Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Goed bezigik ben wel benieuwd waarom je bij zoveel verschillende banken rekeningen hebt, daar betaal je toch ook elke maand voor?
capopjekop schreef:Maar tegenwoordig staat geld tussen verschillende banken er ook gelijk op?
Cer schreef:Beleggen klinkt interessant... maar als je niet veel te besteden hebt, lijkt t me ook een risico?
het topic hier op bokt vind ik soms wat moeilijk te volgen...
Cer schreef:Beleggen klinkt interessant... maar als je niet veel te besteden hebt, lijkt t me ook een risico?
het topic hier op bokt vind ik soms wat moeilijk te volgen...
Electra63 schreef:Ik denk, tussen de € 100 en € 150 per week met 2 pp. Nu eten de kinderen wel regelmatig bij ons, dus zijn we met 5 pp.
Maar wij drinken dure koffie, houden van rookvlees en lekkere kaas op brood. En mijn voorraadkast puilt altijd uitWe hebben sowieso veel aanloop, dus altijd wel wat bij de koffie of borrel in huis.
Afgelopen zondag had ik voor 5 pp Tapas besteld bij een restaurant hier in de buurt. Dat was € 140.
Maar wij gaven altijd al veel uit aan terrasjes/lunches en etentjes in restaurant. Door Corona is dat niet meer en bestellen we regelmatig wat.
Prairy schreef:Cer schreef:Dat tussentijds extra aflossen op de hypotheek ga ik ook proberenOok om tzt van een groot gedeelte van het aflossingsvrije deel af te komen. Zelf sparen en dan extra aflossen als je over hebt is net iets vrijer dan een vast hypotheekbedrag... maar of het slim is weet ik niet...
Let op, zeer verslavendZeker als je het sneeuwbal effect op een gegeven moment ziet.
Cer schreef:ik denk dat ik tussen de 80 en 120 euro boodschappen per week doe af en toe, voor 2. Maar daar zit ook wasmiddel, vuilniszakken etc bij. Met alles erop en eraan 120, en soms ben ik met 40 klaar.. Eigenlijk moet je het dan over een half jaar ofzo vergelijken, als je echt een gemiddelde per week of per maand wil bekijken, denk ik?
Dat tussentijds extra aflossen op de hypotheek ga ik ook proberenOok om tzt van een groot gedeelte van het aflossingsvrije deel af te komen. Zelf sparen en dan extra aflossen als je over hebt is net iets vrijer dan een vast hypotheekbedrag... maar of het slim is weet ik niet...
Dispar_Vulgo schreef:Electra63 schreef:Ik denk, tussen de € 100 en € 150 per week met 2 pp. Nu eten de kinderen wel regelmatig bij ons, dus zijn we met 5 pp.
Maar wij drinken dure koffie, houden van rookvlees en lekkere kaas op brood. En mijn voorraadkast puilt altijd uitWe hebben sowieso veel aanloop, dus altijd wel wat bij de koffie of borrel in huis.
Afgelopen zondag had ik voor 5 pp Tapas besteld bij een restaurant hier in de buurt. Dat was € 140.
Maar wij gaven altijd al veel uit aan terrasjes/lunches en etentjes in restaurant. Door Corona is dat niet meer en bestellen we regelmatig wat.
Ah ja dan gaat het inderdaad hard! Wij drinken bv ook geen koffie, wel frisdrank, maar kopen dit groot in de aanbieding.
En we wonen in een gat, dus eten bestellen is hier meestal geen succes. Dat scheelt ook een hoop inderdaad!Citaat:Let op, zeer verslavendZeker als je het sneeuwbal effect op een gegeven moment ziet.
Jaa heel verslavend!Ik kijk al uit naar september 2021 waarbij ons maandelijks hypotheekbedrag onder een rond bedrag (X honderd) komt
of ergens in 1e kwartaal 2022 waar ons totale hypotheekbedrag onder een rond bedrag (X duizend) komt.
Cer schreef:Als jij even uitlegt wat rente risico opslag is, dan ga ik daar over denken
Citaat:Goh! TS wil 500 a 1000 per maand sparen. Mijn hele inkomen is maar 1200 ik zou willen dat ik na kon denken hoe 1000 te sparen. Ik leef prima hoor kom niks te kort.
Citaat:Maar vanaf volgende week mag het e.e.a. weer open. Masseur, kapper, hardloopschoenen en schoonheidssalon al geboekt, dan is het ook zo weer op.