Hoelang doe jij met je smartphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Hoelang doe jij met je smartphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 05:00

Ik heb vorig jaar de nieuwste iPhone gekocht.

Normaal koop ik een modelletje van 2/3 haar geleden. Maar die is na 2 jaar gebruik altijd op. Echt mega op.

Nu dacht ik: ik koop een keer de nieuwste en kijken hoe lang die meegaat.

Nou ik heb hem nu bijna anderhalf jaar en gaat nog steeds top. Misschien aankomend jaar een keer een nieuwe batterij er in. Maar verder niks te klagen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 06:31

daantjuhhh schreef:

Normaal koop ik een modelletje van 2/3 haar geleden. Maar die is na 2 jaar gebruik altijd op. Echt mega op.

Nou ik heb hem nu bijna anderhalf jaar en gaat nog steeds top. Misschien aankomend jaar een keer een nieuwe batterij er in. Maar verder niks te klagen.

Na anderhalf jaar al een nieuwe batterij? Dat is al best snel.
Mijn telefoon is nu ruim 6 jaar oud en ik gebruik nog steeds de eerste batterij :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:48

Maar hebben jullie dan een uitneembare batterij of laten jullie dat doen door een reparateur?

Mijn phone is 1 blok, kan daar geen batterij uithalen zonder hem uit elkaar te vijzen (en dat ga ik dus niet zelf doen :P ).

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:14

Thioro schreef:
Maar hebben jullie dan een uitneembare batterij of laten jullie dat doen door een reparateur?

Mijn phone is 1 blok, kan daar geen batterij uithalen zonder hem uit elkaar te vijzen (en dat ga ik dus niet zelf doen :P ).

Volgens mij heeft geen enkele ‘nieuwere’ smartphone een klepje meer om zelf je batterij te vervangen. Dus daarvoor moet je ze los schroeven.

Hier ongeveer 2 jaar. Heb nog nooit een nieuwe gekocht (altijd 2e hands of afdankertjes) en krijg loop volgende week mn eerste echte nieuwe iPhone 12 pro *\o/* . Ik heb m gekocht met het doel langer dan 2 jaar te houden, dus ben benieuwd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:04

Ik lees hier wat over de iPhone 6, die heeft mijn vriend ook nog steeds. Werkt niet meer op het nieuwste besturingssysteem, maar de bank apps werken wel nog gelukkig. Ding valt wel soms uit met 30% batterij over := Maar de (originele) batterij gaat nog steeds 2 dagen mee. En hij is van 2014, dus nu al dik 6 jaar oud.
Ik hoop dat mijn eerste model SE dat ook gaat redden.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:10

_lauraaa_ schreef:
Ik pak steeds een abonnement van 2 jaar met toestel. Zodra het abonnement is afgelopen bestel ik een nieuwe en gaat de oude naar mijn moeder die de telefoon vervolgens weer 2 jaar gebruikt!

Hier ook meestal op deze manier.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:27

Elke twee jaar een nieuwe.
Al eerder genoemd in dit topic, maar ik heb ook een abonnement waarmee ik elke twee jaar een nieuwe uitzoek.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:49

Ik heb hiervoor een Iphone 6 gehad die ik had overgekocht van een vriendin. Zij had heb weer refurbished. Daar toch een aantal jaren mee gelopen. 3 maanden terug viel hij en was het scherm echt kapot kapot. Toen een oudje er weer bij gepakt. Samsung. Die gaat dus ook al een tijdje mee haha die is nu bijna 5 jaar oud.

Ik denk dat ik hierna een Fairphone wil of in ieder geval geen nieuwe maar tweedehands. Aangezien ik het toch alleen maar gebruik voor bellen en appen zie ik voor mijzelf niet de meerwaarde van een top camera of veel opslagruimte o.i.d..
Al is het voor mij ook een afweging waarin ik de afdruk op het milieu meeneem.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:53

Met mijn S7 heb ik 3 jaar gedaan en mijn S10 heb ik ik april 2 jaar. Dus dan mag ik ook weer een andere uitzoeken bij mijn abonnement ;) maar weet niet of ik dat doe of een sim only neem want hij doet het echt nog super. Toch lonkt de S20 wel!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:21

Cayenne schreef:
daantjuhhh schreef:

Na anderhalf jaar al een nieuwe batterij? Dat is al best snel.
Mijn telefoon is nu ruim 6 jaar oud en ik gebruik nog steeds de eerste batterij :=

Hahaha. Ik gebruik hem super veel.
Merk het vooral bij de starleaf meetings. Dan moet dat kabeltje er echt aan. Anders val ik weg na een poosje met een lege batterij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:24

Ik doe er gemiddeld zo'n twee jaar mee. Daarna gaat hij naar m'n moeder of verkoop ik hem. Ik kan er in principe zelf langer mee doen maar ik gebruik hem veel om te fotograferen en ben wat dat betreft ook een beetje een gadget nerd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:11

