dagen logeren.

Dat buiten vangen en binnen loslaten gebeurt hier ook soms, meestal wel om er lang mee te spelen en daarna toch op te eten. Soms met bloed smeren het halve huis door |o .
Een dooie rat mee naar huis nemen vond onze 3poot kat ook een goed idee, wij waren niet bepaald enthousiast 8)7 .

Gelukkig weinig last van muizen binnen, met dank aan onze mannen.
Op stal daar in tegen, pffffff. En ook ratten sinds een half jaar.

Hopelijk is onze pup over een tijdje handig genoeg om ook op jacht te gaan.