Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:22

mvdende schreef:
purny schreef:
Waarom ben je dan niet eerder gekomen? Ik bedoel 7 maanden daarna....
stel je voor dat een van je klanten dit zou doen... wat doe je dan?
En ook nog op een agressieve toon...

Omdat het probleem zich nu weer ging voordoen omdat er meer vocht in de lucht zit.

Het is een vocht probleem. In vochtig omstandigheden gaat het helemaal mis tussen bobine en bougies. Dan pas komt de storing naar boven. Dit komt dus omdat de bougiekabels tussen bobine en bougies stuk zijn...

Vanaf het moment van de 1e storing in nat februari, is het in maart en april (de maanden van de garantie) heel erg droog geweest en droog = geen storing.

Pas in vochtig julli kwamen de eerste kleine tekenen weer. Maar met één keer motor uitzetten en weer aan, was het probleem over.

Nu het ook in de nacht vochtig is, en de auto die 2x 1 week had stilgestaan, kwam het probleem vol gas naar boven. Daarom er ook pas nu naar laten kijken, omdat het nu echt erger werd.

Het is jouw keuze om er nu pas naar te kijken. Hmjij hebt je laten afschepen in februari. Nu nog die handelaar opbellen dat je boos bent over februari. Hoe denk je dat je over komt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:22

Maar daar kan de garage dan toch niks aandoen dat het daarna niet meer vochtig is geweest.

En ik vraag me idd af wat de voorwaarden zijn van de ophaalservice.

Jolliegirl

Re: Autodealer banketstaaf zich onder garantie uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:24

Mensen dit gaat echt weer een topic worden met modder...
Hier gaan we niet uitkomen.. Het is elke keer hetzelfde verhaal.. En geen enkele milimeter toegeven...
Er zal niet geluisterd gaan worden... Gewoon niet..

Haarbal
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:26

Als je geen voorwaarden gezien hebt van die ophaalservice, heb je dus geen idee wat je gekocht hebt, en heb je dus sowieso al geen poot om op te staan.

De auto reed, dus je had zelf langs gekund.

Als ik een ophaalservice zou afsluiten zou ik de voorwaarden willen zien, en ga ik er min of meer vanuit dat ze je komen halen als je ergens langs de snelweg staat met een kapotte weetikhet waardoor de auto geen ene meter meer rijdt. Niet om elk wissewasje omdat je zelf geen snelweg durft te rijden.

Goeie tip, sluit een wegenwacht-abbo af, en neem nu je verlies.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 23:26

belle_boef schreef:
mvdende schreef:

Omdat het probleem zich nu weer ging voordoen omdat er meer vocht in de lucht zit.

Het is een vocht probleem. In vochtig omstandigheden gaat het helemaal mis tussen bobine en bougies. Dan pas komt de storing naar boven. Dit komt dus omdat de bougiekabels tussen bobine en bougies stuk zijn...

Vanaf het moment van de 1e storing in nat februari, is het in maart en april (de maanden van de garantie) heel erg droog geweest en droog = geen storing.

Pas in vochtig julli kwamen de eerste kleine tekenen weer. Maar met één keer motor uitzetten en weer aan, was het probleem over.

Nu het ook in de nacht vochtig is, en de auto die 2x 1 week had stilgestaan, kwam het probleem vol gas naar boven. Daarom er ook pas nu naar laten kijken, omdat het nu echt erger werd.

Het is jouw keuze om er nu pas naar te kijken. Hmjij hebt je laten afschepen in februari. Nu nog die handelaar opbellen dat je boos bent over februari. Hoe denk je dat je over komt.

Klopt! Ik heb hem te veel op zn groene ogen vertrouwd in februari. Had ik niet moeten doen.

Maar eerlijk vind ik het niet. Want door zijn afschepen zit ik nu "in de problemen" als hij in februari gewoon eerlijk was geweest en de auto had opgehaald, was er niets aan de hand geweest.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:27

Dan had je je toen boos moeten maken en eisen dat ze auto ophaalde.

