[VOLG] Verbouwing Jaren 20 huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 20:02

Selina schreef:
De rode is Turtle toch.
Ik kan er al niet tegen als ik 5 min moet rijden naar de DA. Snap je helemaal :=

Mooi geworden alles!

De rode is tuttie ja! Goed onthouden! :D

tyleysmiley schreef:
Wauw wat prachtig zeg die slaapkamer,wat zul je daar heerlijk tot rust kunnen komen.
Hoe hebben de poezels het vannacht gedaan?

Vannacht ging het best goed! Er kregen er alleen 2 ruzie vannacht rond een uur of 5 dus die heb ik even uit elkaar moeten halen, maar verder doen ze het heel goed!

Vandaag hebben we de vloer boven afgemaakt (moest nog een klein stukje laminaat op de overloop) en we hebben het laminaat in de gang beneden gelegd, dat is ook gelijk een wereld van verschil. Maar tijdens dat zagen en doen (wat we in het halletje achter hebben gedaan ivm geluid en stof) waar ze normaal zouden vluchten bleven ze nu eigenlijk heel relaxt liggen.

De kitter was ook nog even langs geweest voor een laatste naadje boven langs de wastafel dus de lades konden daar eindelijk in. Echt heel netjes geworden zo exact tussen de tegels in. Spiegel was nog een gedoe, blijkt dat als je een spiegel koopt van 80 cm deze zomaar 82 cm kan zijn. Echt heel onhandig, maar gelukkig lukte het om de zijkant ervanaf te slopen waardoor hij nu precies past.

Afbeelding

De kledingkast vast voor een deel ingericht:

Afbeelding

De vloer beneden:

Afbeelding

En de logeerkamer waar het bed staat nu:

Afbeelding

En lindi (de poes die het iets rustiger aandeed) heeft ook een heel fijn plekje gevonden beneden:

Afbeelding

We moeten alleen nog gordijnen zien te vinden voor de slaapkamer, vandaag naar een winkel geweest en met n paar stalen terug gekomen maar is het allemaal net niét. Hier iemand nog tips voor verduisterende (of bijna verduisterende) gordijnen in n kleur die lijkt op onze muurkleur in de slaapkamer?
Had toch wel verwacht te slagen bij een gordijnenwinkel, maar helaas.. Er zit er wel nog eentje op het eiland dus wellicht heeft die wel iets in de juiste kleur..

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 02:00

Afbeelding

De oprit gaat steeds meer kapot.. gelukkig vandaag stenen uit wezen kiezen voor de nieuwe oprit. Als het goed is wordt die over 2 maanden gemaakt zodat we normaal kunnen parkeren. Als t goed is komen ze van de week ff een rijplaat brengen. Die kuil wordt namelijk steeds dieper dus het wordt steeds spannender, zeker nu met het natte weer. :=

Afbeelding
Vandaag is ook de stronk van een oude perenboom (die helaas gesneuveld was) uit de achtertuin verwijderd met een enorm apparaat. Erg indrukwekkend om te zien. Nu is het een gapend gat in de grasmat. :))

Berdien

Re: [VOLG] Verbouwing Jaren 20 huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:13

Het wordt al heel wat zo he! Badkamer ziet er echt mooi uit zo, fijn dat die nu af is!

En de poezels ook wat meer tot rust, dat is ook altijd weer een flinke stap in de juiste richting. Ben benieuwd naar jullie plannen voor de oprit!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:50

Wauw jullie hebben het echt mooi opgeknapt <3

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 23:23

Het is duidelijk dat we nu een stuk minder hard gaan. Het normale leven is weer begonnen! We moeten nog n paar kleine plekjes schuren op t hoofdbord en dan kan die in de verf.

Vandaag zijn wel de gordijnen voor de slaapkamer ingemeten en de kachel is eindelijk geleverd. <3

Afbeelding
Afbeelding

Echt mega blij mee!

