Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:11

Ok thanks! Niet interressant voor mij alleen helaas.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:57

Ik ben heel blij met onze slimme thermosstaat. Schema helemaal op onze telefoon in te stellen. Verwarming gaat automatisch uit als we weggaan en gaat automatisch aan als we weer onderweg richting huis komen. Hoe dichterbij we komen, hoe harder hij aan gaat.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:01

Anna_Dani schreef:
De thermometer op m’n waterkoker, tussen de 60 en 80 graden vind ik mijn thee het lekkerst!
Luchtbevochtiger naast mijn bed voor als de verwarming aan staat. Bye bye droge luchtwegen en huid!
Naast m’n bed staat ook een wake-up lamp, ideaal!
Een strijkplankhoes met een man erop en als ie “heet” wordt trekt ie z’n kleren uit..

Sorry WAT? Waar koop je zo'n aangeklede man? Asking for a friend...

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:10

cissy schreef:

Omdat je alleen bent? Ben ik ook, en ben er super blij mee :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:27

ista schreef:
Ik ben heel blij met onze slimme thermosstaat. Schema helemaal op onze telefoon in te stellen. Verwarming gaat automatisch uit als we weggaan en gaat automatisch aan als we weer onderweg richting huis komen. Hoe dichterbij we komen, hoe harder hij aan gaat.

Wat ideaal, hoe heet zoiets?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:34

Badeendje schreef:
ista schreef:

Wat ideaal, hoe heet zoiets?

Wij hebben een Tado, heel tevreden mee! Alleen l*llig dat we voor de lockdown saampjes een avondje uit gingen en de oppas het dus steeds kouder kreeg. Even vergeten :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 16:53

Ja een slimme thermostaat heb ik ook. De mijne is een Bosch EasyControl, speciaal gemaakt in samenwerking met Nefit ketels.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:58

- Centraal stofzuigsysteem: geen gesleur meer met de stofzuiger de trappen op- en af. Je steekt de 'buis' gewoon in de opening en kan de hele beneden- of bovenverdieping ermee stofzuigen. Ook geen stofzuigzakken meer leeg maken!
- Vloerverwarming
- Valse wand met daarin opening voor hout (voor de kachel) ziet er heel mooi uit, en is praktisch
- Doorzichtige Action dozen om etenswaren in te bewaren in kasten die je niet kan 'uittrekken', geen gerommel meer :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:34

Shadow0 schreef:
Sheran, er zijn ook kleine vaatwassers? (Formaat combimagnetron ongeveer.) Het klinkt toch wel alsof je er heel graag 1 wilt.

Welkom in mijn keuken _O-

Afbeelding

Afbeelding

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:14

Klein, maar ik denk dat ik ervoor zou gaan! Of op de plek van de waterkoker, of in 1 van de onderkastjes (alleen moet je dan de afvoer wellicht aanpassen.) Is klein en krap uiteraard, maar volgens mij moet je met 4 laden, een bovenkastje en een halve onderkast je meeste spullen wel kwijt kunnen. En als je niet steeds je teiltje nodig hebt, kun je op die plek weer iets anders kwijt. (Bv pannen of servies in een van de laden en levensmiddelen of kruiden in een passend kastje onder dat schuine stuk. En het teiltje lekker uit het zicht.)
(Ik neig sterk naar de afwasmachine, dat blijkt :) )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:21

Benoite schreef:
Anna_Dani schreef:
De thermometer op m’n waterkoker, tussen de 60 en 80 graden vind ik mijn thee het lekkerst!
Luchtbevochtiger naast mijn bed voor als de verwarming aan staat. Bye bye droge luchtwegen en huid!
Naast m’n bed staat ook een wake-up lamp, ideaal!
Een strijkplankhoes met een man erop en als ie “heet” wordt trekt ie z’n kleren uit..

Sorry WAT? Waar koop je zo'n aangeklede man? Asking for a friend...

