Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yv_ schreef:Amira_ schreef:Wij wonen met z'n tweeën op 100 m2. Binnenkort met zijn drieën.
Het huis is door schuine wanden etc alleen niet voor die 100m2 bruikbaar, maar ik woonde hiervoor op 29 m2 dus dit is een hele vooruitgang
Die schuine wanden waarbij het plafond niet een bepaalde hoogte bereikt wordt als het goed is net meegeteld voor de m2's. Vrienden van mij hadden bij hun koopwoning namelijk een vaste trap naar hun zolder gezet, wat voorheen te bereiken was met zo'n uittrektrap. Alleen het middelste gedeelte naar de nok toe werd erbij gerekend bij de verkoop van hun huis, de rest was op papier geen leefruimte.
Maar dat zie ik inderdaad wel vaker op plattegronden, dat alleen het midden wordt meegerekend. Was bij onze plattegrond niet te zien, dus misschien dat het wel net hoog genoeg is, maar het is in ieder geval niet praktisch
slapen in de woonkamer met vaak de honden bovenop me was ik op een gegeven moment ook erg klaar mee.
voelt als enorm groot
plus een achtertuin van 70m2 voortuin 30m2. En super rustig, zo blij mee.
Voel me gelijk weer heel verwend.
Zijn gewoon heel erg gesteld op onze ruimte. Hiervoor met 2 een woning van circa 78 m2 gehad en dat is wel echt mijn absolute ondergrens qua ruimte om met z'n 2en op te leven en alleen als het echt niet anders kan. In onze huidige woning woonde voordat wij er kwamen een gezin van 4 personen en ik snap echt niet hoe die niet knettergek zijn geworden
dat is echt niet goed voor je gevoel van privacy. Zou nu ook heel graag 2 toiletten hebben maar dat gaat helaas niet. Dat heb je ook met die hele kleine appartementjes. Dat alles wel heel praktisch is ingedeeld. Alles zit er in... maar de m2 per ruimte is soms zooooo klein dat je letterlijk je k *ont niet kunt keren zeg maar
en gasten thuis uitnodigen dat was ook niet te doen nee....