[VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] Ons eerste huis verbouwen tot droomhuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:44

Ik heb ook een grote hoekbank, maar bestaande uit losse elementen. Voordeel is dat je dan nog eens kunt wisselen. Wij hebben hem nu 3 jaar staan en hij heeft al 4x anders gestaan en ook een andere indeling qua locatie van elementen.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:51

Ik val even binnen over de vloer :p
Een rechte plank geeft altijd meer rust dan een visgraat-vloer.
Alleen vraag ik me nu even af, gaan jullie de parket doorleggen in keuken en eetkamer?
Of ga je van woonkamer naar keuken toe overgaan op een andere vloer?

Als jullie de vloer zouden doorleggen, zou ik opteren voor de visgraat, omdat je woonkamer met de lengte anders geörienteerd ligt dan je keuken/eetkamer, waardoor je met een rechte plank altijd een ruimte krijgt waar de plank niet in de langse richting ligt en dat is altijd wel veel mooier. Met een visgraat kan je deze hoek dan makkelijker opvangen zonder dat het een grote visuele impact heeft.

Als je een andere vloer legt in beide ruimtes, zou ik voor de rechte plank in lengterichting van de woonkamer gaan, dit gaat ook je lengtegevoel wat versterken in de ruimte.

Daarnaast is die toplaag wel erg dun, mijn stiefvader is parket-aannemer en die werken toch echt met een stuk dikkere toplagen. Je moet zo denken, telkens als je die vloer opschuurt, gaat er een stukje vanaf, dus hoe dunner je toplaag, hoe minder je hem kan afschuren voor hij vervangen moet worden. En zeker met huisdieren en kinderen krijg je niet altijd alle vuiligheid uit je vloer uit zonder af en toe eens opschuren.

Hopelijk heb je hier wat aan! Veel succes nog met de verbouwing :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 12:06

We leggen de vloer inderdaad door! We hebben besloten om voor een rechte plank te gaan. :D Ik denk dat je een beetje in de war bent met een houten vloer Jenara, dit is een PVC vloer en geen parket.. :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:18

Leuk project!

Wat betreft vloer: Ik twijfelde tussen een visgraat vloer en een betonlook gietvloer.
Uiteindelijk voor de gietvloer gekozen. Zo blij mee, het is heel neutraal en alles past erbij. Inmiddels ben ik persoonlijk al uitgekeken op visgraat, ik vind het te druk. En je ziet het echt overal momenteel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 12:19

Ja de reden dat wij niet kiezen is omdat het vrij druk is en op dit moment helemaal in is. Ik hou sowieso niet van iets wat iedereen al heeft :+ En ben bang dat ik er straks snel op uitgekeken ben. Heb je een foto van je gietvloer? :D

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:23

Ketly schreef:
We leggen de vloer inderdaad door! We hebben besloten om voor een rechte plank te gaan. :D Ik denk dat je een beetje in de war bent met een houten vloer Jenara, dit is een PVC vloer en geen parket.. :D

oh haha ja, dat heb ik ergens blijkbaar compleet gemist :') sorry!
Dat is inderdaad met mogelijke kinderen en huisdieren een veiligere optie :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:28

Ketly schreef:
Leuk om weer nieuwe volgers te hebben, ook nog met dezelfde smaak.. :D

Deze drie opties hebben wij besproken voor een bank:

1. Zoals in de winkel
[ [url=m/uOQ0tI.jpg]Afbeelding[/url] ]

2. 3 zits + eiland
[ [url=m/zBI8vk.jpg]Afbeelding[/url] ]

3. 3 zits + hoek + zitting + eiland
[ [url=m/JVceXN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaat dus niet om de kleuren maar om de opstellingen. We willen sowieso als we een open einde willen een eiland en geen longchair, zodat wij geen zitplek extra missen.

Op de plattegrond zou de bank met de rugleuning tegen de dichte muur bij de trap komen en met het eiland of andere zitgedeelte langs het raam.

[ [url=m/BZRtUD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Langs dit raam dus aan de rechterkant.
[ [url=m/pj72uB.jpg]Afbeelding[/url] ]

De muur langs de trap is ongeveer 330, dus de bank zou daar ongeveer 310/320 cm kunnen. De muur langs het raam is 375 cm dus daar willen wij max 350 kwijt maar om niet de hele ruimte te vullen mag deze ook korter.

Maar wat heb je met zo'n enorme bank aan zo'n eiland?
Dan zou ik voor een hoek gaan, dat zit toch het fijnste.

Wij hebben ook zitting, hoek, zitting... heel ander type bank, maar even voor de beeldvorming:
Afbeelding

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:35

Ik ga mee met miccamaaike. Persoonlijk denk ik dat een eiland niks toevoegd en ben zelf enorm blij dat wij aan beide eindes een leuning hebben. En je weet wat voor bank wij hebben haha. Dus ik zeg optie 1! En ik denk dat rechte planken zeker een goede keus is wbt pvc. Wel zou ik nog eens erg goed kijken naar de kwaliteit, zou zonde zijn dat het binnen een aantal jaar lelijk is net als die in ons huis ligt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:39

Als je een hoekbank wil zou ik ook niet voor een eiland gaan. Wij hebben dat wel, maar vooral omdat de kat dan direct tegen de verwarming aan kan liggen. :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 12:52

En daar hik ik nog heel erg tegen aan, de kwaliteit van de vloer.. Als deze er nou gewoon in de goede dikte was, was het opgelost. Maar we vinden deze zó mooi!

