Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:14

BloemBloem schreef:
Minimaal €200,- per week, 2 volwassenen en één kind, kat doet hier niet aan mee :+

Wow! Eet je dan nog thuis ? :')

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:16

BloemBloem schreef:
Minimaal €200,- per week, 2 volwassenen en één kind, kat doet hier niet aan mee :+

Blij te lezen dat ik niet de enige ben.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:19

LiselotZorro schreef:
BloemBloem schreef:

Ik hecht heel veel waarde aan goede verse groente en fruit. Ben wekelijks een vermogen kwijt aan gezond eten.

Belachelijk vind ik dat! Kroketten en diepvriespatat is voordeliger :roll:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:20

200-250 per maand. Dit is voor 1 persoon, geen huisdieren. Hier moet ik wel ook wasmidd, schoonmaak spuk, douchespul enzo voor kopen. Soms zit ik eronder. Soms er boven. Als ik eten thuisbezorgd doe ik dat ook van dat budget.

Ik heb een tijdje op 25 euro per week geprobeerd omdat ik gewoon weinig te besteden had. Ik ben heel blij dat ik dat nu niet meer hoef. Ik ben zo blij dat ik nu niet echt meer hoef na te denken en alles hoef uit te rekenen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:21

Ik heb even uitgerekend wat we in oktober hebben uitgegeven: €389,- dit is voor 2 volwassenen en 2 katten.

Ik dacht dat we behoorlijk hoog zaten maar zo te lezen hier valt t best nog mee! Wij roken/drinken beide niet. Maar doe wel elke dag 1 (soms zelfs 2 :') ) keer boodschappen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:22

BloemBloem schreef:
LiselotZorro schreef:

Ik hecht heel veel waarde aan goede verse groente en fruit. Ben wekelijks een vermogen kwijt aan gezond eten.

Dat is echt heel schrijnend, ik werk met veel kinderen uit minder bedeelde gezinnen en daar is dagelijks groente en fruit gewoon niet mogelijk, maar frikandellen koop je per 20 stuks voor 2,5 euro....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:28

BloemBloem schreef:

Maar aardappels uit de vriezer zijn toch niet minder gezond dan vers?

Ik koop trouwens wekelijks voor minder dan 10 euro groenten en fruit op de markt :) toegegeven daar zitten wel eens plekjes op ofzo dus je moet het controleren en zo nodig al opsnijden voor je het in de koeling legt, maar het scheelt echt veel.

Fitzroy

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:31

Ik ben nu rond de 100,- kwijt per maand. Incl. alles (wasmiddel, vaatwastabletten, deo enz.) Ik ga alleen naar AH maar koop veel in de bonus.
En last but not least doe ik aan intermittent fasting en dat scheelt veel geld :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:32

LiselotZorro schreef:
BloemBloem schreef:

Hier ook, met zijn drieen en exclusief huisdieren, ik ben voor alle dieren opgeteld zo een 500 euro kwijt incl paard, iets meer misschien.
Ik ben dol op lekker en gevarieerd, vers eten en mijn vlees is altijd biologisch. Zuivel haal ik bij de plaatselijke boer. Ik heb wel wasmiddel en verzorging er bij in. Dit is wel exclusief eten buiten de deur. Verder drink ik graag een glas wijn of een speciaalbiertje en een borrel plank :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:33

Ik zit ook gauw rond de €450 voor twee volwassenen. Inclusief toiletpapier, wasmiddel etc. Kat tel ik niet mee.
Ik las dat iemand vroeg hoe te besparen. Dat wil ik ook graag weten :D
Doe mijn best. Groente uit de aanbiedingen, gehakt 1 x 1kg is goedkoper dan 2 x 500 gram bijvoorbeeld. Brood gewoon goedkoopste, ik rooster het toch.. en mijn vriend proeft het er niet aan af. Vlees komt wel bij de slager vandaan (behalve gehakt, ik proef echt geen verschil) en we eten veel groente, noten en fruit. Daarnaast zweer ik bij vooraf geschilde aardappelen <3 In de avond eten we soms nog een stokbroodje met zalm, brie oid, een gebakje in het weekend of ik maak een cake of taart. Verder probeer ik altijd eens in de twee weken kliekjes te eten of ik maak een prutje met rijst. Overgebleven eten eet mijn vriend in de middag op als lunch (thuiswerkvoordeel.. ik gooi nooit meer eten weg :D )
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 17-11-20 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:35

Ik gok niet meer dan 50 euro per week. Ben alleen en eet vega. Eet zelden vleesvervangers en kaas koop ik ook zelden.

