Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:23

Ik heb 2 Miele stofzuigers, de eerst is minimaal 20 jaar oud, dat is een top ding. De tweede een jaar of 10 en een stuk gammeler.

De stofzuigers van nu zijn nog minder van kwaliteit en een stuk minder krachtig. Dat komt doordat in Europese wetgeving de wattage gemaximeerd is.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:38

Marije_1997 schreef:
Niet zozeer van mezelf maar m'n ouders. Koop geen twee keuken tafels met bijhorende stoelen. 2de tafel is echt een verzamelplaats voor spullen die geen plekje hebben.

Wij hebben een vrij grote eettafel, en hebben hetzelfde probleem. Lees: mijn vriend heeft hetzelfde probleem, ik gebruik de tafel niét als dump-plaats :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:42

LWDaisy schreef:
Marije_1997 schreef:
Niet zozeer van mezelf maar m'n ouders. Koop geen twee keuken tafels met bijhorende stoelen. 2de tafel is echt een verzamelplaats voor spullen die geen plekje hebben.

Wij hebben een vrij grote eettafel, en hebben hetzelfde probleem. Lees: mijn vriend heeft hetzelfde probleem, ik gebruik de tafel niét als dump-plaats :+

Wij hebben 2 stuks van 1 bij 2.5 dacht ik. Zat ruimte voor 6 tot 8 mensen aan 1 tafel. Maar 1tje is echt verzamelplaats geworden. Net als het "kantoor"/longer kamer van m'n ouders. Gewoon een volgestouwd hok met spullen die nog uitgezocht moeten worden. Maar zo hebben wij ook kasten die niet worden gebruikt en voor de sier staan.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:45

Over banken gesproken, wij hebben 10 jaar geleden een bank gekocht bij de trendhopper. De bak koste nog geen €500.-. Hij is de laatste jaar wat ingezakt.
Maar de bank zelf ziet er nog goed uit, geen vlekken oid en is verder nergens kapot.
Mijn volgende bank wordt weer een goedkope. Wil de gok wel weer wagen.

Verder ben ik super blij met mijn massief eiken eettafel. Ooit 2e hands gekocht voor weinig. Onder de lelijke lak zat een prachtige blad toen ik hem had geschuurd. Nu verf ik hem om de zoveel tijd een andere kleur of doe ik er een andere lak erop. Wanneer ik er weer zat van ben schuur ik hem weer kaal. Super fijn meubels van massief hout.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:50

Meubels waar de hond der bal onder kan doen. Dus nu na t verbouwen meubels die of zweven of op de grond staan

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:09

Hier komt geen bed meer van 2 meter. Mijn vriend is 1,93, en klaagt constant over koude voeten omdat het bed te kort is :+

Een grote, open boekenkast.. ik vind de onze prachtig, maar er verzamelt zich zo veel troep in, en dan ziet het er zo rommelig uit..

Eetstoelen met wieltjes _-:( Soms handig om ergens heen te rollen als je te lui bent om op te staan, maar die dingen hangen constant vast of vallen onder de stoel uit..

Onze stofzuiger is afgelopen zomer overleden, en er komt geen nieuwe meer. Lompe, zware herriedingen vind ik het := Snoer te kort, ding volgt niet, ding speelt dood en rolt op z’n rug, komt niet makkelijk onder de bank of onder het bed, bijt happen uit plinten en deurstijlen..
Dus ik veeg de vloer lekker ouderwets met de bezem en blik en veger, dat is sneller en beter voor mijn rug, en de laatste stofjes en onder de bank doet de robotzuiger.

Combimagnetron vind ik ook niet fijn. Ik gebruik de magnetronfunctie wel af en toe, maar de ovenfunctie is erg slecht, en wordt lang niet zo warm als ie aangeeft.

En de tv’s heb ik overal weg gedaan. Kijken we nauwelijks nog naar, ik vind ze niet mooi staan, en voor films enzo hebben we een beamer, dus de tv kast zou ik ook niet meer kopen, al staat daar nu nog onze dvd speler/geluidsinstallatie in.

tiwi1969

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:55

Wat ontzettend fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een volgestouwde eettafel en kantoor-kamer.
De iMac staat dus op de eettafel omdat ik in het kantoor niet fijn kan zitten.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:09

Een leen bakker bed. Gelukkig zit er 100 dagen bedenktijd op.