Bedankt voor alle adviezen, kans is groot dat we dan denk ik toch voor een bank met twee leuningen gaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:06

Ketly schreef:
Ja de reden dat wij niet kiezen is omdat het vrij druk is en op dit moment helemaal in is. Ik hou sowieso niet van iets wat iedereen al heeft :+ En ben bang dat ik er straks snel op uitgekeken ben. Heb je een foto van je gietvloer? :D

Hier wat foto's, geen 'gestylde' foto's hoor :D

Hier een klein stukje van de vloer, in de eetkamer/keuken hebben we een groot kleed gelegd.

Afbeelding

Hier een stuk woonkamer
Afbeelding

En hier de keuken net klaar, dus nog niet aangekleed/gezellig.

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 14:10

Heel gaaf! <3

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:34

Leuk project hoor jullie woning!

Je zou ook nog aan hongaarse punt kunnen denken, iets minder druk dan visgraat maar toch beetje extra. En minder gehyped ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 15:49

Vind ik ook mooi! maar naar mijn idee wel even druk als de visgraat.

Wat vinden jullie van deze vloer?

Afbeelding

Afbeelding

of deze?

Afbeelding

Afbeelding

Ik blijf de andere het mooiste vinden, zo stom :o

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:47

Ik vind de broad leaf pure Sycamore net iets warmer ogen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:08

Ik vind de onderste het mooiste, maar het is jouw vloer dus vooral kiezen waar jullie blij mee zijn.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:25

Nog even over de vloerdikte, deze heeft voornamelijk te lijden van dingen op wieltjes, zand en vallende dingen.
Als je dus bij de eetkamer stoelen op wielen wil hebben zou ik echt kiezen voor een dikkere toplaag, ik heb die fout gemaakt om daar niet op te letten en mijn vloer was binnen een paar jaar kapot daardoor.
Daar waar ik elke dag overheen loop is geen probleem, maar een keer iets zwaars laten vallen en gelijk schade.

De vorige vloer die wel een dikkere toplaag had heeft er 10 jaar gelegen en lag er nog super bij.

Qua vloer zou ik kiezen voor de tweede, de eerste komt wat rood over en de tweede wat neutraler.
Balen, dan ben je er eindelijk uit, kom je hier weer achter en moet je weer op zoek.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 17:54

We hebben stoelen met zo'n ijzeren frame dus daar kunnen we goed viltjes onder kwijt. Op dit moment is het vooral alternatieven zoeken voor de andere vloer, dat is zo zuur want dat is echt onze favoriet. We zijn heel erg in dubio. Het is niet dat we op een vloer willen besparen, maar deze kwam toevallig op ons pad en we waren meteen om. We gaan in het weekend maar gewoon weer even kijken wat er ook alweer in de winkel was. :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:30

Ik vind de bovenste het mooist. Maar dat is maar net wat jouw smaak is. Wat zou je voor muren doen bijv? Als je van warme kleuren houdt, dan zou ik voor de bovenste gaan. Ben je meer van de koele kleuren, dan zou ik voor de onderste gaan.

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:43

Ik zou nog een foto plaatsen van onze cognac kleurige bank. Niet heel duidelijk maar voor het idee .
Afbeelding

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:40

Oh zo'n betonnen gietvloer vind ik ook prachtig! We hebben heel lang getwijfeld tussen een houten visgraatvloer of een betonnen gietvloer. Het werd een PVC visgraatvloer haha :D Was toch bang met betonnen gietvloer dat het te 'kil' zou worden. Hout toch niet vanwege hond en kind, we wonen buitenaf dus er komt nogal wat zand mee naar binnen ook. Tot nu toe heel blij met de PVC vloer, maar als ik die gietvloer hierboven zie .. Toch ook wel echt prachtig hoor <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 11:54

@moniek21 Wauw erg mooi <3 Ik vind cognac ook echt een prachtige kleur maar omdat we ons nu nog moeilijk kunnen visualiseren hoe dat zou staan gaan we voor veilig en voor zwart. Wat is jullie ervaring met de rugkussens? Ik wilde eigenlijk vaste rugkussens maar vind losse toch mooier.

Bedankt iedereen voor het meedenken! We laten twee offertes opvragen, eentje voor onze favoriete vloer en een tweede keus met dikkere toplaag. We hebben nog ruim de tijd dus dat is in ons voordeel. Jullie mogen altijd vloeren blijven delen, word ik alleen maar heel blij van.. :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 12:01

Ik heb rugkussens die alleen met een rits vastzitten, ik vind het handig want ze blijven mooi op hun plekje liggen maar ogen los. Losse kussen zakken altijd weg oid, ziet er mooi uit maar is minder comfortabel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 16:07

Dat is ook handig ingvdh! Deze kussens zijn wel aan beide kanten gestoffeerd dus we kunnen ze omdraaien, en ze kunnen ook weer bijgevuld worden.

Kleine update.. :D
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:14

Ik denk altijd - no offence- : iedereen heeft een cognac bank. :P