En gisteren hebben we achter in de tuin wat bakken neergezet voor een moestuintje.
Afbeelding

Binnenkort ook maar beginnen met zaad ervoor opkweken.

Dank voor alle lieve reacties trouwens! <3
En @berdien: ik ben dus vergeten foto’s te maken bij het uitzoeken van de stenen, maar het oprit deel wordt antraciet (moest een ander soort steen zijn ivm het dragen van de auto dus dikker) en voor de voordeur en voor de erker langs komen ouderwetse waaltjes. :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 04:35

Gave kachel zeg! Mooi opgelost ook zijn met die tegels erachter.

Ik neem aan dat je nog grond in die bakken gaat doen. Ik zou iets van worteldoek ertussen doen. Ik dacht dat ik het wel zou redden met alleen een dikke laag karton maar dat hield de brandnetels die er al zaten mooi niet tegen. Zie bij jou ook al iets groeien. Beetje zonde van je goede grond :)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:53

De kachel is echt heel mooi! <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:08

Wauw prachtige kachel TS! Zijn de katten inmiddels helemaal gesetteld? En jullie ook?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 18:07

Poezen zijn steeds beter gewend! Beginnen ook al flink vervelend te worden omdat ze graag naar buiten willen maar ze moeten toch echt nog even geduld hebben..

Dit weekend toch weer even productief geweest!
We hebben het laatste stukje laminaat gelegd in de gang achter, volgens mij heb ik daar niet eerder echt duidelijke foto’s van gedeeld dus ik heb even n oude foto uit n filmpje gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Het hoofdbord is geverfd:
Afbeelding
Moet denk ik wel nog n keertje maar eerst maar even laten drogen.

En we zijn begonnen in de tuin, n paar prikkelboompjes en bosjes eruit en het gras is vast n keer gemaaid.

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 18:46

Er is niet heel veel zichtbaars gebeurd, helaas.. We zijn vooral bezig geweest met deuren en deurkozijnen verven. Die stonden al in de grondverf en zijn nu afgelakt maar daar zie je helaas weinig verschil aan.. Alleen dat ze nu een klein beetje glanzen (zijdeglans verf) ipv dat ze mat zijn.
Wel heel fijn om dat af te kunnen strepen! We gaan morgen de slaapkamer nog een keer verven omdat er toch nog wat plekken in zitten die niet helemaal mooi gedekt hebben en ik hoop dat volgende week de gordijnen geleverd gaan worden. Als dat allemaal een beetje opschiet kunnen we morgen ook eindelijk beginnen met plinten leggen. *\o/*

Wel vast deze before en after na elkaar, echt wat een verschil.
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben vorige week voor het eerst echt kunnen genieten van het feit dat we op een eiland wonen, flinke storm dus tussen het verven door even snel naar het strand gereden om uit te waaien.

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:13

Vette kachel en vette kachel haha. Wat heb je met die oude gedaan?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 18:19

De oude kachel is verkocht via marktplaats, heb nog even overwogen m zelf te houden voor ooit buiten onder een overkapping oid, maar toch besloten m weg te doen, anders staat ie ook maar in de weg tot we daar weer aan toe zijn..

Iets later dan gehoopt zijn vandaag onze gordijnen geleverd! Eindelijk geen vuilniszakken meer :D En de eiken plank en plankjes in de nisjes hadden jullie ook nog niet gezien volgens mij.

Afbeelding
Afbeelding
Aan de rechterkant is t plankje uittrekbaar omdat ik vaak snachts nog even iets kijk op m’n laptop of iPad, met uittrekbaar plankje hoef ik me dan niet in onmogelijke hoeken te wurmen om het een beetje te kunnen zien:
Afbeelding

En we zijn verder gegaan in de tuin
Hebben aan een kant boomstammetjes ingegraven om border af te bakenen, ziet er gelijk totaal anders uit:
Afbeelding
Afbeelding

Komend weekend hopen we verder te gaan met de andere kant, maar we willen waarschijnlijk ook een verticuteermachine huren om hopelijk een iets mooiere grasmat te krijgen.