:')

Bij Bol

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:35

nanoukkie schreef:
- Centraal stofzuigsysteem: geen gesleur meer met de stofzuiger de trappen op- en af. Je steekt de 'buis' gewoon in de opening en kan de hele beneden- of bovenverdieping ermee stofzuigen. Ook geen stofzuigzakken meer leeg maken!
- Vloerverwarming
- Valse wand met daarin opening voor hout (voor de kachel) ziet er heel mooi uit, en is praktisch
- Doorzichtige Action dozen om etenswaren in te bewaren in kasten die je niet kan 'uittrekken', geen gerommel meer :D

Waaaaaat?! Wat geniaal! Ik wil het! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:43

Badeendje schreef:
nanoukkie schreef:
- Vloerverwarming

Waaaaaat?! Wat geniaal! Ik wil het! :D

Dat moet bij de bouw ingebouwd worden dacht ik. Is vaak voor heeeeeele grote huizen. :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:54

Een robotstofzuiger en een systeem als Tado! Zoo fijn en kostenbesparend, in dit huis kan het niet maar in m'n vorige huis heel veel plezier van gehad.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:48

Sheran schreef:
Shadow0 schreef:
Sheran, er zijn ook kleine vaatwassers? (Formaat combimagnetron ongeveer.) Het klinkt toch wel alsof je er heel graag 1 wilt.

Welkom in mijn keuken _O-

[ [url=m/G7UWiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2E5f9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oké ik zal niet meer mopperen over mijn eigen keuken :'). Heb je een waterafvoer bij je water koker? Want anders kom je op een heel duur ding uit voor wanneer je een afvoer hebt.. erg balen. Onze mini vaatwasser scheelt echt zo veel. Ben daar heel blij mee in onze kleine keuken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:25

lieke2 schreef:
cissy schreef:

Omdat je alleen bent? Ben ik ook, en ben er super blij mee :j

Omdat ik maar hooguit 200ml kan eten/drinken per keer en mijn vriezer al uitpuilt.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:47

cissy schreef:
Omdat ik maar hooguit 200ml kan eten/drinken per keer en mijn vriezer al uitpuilt.

Dan maar iets vaker eten op een dag :D
Nee grapje, beide punten zijn idd wel een dingetje :=

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:47

Faya__ schreef:
Een robotstofzuiger en een systeem als Tado! Zoo fijn en kostenbesparend, in dit huis kan het niet maar in m'n vorige huis heel veel plezier van gehad.

Mag ik eens vragen waarom het in je huidige huis niet kan?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:00

Lieke2, nóg vaker? Ik vind 6 x wel genoeg, daar kom ik soms al niet aan, zeker niet als er ook nog eens 1,5 ltr vocht bij moet. :r
:D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 07:38

lieke2 schreef:
Faya__ schreef:

Mag ik eens vragen waarom het in je huidige huis niet kan?

Zeer ingewikkeld systeem met vloerverwarming qua communicatie. Zou grote investering vragen (naast de aanschaf van 't systeem) en 't is een huurhuis, dus we willen niet al te veel. Daarentegen is 't een nieuw huis dus ik de winst ook vele malen lager, dit systeem is heel "langzaam" dus uitzetten als je 2 uurtjes wegbent is niet interessant.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:24

Bedankt voor je uitleg :D

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:00

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:43

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:45

[/quote] Dat moet bij de bouw ingebouwd worden dacht ik. Is vaak voor heeeeeele grote huizen. :D[/quote]

Haha, het is inderdaad al ingebouwd tijdens de bouw van het huis zodat wij zowel de beneden- als bovenverdieping hiermee kunnen doen, en al het vuil op een plaats terecht komt. Ik heb wel net even opgezocht, en ze bestaan ook in het 'klein' die je gewoon kan laten inbouwen in de muur. Verder weer ik er niet veel van, alleen dat de ond doodsangsten uit staat wanneer wij stofzuigen :Y)
Ons huis is ook wel groot (Denk rond de 500-600 m2 bewoonbare oppervlakte), maar het is geen Kasteel :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:29

Wij hebben een clean air optima, hij houd de lucht vochtig en haalt alle virussen en andere ongewenste dingen uit de lucht.Ik hoef niet meer met van die hangbakjes aan de kachel aan de gang.