Ik was zo verwend met voorgeboorde gaten en handige boekjes om zoiets in elkaar te zetten dat mijn twee linker handen hier even niks mee konden. Je krijgt letterlijk wat je besteld, zonder gaten of schroef hulpmiddelen. Toen er ook nog een poot in het midden zat om het matras omhoog te houden ( die er natuurlijk steeds onderuit klapte als ik wat lomp op t bed ging en doordat t bed net te laag was, je er onmogelijk onder terug kreeg) was ik er helemaal klaar mee en terug gebonjourd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 21:23

Nog een leuke van mijn kant, bovenkastjes in de keuken. :D Mijn wederhelft tikt bijna de 2 meter aan en ik ben maar 1.58cm. In ons oude huis hadden we bovenkastjes en mijn kerel stopte daar werkelijk alles in buiten mijn bereik. :')

Nieuwe keuken in ons nieuwe huis heeft die dus ook niet meer. :):)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:28

KimD schreef:
Nog een leuke van mijn kant, bovenkastjes in de keuken. :D Mijn wederhelft tikt bijna de 2 meter aan en ik ben maar 1.58cm. In ons oude huis hadden we bovenkastjes en mijn kerel stopte daar werkelijk alles in buiten mijn bereik. :')

Nieuwe keuken in ons nieuwe huis heeft die dus ook niet meer. :):)

Jij snapt m.
Hier ook geen bovenkastjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:29

Zwarte ikea hemnes serie in de slaapkamer, nachtkastjes en grote ladekast.
Super degelijk , mooi maar echt ik blijf stoffen.
Ik neem nooit meer hele donkere meubels.

Beneden in de woonkamer hebben we meubels van treinbielzen hout en metaal.
Super mooi en grof maar kan het alleen maar stofzuigen. Als er een doek overheen gaat bij die steeds haken achter haakjes hout etc.
Heel mooi , grof en industrieel maar ook nooit meer hahah

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:30

Een kunstlederen bank van leenbakker, na 3 jaar liet het overal los.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:35

Dat de poten van bank en kasten minimaal 15 cm hoog moeten zijn anders past de robotstofzuiger er niet onder :)
En onze tafel met sierrandjes bij de grond (en openingen) is echt een verzamelplaats voor hondenhaar.

En nooit een loungebank kopen. Zit voor geen meter. Je moet er echt op liggen en das soms gewoon even niet prettig. Dan wil je ff zitten en dat gaat vaak niet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:45

Ik heb door de jaren heen geleerd dat ik niet het type ben dat een compleet afgestyled huis wil. Ik voel me thuis tussen spullen die ik mooi vind, uit verschillende woonstijlen. Wel van goede kwaliteit. En dan maakt nieuw of 2e hands me niet uit. Beter (Nog een tijdje) leeg dan lelijk. Spaar liever voor dat wat ik mooi vind en in het principe een leven lang mee kan, dan dat ik een net niet stuk koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:24

Interessant topic :D

Ik neem nooit meer een bed zonder hoofdbord. Als ik het hoofdeinde tegen de muur had, dan stootte ik mijn hoofd. Draaide ik het bed een kwartslag, dan verloor ik 's nachts altijd mijn kussen. :roll:

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:03

SusanH schreef:
Alles van Seats and Sofas :+

Oh dit. Ik heb pas nog weer de fout gemaakt een bank bij ze te bestellen. Is voor de kinderkamer en wilde dus niet teveel uitgeven maar we hebben weer eeuwen kunnen wachten. Kwaliteit valt me tot nu toe niet tegen.

Gezien ik veel over banken lees: Neem pilotenleer! Zeker met huisdieren en/of kinderen. Vlekken zijn er makkelijk af te vegen met een doekje en je ziet er niet snel nagels van dieren in. De kwaliteit kost wat maar wij hebben al jaren plezier van deze bank.[/quote]

Wat is pilotenleer dan? Ik heb er nog nooit van gehoord! Of is dat Mircroleder?

Banken bij ons in de winkel beginnen al gauw bij €1000 maar dat is natuurlijk compleet afhankelijk wat voor opstelling en stofsoort je neemt.[/quote]

Ja dat is denk ik hetzelfde als ik het zo bekijk. Onze bank komt bij Rofra weg. Ik vind het fijn dat het wel warm is zoals stof maar een stoere uitstraling houdt en het dus geschikt is voor kinderen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 00:20

Spijt?