Edit: sinds een paar weken ga ik wel naar de Aldi ipv de jumbo/Deen/AH. Scheelt enorm veel en goede kwaliteit groente en fruit.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 17-11-20 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:39

Ergens tussen de 300 en 400 per maand met 2 volwassenen en 1 kat.
Inclusief wasmiddel, zeep, wc papier, droogvoer kat en kattenbakgrit.

Daar komt dan nog 20 euro per maand bovenop aan natvoer voor de kat en gemiddeld zo'n 40 euro aan drogisterij kosten iedere maand (voornamelijk zelfzorgmiddelen, zoals pijnstilling en vitamines)

Doe echt mijn best met aanbiedingen, onze vleesconsumptie is ruim gehalveerd en we eten kleinere porties maar jongens wat is alles duur. _-:(

Respect voor iedereen die goedkoper uit is! _/-\o_

Ik eet iedere dag min 1 stuk fruit, rond de 2 ons groente, klein stukje vlees per dag en verplicht minimaal een halve liter zuivel.
En dan vinden we het ook nog wel fijn om iedere dag wat 'lekkers' te mogen snoepen: handje noten, wat chipjes, gedroogd fruit, koekje bij de koffie.

Dat kost toch wel wat bij elkaar, maarja mijn lichaam vind deze manier van eten het fijnst dus ik ga niet nog meer beknibbelen ten koste van mijn gezondheid. O:)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:41

Interessant topic! Van de week zal ik eens gaan rekenen wat ik nou eigenlijk gemiddeld per maand uitgeef.

Wel een tip voor mensen die willen besparen: de TooGoodToGo-app. Dan kun je voor weinig geld een tas eten halen (vaak van de supermarkt, maar steeds vaker ook restaurants en bakkers ed). Dat eten moet wel diezelfde of de volgende dag opgegeten, maar vlees en brood kan bv makkelijk in de vriezer en groente/fruit houdt het vaak ook nog wel een paar dagen uit. Wat mij betreft een aanrader voor de mensen die willen besparen! Zelf haal ik altijd eerst m'n pakket en daarna doe ik aanvullend boodschappen. Scheelt vaak toch zo een tientje per boodschappenronde :)

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 23:49

Incroyable schreef:
Interessant topic! Van de week zal ik eens gaan rekenen wat ik nou eigenlijk gemiddeld per maand uitgeef.

Wel een tip voor mensen die willen besparen: de TooGoodToGo-app. Dan kun je voor weinig geld een tas eten halen (vaak van de supermarkt, maar steeds vaker ook restaurants en bakkers ed). Dat eten moet wel diezelfde of de volgende dag opgegeten, maar vlees en brood kan bv makkelijk in de vriezer en groente/fruit houdt het vaak ook nog wel een paar dagen uit. Wat mij betreft een aanrader voor de mensen die willen besparen! Zelf haal ik altijd eerst m'n pakket en daarna doe ik aanvullend boodschappen. Scheelt vaak toch zo een tientje per boodschappenronde :)

Ik heb de app gedownload wat een leuk initiatief! Ben heel benieuwd, voor morgen was het meeste al op maar wie weet in de toekomst!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:54

Ik vind die pakketten niet fijn. Dan koop je iets wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik kijk liever in de koopjeshoek bij mijn plusmarkt. Vlees, zuivel, groente en voorverpakt met hoge korting.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:02

Ik laat 1 keer in de 3 a 4 weken boodschappen thuis bezorgen en dan zit ik tussen de 70 en 100 euro, een enkele keer erboven (bezorgkosten) Ik ben alleen en geen huisdieren. Dus zeg 33,33 per week. Hier zitten trouwens wel verzorgingproducten, wc papier enz. bij in.

December zal een dure maand worden want dan laat ik ze 2x komen. 1x begin van december en 1 keer vlak voor de feestdagen. En ik probeer daar echt op tijd een bezorgplekje te reserveren.

