Verpacht land, hoe terug te krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Verpacht land, hoe terug te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:16

Ik wil niet naar mais kijken

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:21

Ik hou liever mijn eigen land :D
2 jaar gedaan en daarna door die boer opnieuw ingezaaid.

Maar sorry ts voor het off topic gaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:24

_Penotti schreef:
Kun je beter zelf mais zaaien en op stam verkopen.

"Genoemde prijzen liggen globaal tussen de € 1,45 en € 1,60 per procent drogestof per ton. Dat is gelijk tot iets lager dan vorig jaar deze tijd. Voor percelen met 40 tot 45 ton per hectare en 35% drogestof is dat ruim € 2.250 per hectare. Op stam betekent dat een prijs rond de € 1.850 per hectare.11 sep. 2020"

Maar als niet-boer moet je alles laten doen, van ploegen tot zaaien en sproeien.... tegen dat je dat allemaal betaald hebt, heb je nog minder over lijkt me.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:29

Klopt minder dan dat bedrag maar fors meer dan die 500 die voor pacht werd genoemd.
En geen gedoe met terug krijgen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:45

Als hij bijvoorbeeld akkerbouwer is, dan kan het zijn dat hij het land uitruilt met een melkveehouder voor afzet van mest en mais. Voor mestafzet En vruchtwisseling is de grond waarschijnlijk belangrijker dan de verkoop van de mais. Daarbij de mais is in de afgelopen jaren goed gevraagd dus hij zal er vast wel op verdienen.

Succes in elk geval! (Mocht je wat meer willen weten over prijzen van bijvoorbeeld mais enz stuur maar een pbtje)

Edit: op boerenbunder kan je het perceel opzoeken en kijken wat er de afgelopen jaren opgestaan heeft. Voor langer terug kijken heb je een abonnement nodig maar daar is vast wel iemand voor te vinden die dat heeft.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:54

_Penotti schreef:
Klopt minder dan dat bedrag maar fors meer dan die 500 die voor pacht werd genoemd.
En geen gedoe met terug krijgen.

Met een geliberaliseerde pachtovereenkomst is er ook geen gedoe met terug krijgen maar wel een belastingvoordeel van in ons geval 3600 euro per hectare. Dit kan ik als particulier met mais niet doen want ik heb geen bedrijf om die grond op weg te schrijven.