vandaag komen er 5 nieuwe 2 takkers en 1x een 3 takker bij in de familie
oeh een buiten orchidee is wel heel gaaf! ben benieuwd waar je die kan vinden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimwilliam schreef:wowwww wat gaan jullie snel in dit topic!! leuk dat het in de smaak valt!
vandaag komen er 5 nieuwe 2 takkers en 1x een 3 takker bij in de familie![]()
![]()
oeh een buiten orchidee is wel heel gaaf! ben benieuwd waar je die kan vinden![]()

Anna79 schreef:Wat bedoel je dan met overwinteren? Die van mij bloeien net zo hard in de winter

al jaren groot fan. Toen ik nog alleen woonde stond de hele vensterbank vol, een stuk of 13. Maar ja, toen kwam er een man die ze niet zo mooi vond
dus langzaamaan werden het er steeds minder. Nu nog 6 stuks staan.
slecht topic dit voor de portemonnee
Die wil ik ook.
lisanne87 schreef:Oooohhhh orchideeënal jaren groot fan. Toen ik nog alleen woonde stond de hele vensterbank vol, een stuk of 13. Maar ja, toen kwam er een man die ze niet zo mooi vond
dus langzaamaan werden het er steeds minder. Nu nog 6 stuks staan.
En wauw, dat juweeltje.. Moet daar perse een stolp overheen? Nu wil ik er ook 1
Edit: Ben me direct aan het inlezen en zie idd dat ze hoge luchtvochtigheid nodig hebben. Ik zal de bloemenwinkel hier eens naar vragenslecht topic dit voor de portemonnee
spottedponie schreef:Hier ook een liefhebber, maar op de een of andere manier kan ik ze niet goed in leven houden... heb nu een grote vaas waar ik er 1 in wil zetten, poging nummer zoveel...

anjali schreef:kimwilliam schreef:wowwww wat gaan jullie snel in dit topic!! leuk dat het in de smaak valt!
vandaag komen er 5 nieuwe 2 takkers en 1x een 3 takker bij in de familie![]()
![]()
oeh een buiten orchidee is wel heel gaaf! ben benieuwd waar je die kan vinden![]()
De meeste orchideeen die hier verkocht worden komen uit tropische gebieden zoals Thailand.Die kunnen hier niet buiten gehouden worden.Wel groeien er ook in Nederland wilde orchideeen in de natuur.Die zijn ook mooi maar de bloemen zijn veel kleiner en minder opvallend.
spottedponie schreef:Hier ook een liefhebber, maar op de een of andere manier kan ik ze niet goed in leven houden... heb nu een grote vaas waar ik er 1 in wil zetten, poging nummer zoveel...
Anna79 schreef:Laat de orchidee bij voorkeur in de binnenpot, je kan die binnenpot wel in een gewone pot zetten, ik weet niet hoe hoog je vaas is, maar bij voorkeur moeten de wortels licht vangen. Verder bijna geen water geven, can't go wrong!
Even een voorbeeldje van hoe ik water geef: deze plant heeft vorige week water gehad (10 minuten in bakje .) deze week krijgt ie niks omdat er nog vocht genoeg is. Zo bekijk ik ze per keer
[ [url=m/jK1660.jpg]Afbeelding[/url] ]
Martine schreef:kimwilliam schreef:
hoe warm is het bij je thuis? of heb je vaak de verwarming aan ?
15 tot 20 graden en nu ik thuis werk is overdag de verwarming aan
Marcella, die onderste is ook erg mooi!