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:05

Atalja schreef:
Hier 200 per maand voor 2 personen.

Ik vraag me altijd af wat een weekmenu dan is voor ontbijt, lunch en avondeten.
Of eet / bestel je dan nog buiten de deur wat er niet bij zit?

Wij doen 400 p maand met 2 personen, inclusief alles, zoals tandpasta, shampoo, wasmiddel, vaatwastabletten en we hebben altijd wel ook iets te snaaien in huis. Eten geen vlees of vis.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:08

Ik dacht altijd 400 per maand. Echter, ik spaar nu digitaal zegels bij de appie, dus kan het goed bijhouden. Schrok best dat het rond de 800 per maand is.

Huishouden bestaat uit 2 volwassenen, 1 kindje. Huisdieren zitten hier niet bij in.

Wil hier wel op proberen te bezuinigen

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:16

Toevallig gisteren uitgerekend. Wij zijn tussen de € 550 en € 580 kwijt per maand voor 2 volwassenen en 1 kind. Verzorgingsproducten en dierenvoeding niet bij inbegrepen.

Ik bestel momenteel bij AH en laat het thuis bezorgen, pas mijn week menu een beetje aan aan de bonusaanbiedingen. Ik laat ook brood van de bakker, vlees van de slager en fruit van de groenteboer bezorgen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:18

Hier om en nabij €600.- per maand met drie personen. Wij eten voornamelijk vegetarisch maar ik vermoed dat we wel wat kunnen bezuinigen door wat vaker restjes te eten en iets afgepaster boodschappen te doen. We hebben kippen en schapen dus restjes of groente/fruit/brood wat net niet helemaal vers meer is gaat iets te makkelijk daarheen.

Daarnaast drinkt mijn vriend veel koffie en gaat er gemiddeld 1 a 1,5 kratje a merk bier doorheen in de maand. Ook heb ik altijd net teveel voorraad in de vriezer en kelder. Mijn streven voor deze maand is de vriezer en kelder leegeten om ruimte te maken voor kerstpakketten en de kerstboodschappen.

Ik werk naar een budget van €90.- per week, maar dat is nog een hele uitdaging!
Laatst bijgewerkt door koenlover op 18-11-20 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:18

Ik kom uit op 100 euro per maand in mijn eentje, maar dat is een beetje valsspelen omdat ik ook regelmatig vanalles uit de tuin van m'n ouders haal.

Ik eet vrijwel alles uit de vriezer trouwens :D.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:31

Rosje8 schreef:
Atalja schreef:
Hier 200 per maand voor 2 personen.

Ik vraag me altijd af wat een weekmenu dan is voor ontbijt, lunch en avondeten.
Of eet / bestel je dan nog buiten de deur wat er niet bij zit?

Wij doen 400 p maand met 2 personen, inclusief alles, zoals tandpasta, shampoo, wasmiddel, vaatwastabletten en we hebben altijd wel ook iets te snaaien in huis. Eten geen vlees of vis.

Voor mij is het echt koken op aanbiedingen. Dat scheelt zoveel! En niet elke dag naar de supermarkt. Weekplanning maken. Altijd houdbare ingredienten in huis zodat ik makkelijk een snelle pasta in elkaar draai op een drukke dag ipv dat ik dan maar ga bestellen. Oja en mijn trouwe vriezertje waar ik soms tofu en veganvlees in doe als het een hele goeie aanbieding is :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:32

Kleine dingen als 1 keer per week boodschappen en echt een lijstje maken en niks anders halen kan al veel verschil maken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:49

Ik ben in mijn eentje. Ik denk dat ik gemiddeld rond de €300 kwijt ben per maand. Als ik zo de Rabobank app moet geloven.

Edit: Was eigenlijk in de veronderstelling dat ik op dit vlak vrij zuinig leefde, maar dat ook wel een teleurstelling als ik het zo zie. ;(

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:05

Oh als ik dit zo lees geven wij echt wel veel uit...iets om over na te denken..

700 euro gemiddeld per maand voor 2 volwassenen en 2 kinderen( 4 en 7 jaar)

Wel dagelijks verse groenten / vlees of vervanging en we zijn wel van het snacken of uitgebreid borrelen ook