Philips Hue - lichtschakelaars verwijderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Re: Philips Hue - lichtschakelaars verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:18

De schakelaars blijven idd werken zonder internet maar de app en Google home niet.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:38

Ik ben stiekem wel heel benieuwd hoe het er bij jullie thuis allemaal uitziet qua verlichting :o Vooral bij mensen die ook de color-lampen gebruiken. Merk dat wij nog een beetje aan het zoeken zijn naar het juiste kleurgebruik. (Eerst hadden we bijna alleen maar Hue-filamentlampen.)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:45

Ik heb eigenlijk beneden overal witte lampen in zitten. Sinds 2 weken heb ik zo'n sfeerbol gekregen van mijn vriend. Die heb ik achter de tv staan. Dat is de enige die verschillende kleuren kan doen. Ik vind het erg leuk om dat ding zo'n riedel met verschillende kleuren te laten doorlopen als ik tv zit te kijken. ook zet ik hem vaak een half uur voordat ik naar bed ga op een wat donkere beetje oranjeachtige kleur en dim ik de rest van de lichten een beetje. Goed om slaap te krijgen zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:50

xSwanHeart schreef:
Ik ben stiekem wel heel benieuwd hoe het er bij jullie thuis allemaal uitziet qua verlichting :o Vooral bij mensen die ook de color-lampen gebruiken. Merk dat wij nog een beetje aan het zoeken zijn naar het juiste kleurgebruik. (Eerst hadden we bijna alleen maar Hue-filamentlampen.)

Wij hebben color-lampen maar gebruiken die eigenlijk alleen echt bij ambilight. Voor normaal gebruik staan ze gewoon op een wit-kleur (die overigens wel gedurende de dag verandert). Op de slaapkamer willen we wel eens een andere kleur instellen *D. Of ook als ambilight gebruiken als we tv kijken in bed via de laptop (Hue sync, echt een aanrader, ook als je vaak gamet).

Als je geen philips tv hebt kan je nu ook een box van philips aanschaffen die je ambilight laat instellen trouwens! Wel prijzig haha.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:56

Op de tv hebben we inderdaad al ambilight, en één van onze color-spots volgt dat licht ook. Maar we hebben ook kleurenspots op de andere kant van de muur en een color-armatuur in de keuken, en daarvoor vind ik het lastig een goede kleur te bepalen. Mijn vriend vindt het ook al gauw te heftig, dat helpt ook niet :')

De zonsondergang 'faken' is nog wel een goed idee, ga eens kijken hoe ik dat kan instellen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:00

Er is een setting bij Routines, daar kun je de lampen langzaam uit laten gaan. Ik gebruik dat niet, maar rommel zelf een beetje. Bij Hue labs kun je ook wat leuke dingen gebruiken.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:03

Ik rij wel eens langs huizen waar ze ook die lampen op kleuren hebben staan..
Alleen krijg ik toch bijzondere ideeën als iemand zn hele woonkamer rood kleurt :')

Ik heb een aantal color lampen, maar meestal staan ze gewoon op candlelight.
Dat is wel een gezellig kleurtje :j

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:10

Ik vind Savannah sunset erg mooi. Dat ding staat achter de tv, dus straalt naar boven en opzij van de tv. ik vind het fantastisch.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 17:41

Oke, ik kom even hier mijn vraag stellen, misschien dat iemand het weet :+

Ik heb dus een philips hue, met osram schakelaars.
Nooit problemen, tot ik er nu 1 wil koppelen aan mijn kerstlampen. Hij blijft maar aangeven dat het ding niet bereikbaar is, zelfs in het stopcontact naast een hue lamp of de bridge.

Iemand enig idee? Ik pleur nl dadelijk dat hele systeem eruit en dan heb ik bonje thuis _O-

edit:
na nog wat gefrustreerd klikken op aan/uit (in de app) merk ik dat hij nu wel uitgaat en aangaat, maar aan blijft geven niet beschikbaar te zijn.