Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
FleurVP schreef:Niet vervelend bedoeld, maar weet je zeker dat er goede isolatie in is gegaan? Onze buren hebben net verbouwd, waren er zelf bijna nooit. Ik werk de hele dag thuis en heb het isolatiemateriaal aangeleverd zien worden. Ik weet ook wat er bij ons is gaat en dat is allemaal 3-4 keer zo dik of meer. Die aannemer deed hun volledig ontzorgen en alles regelen maar heeft flink bezuinigd op de isolatie, pir platen van 3 cm dik onder een betonvloer, voldoen nooit aan de norm. Ik denk dat hij voor de subsidie gewoon foto's van een andere klus heeft gebruikt oid. Heb ook weleens van een grote dakdekker gehoord dat nieuwbouw vrijwel nooit rc 6 krijgt volgens de norm.
Toen het deel van de buren nog van ons was zaten wij ook aan zo'n hoog gasverbruik, puur van het rondpompen door alle leidingen ookal stonden de radiatoren dicht. Wij verwarmden en woonden toen 80m2 van de 400m2 totaal. Leidingen helemaal afsluiten en leeg laten lopen van ongeveer 170m2 woonoppervlakte betekende dat we van 500m3 (december) naar 200m3 (januari) gasverbruik gingen.
dems75 schreef:Jemig wat een verbruik!!! Holt Moly!
Hier vrijstaand huisje van 130 jaar oud, wel met triple glas maar enkelsteens muren. Op ong 100 m2 leefruimte is ons verbruik in december 89m3 (nov 35m3)
Maarrrr onze kachel staat eigenlijk alleen s nachts aan (beneden) op 17 graden, overdag zetten we de pelletkachel aan en dan floept de verwarming uit....
Ons energie maandbedrag is dan ook voor alles (gas en licht) eur. 85,-
We hebben overigens wel zonnepanelen
frankiej schreef:Dat kun je toch gemakkelijk nu zelf doen? Zoveel apparaten op gas zijn er niet. Cv ketel, fornuis, evt badgeiser of gasboiler. Eerst uitzetten, als dan de meter stil staat 1 voor 1 de apparaten inschakelen en de meter in de gaten houden. Mocht ie blijven lopen als alles uitstaat dan bij elk apparaat het gaskraantje (geel) dicht draaien.