Bij mijn auto wat 2 maanden oud was , is de gordel klikker kapot gegaan.
Toen ik er mee naar de garage ging was het antwoord : kunnen we vandaag niet maken.
Maar je krijgt de auto niet meer mee. Want niet veilig...
Kunnen je wel thuis brengen, maar vervangwagen krijg je niet.

Half uur later kwam ik thuis met een vervangwagen als 18jarige en dat zonder mama en papa.

Je hebt het laten aanslepen en dat is nu gewoon jammer.

Haarbal
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:28

Als JIJ in februari even langsgewipt was met de auto (of je buurman, of een studiegenoot of weetikwie) dan was er nu ook niks aan de hand geweest.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 23:28

Voorlopig ga ik het hierbij laten, ik ga slapen.

Zal morgen wel laten weten wat de uitkomst van het telefoongesprek is.

Dan kan dit topic daarna opslot.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:29

Je zal wel een smsje krijgen... Zoals toen.

En terecht. Deze persoon hoeft jou echt geen seconde meer te woord te staan. JIJ zit fout.. Niet hij.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 17-09-20 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:30

Pak een staalborstel en draai bougies los en ze schoon en draai ze er weer in.
Zorg wel dat je ze er recht in draait!

Haarbal
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:31

Veel succes morgen. Ik hoop dat de garagehouder geen cent toegeeft, want je zit zelf fout door er gewoon mee door te rijden. Noem het leergeld voor de volgende auto en let it go.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:35

Dus je ouders hebben €300 betaald voor een service zonder iets op papier te hebben? Dat lijkt me al fout nummer 1...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 23:36

tienus63 schreef:
Pak een staalborstel en draai bougies los en ze schoon en draai ze er weer in.
Zorg wel dat je ze er recht in draait!

Lees jij wel?

Met de bougies zelf is en was niets mis, met de kabels die eraan zitten was iets mis.

En juist door zn actie zoals jij beschrijft zijn de kabels waarschijnlijk stuk gegaan.

Om bij de bougies te komen, moeten de kabels er nl af. Als je dat niet super voorzichtig doet, dan scheuren ze kennelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:41

mvdende schreef:
Klopt! Ik heb hem te veel op zn groene ogen vertrouwd in februari. Had ik niet moeten doen.

Maar eerlijk vind ik het niet. Want door zijn afschepen zit ik nu "in de problemen" als hij in februari gewoon eerlijk was geweest en de auto had opgehaald, was er niets aan de hand geweest.

Wie zegt dat hij niet eerlijk was geweest? Achteraf praten en oordelen is altijd makkelijk, maar ik vind zijn inschatting helemaal niet zo vreemd klinken, en ja, soms zullen die mensen ook een verkeerde inschatting maken, maar ik snap ook heel goed dat de beste man niet 2x 120km gaat rijden voor een probleem dat zichzelf ogenschijnlijk al had opgelost. Als het wel een computerstoring was geweest, hadden we je niet gehoord en was je waarschijnlijk blij geweest dat je je auto niet een week kwijt was geweest om niks.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:56

Lijkt alsof hier vooral een miscommunicatie is met betrekking de term "ophaalservice". En communicatie in het algemeen.

Ik snap wat je voelt, als hij in februari actie had ondernomen zat jíj nu niet met de gebakken peren, voor iets dat hij kon weten. Hij is de auto kenner. En dat idee is best even zuur. En het is best wel flink geld!

Moeilijke is dat hij dit niet kon weten want de auto is niet gezien toen. Ophalen was voor hem geen "noodgeval" want jouw auto ging het weer doen! Misschien dan toch een computerstoring? Deze meneer kon na al deze maanden moeilijk ruiken dat het probleem van maanden terug toch niet was opgelost. En er toch iets motorisch aan de hand was.