Zo’n 4 jaar. Eerst iPhone 4, daarna de SE en nu de 7

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:16

Mijn vorige iPhone (6) ging 5 jaar mee. Na 4 jaar een nieuwe batterij erin gezet (zelf). Maar deze batterij was lang niet zo goed als de originele. Dus na een jaar wilden we weer vervangen, omdat t kreng steeds uitviel. Toen we in de buurt kwamen met een schroevendraaier, vloog de batterij spontaan in brand. Uiteindelijke schade viel gelukkig mee.
Daarna de iPhone X gehaald. Die heb ik nu een jaar. Hoes eromheen en schermbeschermer erop geplakt, dus ik verwacht hier ook wel weer een aantal jaar mee te doen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:28

Valt me mee hoe lang de accu van sommige goed blijft .
Doen jullie dan weinig met je telefoon?
Ik moet echt na 1,5 jaar de accu vervangen. Maar ik doe ook veel spelletjes op mijn telefoon en bel heel veel plus filmpjes kijken op YouTube

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:36

Es_ther schreef:
Thioro schreef:

Volgens mij heeft geen enkele ‘nieuwere’ smartphone een klepje meer om zelf je batterij te vervangen. Dus daarvoor moet je ze los schroeven.

Nee joh, bij mn Fairphone trek ik de achterkant er zo vanaf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:32

Iemand al ervaring met de iphone12 mini ? Twijfel tussen deze en de iPhone se.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:05

lizy29 schreef:
Tallie1979 schreef:
Inmiddels 5 jaar. In augustus de batterij na ruim 4 jaar laten vervangen.

Ik heb een iPhone 6. En de mannen bij de reparateur zien zelden telefoons van deze leeftijd in de spik en span staat van de mijne. Geen krasje te bekennen.

Dus ik ga voor een record

wat heeft die batterij vervangen je gekost? Mijn batterij begint ook slechter te worden maar zit in dubio of het nog verstandig is die te laten vervangen aangezien iOS 14 niet meer geïnstalleerd kan worden.

Verder is mijn 6 echt nog in topconditie.

Ik heb hem laten vervangen bij coolblue en heeft 59 euro gekost :D

Overigens iOS 14.2 staat gewoon op mijn telefoon hoor. Dus voorlopig doet hij het gewoon nog :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:14

Mijn vorige smartphone heb ik 7 jaar gehad, maar toen deed eigenlijk geen enkele app het meer. De huidige heb ik ongeveer 2 jaar nu en doet het nog prima, dus geen plannen voor vervangen. Intussen ligt de lat wanneer de telefoon voldoende functioneert wel hoger. Als er nu iets kapot gaat waardoor ik niet meer kan videobellen heb ik nu wel een probleem.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:15

Tallie1979 schreef:
lizy29 schreef:

wat heeft die batterij vervangen je gekost? Mijn batterij begint ook slechter te worden maar zit in dubio of het nog verstandig is die te laten vervangen aangezien iOS 14 niet meer geïnstalleerd kan worden.

Verder is mijn 6 echt nog in topconditie.

Ik heb hem laten vervangen bij coolblue en heeft 59 euro gekost :D

Overigens iOS 14.2 staat gewoon op mijn telefoon hoor. Dus voorlopig doet hij het gewoon nog :D

Die kosten zijn overzien.
Mijn telefoon update dus alleen niet meer verder dan 12.5

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:19

bigone schreef:

ZOnder twijdel zou ik dan voor de iphone 12 mini gaan, de SE is toch ook al wel wat verouderd model.

Mijn man heeft een iphone 12 mini. Hij lijkt weer op de oudere modellen (zoals de 5) maar dan met een volledig scherm. Erg mooie telefoon en niet zo lomp groot.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:21

Oh zie nu dat er ook een 2e generatie SE is, dan weet ik t niet :+

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:21

miccamaaike schreef:
bigone schreef:

ZOnder twijdel zou ik dan voor de iphone 12 mini gaan, de SE is toch ook al wel wat verouderd model.

Mijn man heeft een iphone 12 mini. Hij lijkt weer op de oudere modellen (zoals de 5) maar dan met een volledig scherm. Erg mooie telefoon en niet zo lomp groot.

Er is inmiddels een nieuwe SE uitgekomen

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:23

Ik heb een Sony z5 nu een jaar of 4 denk ik en helaas is die nu echt aan vervanging toe.. batterij stopt er mee op 70% vol. Batterij vervangen zou ik naar kunnen kijken maar heb een andere besteld iets compleet anders deze keer. een Cat. Die zou tegen een stootje moeten kunnen dus ben benieuwd

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:28

Ik doe nu ruim 4,5 jaar met mijn iphoneSE, ik ga heb binnenkort vervangen voor de 12mini.

De nieuwe SE is groter dan de mini qua formaat, alleen doordat je bij de SE nog zwarte balken hebt is het scherm van de mini weer groter. Daarnaast is de mini gewoon net even beter in alles.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:42

Iets minde dan 2 jaar. Meestal geven mijn telefoons het een paar maanden voor contractvernieuwing op, alsof er een timer in zit ofzo :').