- open schoenenrek, oogt rommelig dus volgende week komt er een dichte nieuwe binnen
- echt lederen 2.5 zits bank. Chillt niet lekker, konden nooit samen op de bank liggen of knuffelen. Vorige maand verruild voor een ribstoffen flinke hoekbank
- open tv meubel. Staat onwijs tof, maar je mist een hoop opbergruimte. Ga ik zeker vervangen of een schuifdeur in maken!
- bank flink stuk van de grond af. Ons hondje sliep daar altijd onder, niet gezellig ;p dat kan nu niet meer :-)
- boxspring met 2 losse delen en 2 losse matrassen, maar met 1 groot matras was het ook drama.. die spleet. Schoven uit elkaar. Nu weer terug een tweepersoons met lattenboden en wauw dat ligt zoveel beter!
- kallax vakkenkast. Te weinig opbergruimte voor de grootte. Geruild voor een tweede buffetkast met legplanken. Blij mee!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 01:15

Geen hoekbank. We hebben er eentje gehad maar ik vind ze gewoon echt lelijk. Allemaal :')

Ik heb door de jaren heen vooral geleerd dat ik ouwe meuk vaak leuk vind, kwalitatief goede spullen maar wel oud(er). Onze eettafel bijvoorbeeld komt uit Engeland, is ooit meeverhuist naar Australië en uiteindelijk weer meegenomen naar Nederland. En nu staat hij bij ons. Je kunt zien dat het blad ooit geschilderd is geweest en weer blank geschuurd. Ik vind dat prachtig, zou hem echt niet willen ruilen voor een nieuwe tafel.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:38

culaccino schreef:
Interessant topic :D

Ik neem nooit meer een bed zonder hoofdbord. Als ik het hoofdeinde tegen de muur had, dan stootte ik mijn hoofd. Draaide ik het bed een kwartslag, dan verloor ik 's nachts altijd mijn kussen. :roll:

Je kan gewoon een los hoofdbord kopen?

Bovenkastjes zijn wel handig met kinderen trouwens.

OfToTheWoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:10

Onze lichtgrijze, stoffe relaxstoelen.. We hadden ze nog geen maand en 't zat al onder de vlekken. Hoezen zijn ook niet uitwasbaar en ik heb nogsteeds geen schoonmaakmiddel gevonden wat dit er wel uit gaat krijgen..

Ook 'goedkoop' er mee weg willen komen doen wij niet meer, valt vaak achteraf tegen en is snel af. Dan liever wat meer investeren. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:17

Ik heb 'spijt' van mijn Ikea Norsborg bank. Ik krijg 'm niet ingezeten :+ dus ik zit nu steeds op de gleuf tussen twee kussens en wordt ie dus al helemaal niet ingezeten :=

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:19

Negerzoen schreef:
Ik heb 'spijt' van mijn Ikea Norsborg bank. Ik krijg 'm niet ingezeten :+ dus ik zit nu steeds op de gleuf tussen twee kussens en wordt ie dus al helemaal niet ingezeten :=

Toch altijd weer die ikea meuk :') _/-\o_
Volgende keer maar n bank op Wish kopen

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:28

SusanH schreef:
Alles van Seats and Sofas :+

+1

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:33

Mijn grijze stoffen bank.

Nieuw gekocht voor 1000€. Een jaar later werd hij in elkaar gedrukt op de vuilstortplaats.

Dat stof was een beetje geweeft. Nou daar gingen een haren in steken van die kat.

Elke dag was ik dat ding aan het stof zuigen.
Daarnaast gebruikte de kat m als krabpaal.

Na een jaar was hij zo lelijk.

Nu een leren bank. Wat een verademing. Doekje er over en schoon.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:37

Walkure schreef:
Een stofzuiger van Dyson kopen :')
Wederom zegt prijs niets over de kwaliteit.

Wat een domper voor je zeg!
Mijn Dyson gaat al 13 jaar mee en doet het nog alsof hij net nieuw is.

Wat ik nooit meer zal kopen: een zwart leren hoekbank, je ziet er werkelijk alles op, op deze bank kunnen de kussens eraf en dat vind ik juist wel fijn. ( Zitten vast met een soort van klittenband).