Succes morgen! Maar ik zie het oprecht somber in.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 01:17

mvdende schreef:
Om bij de bougies te komen, moeten de kabels er nl af. Als je dat niet super voorzichtig doet, dan scheuren ze kennelijk.

Dat gebeurd alleen als ze al oud en uitgedroogd zijn...
Ik heb regelmatig bougiekabels losgetrokken en ook trek je (redelijk) hard dan trek je ze echt niet zomaar kapot.
En omdat je zegt dat er scheurtjes inzitten zijn ze gewoon oud/uitgedroogd en dat is normale slijtage.
Dat valt dan ook niet onder de garantie.

Wat als je wel was afgeleept en daarna bleek je auto gewoon te starten/lopen?
Dan kon je waarschijnlijk gewoon de afsleepkosten betalen.

Ik heb ook wel eens gehad dat mijn auto onverwacht een x afsloeg.. starten en weer lopen en pas na maanden weer een x.
Daar kun je hem niet voor terugbrengen...

Bij de meeste betekend garantie op de motor op draaiende delen en slijtagegevoelige onderdelen uitgesloten.
Citaat:
Er bestaat gelukkig ook zoiets als non-comformiteit, er zit een wettelijke garantie op van 2 jaar op elke auto die je bij een bedrijf koopt. Daar valt dit ook onder.

Die 2 jaar geldt voor nieuwe producten.. op 2de hands spullen zit 6 maanden en ben jij degene die moet bewijzen dat het gebrek er al was vóór aankoop.

Daarnaast is doorrijden op 3 cilinders (als je er 4 hebt) niet verstandig omdat de katalysator veel onverbrande benzine te verwerken krijgt, de hitte in het blok niet goed verdeeld wordt en het horten/stoten van de krukas je lagers kunnen beschadigen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 02:02

Telefonisch bereikbaar kun je natuurlijk op meerdere manieren opvatten.
Een smsje is ook telefonisch en dan heeft de garagemeneer ook meteen bewijs van wat er is gezegd.
Een telefoontje is later immers niet meer na te lezen.
Daarnaast zijn ze vaak zo druk dat ze geen tijd hebben om telefoontjes te beantwoorden. Een smsje gaat dan sneller.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 02:25

Cayenne schreef:
Telefonisch bereikbaar kun je natuurlijk op meerdere manieren opvatten.
Een smsje is ook telefonisch en dan heeft de garagemeneer ook meteen bewijs van wat er is gezegd.
Een telefoontje is later immers niet meer na te lezen.
Daarnaast zijn ze vaak zo druk dat ze geen tijd hebben om telefoontjes te beantwoorden. Een smsje gaat dan sneller.

Vind dit idd ook een handiger systeem.
Anders gaan mensen weer zeiken dat de reparatie te lang duurt omdat de monteur steeds is afgeleid door telefoontjes en mensen te woord staan.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 04:44

Tja, auto's kosten nu eenmaal geld.
En met tweedehands neem je een risico dat past bij de prijs die je ervoor betaalt.
Ook al had de auto nu, bij wijze van spreken, naar de schroothoop gekund, had je nu alleen dikke pech.
Zo werkt dat.
Tip, sluit een wegenwacht abonnement af. Met oudere auto's moet je wat geluk hebben; maar soms heb je pech ( uit eigen ervaring :) )

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:29

Tja,

Je hebt een heleboel excuses maar uiteindelijk had je 2 maanden (nadat het gebeurd was in Februari) nog steeds de kans om in je garantie terug te gaan om het te laten controleren.

Dat jij dat niet hebt gedaan en dacht “nouja het is weg” daar kan de garage niets aan doen.

Je belt toch ook niet de dokter op met een vermoeden dat je ziek bent en dan ga je niet langs... maar 7 maanden later wel de dokter de schuld geven dat je nog veel zieker bent?

Neem wat eigen verantwoordelijkheid joh.

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:01

Ik snap het probleem ook niet. Auto van 12 jaar oud, iemand die kan nadenken weet dat daar meer onderhoud aan zit dan aan een nieuwere. In de 3 maanden garantie die je erbij had gekocht is de auto niet teruggegaan naar de garage. Dus daarna is deze verlopen. Klaar. Alles wat na die 3 maanden komt is voor jouw kosten.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:10

mvdende schreef:
In januari de auto gekocht, in februari de eerste storing.

Toen de garage gebeld en ik was inderdaad niet heel blij dat ik een sms kreeg zo van: je zoekt het maar uit. Na dus een sms terug van "Ik sta met pech langs de weg" kon er ineens wel gebeld worden.

De dealer gaf toen aan "computerstoring"

Even langsrijden was onmogelijk, ik kon toen nog geen snelweg rijden en de dealer is 60 minuten snelweg rijden vanaf mijn huis. Daarom ook pakket met ophaalservice erbij gekocht.

Dealer deed moeilijk over ophalen en geeft nogmaals aan: computerstoring.

Maart, april, mei geen storing meer gehad. Pas in juli weer een enkele keer. Auto uit, auto aan en opgelost.

Pas nu het buiten weer vochtig wordt, gebeurt het weer vaker. Pap had al zn vermoeden dat het de bougiekabels zouden zijn.

Kabels zijn niet doodgebeten, maar scheurtjes in de mantel van de kabels waardoor het vonkt. Heb net bij de garage aan de monteur gevraagd hoe zulke schade kan ontstaan. Zijn antwoord was écht "door lomp aan de kabels te trekken om ze los te krijgen"

Deze schade heeft er dus voor 100% zeker al gezeten voordat wij de auto kochten.

Edit: Als het een steenmarter was geweest en de problemen zouden pas recent ontstaan zijn: gevalletje pech...

Maar omdat de problemen al begonnen zijn vlak na de aankoop van de auto en ik na contact met de dealer ervanuit ging dat het daadwerkelijk om een computerstoring zou gaan...

Is mijn mening dat de dealer niet helemaal lekker bezig is. Ik had gewoon verwacht toen een "we halen hem wel op en zoeken het probleem tot op de bodem uit" te horen te krijgen. Ipv "rijdt maar door, is niets"

Ik heb nog steeds geen contact gehad met de dealer, morgen ochtend dus nog maar eens proberen.

Ik hoop dat hij me wat tegemoet wil komen door de kosten te vergoeden of een gratis APK met ophaalservice en thuisbrengen komende januari.

Dus je wilt voor maximaal 35 euro, want dat is wat een apk kost, dit allemaal op je hals halen?

De frustratie, het gezeik hier weer over je heen krijgen en weet ik al niet meer.

Wees blij dat het alleen de bougie kabels blijken te zijn. Je hebt geen enkel recht meer namelijk, want de 3 mnd garantie zijn al lang voorbij.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:23

Mvdende, jij zegt tegen iemand:lees je wel?
Maar volgens mij lees jij niet goed... Je garantie is verlopen, daar kun je geen aansprak meer op maken.
De garage bellen en hopen dat hij je tegemoet komt is zinloos. Je maakt jezelf alleen belachelijk... Hij is jou niks meer verplicht.
Een APK met haal en brengservice is echt hilarisch al compensatie voor een stel kapotte bougiekabels

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:25

Waarom open je dit topic als je het allemaal al op een rijtje hebt voor jezelf?
Als we jou moeten geloven kan je prima voor jezelf opkomen en heb je ons daar niet bij nodig. Dus ik zou zeggen: succes ermee en groetjes. Joejoe!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:35

purny schreef:
Dat jullie de haalservice hebben afgesloten weten we nu wel. Maar is het voor 3 maanden geweest of zolang de auto het doet.
Edit: gevonden, had erover heen gelezen... drukke dag op het werk geweest sorry

Inderdaad, endat die alleen geldt als de auto niet meer veilig kan rijden ook. Die auto reed gewoon dus ophouden met gezeur over ophaalservice.