Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
huricane
Berichten: 797
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:44

8nnemiek schreef:
Grappig dat er zo veel mensen de Kollenberg kennen :)) Ik heb daar vroeger ook veel gewandeld, maar vooral ook veel in Daniken.
Daar heb ik altijd graag gewoond. Maar qua uitzicht vind ik het wat zuidelijker nog een stukje mooier <3
[ [url=m/FSWkcm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F4BmZx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:39

Plukje schreef:
DubbelDun schreef:
Gelukkig is de hei behoorlijk groot en de meeste toeristen komen niet verder dan de eerste paar kilometer :)

Ik vind het juist heel erg meevallen! Er is hier zoveel bos dat ik 9 van de 10 keer niemand tegenkomen en de keren dat ik wel iemand tegenkom dan is het 1 stelletje tijdens een uur wandelen.
Bij de restaurantjes en de ijsboer in het dorp kun je wel over de hoofden lopen, maar daar kom ik bijna nooit.


Wat DD zegt; Bij de parkeerplaatsen aan de hei of het bos kan je amper parkeren, aan het begin volop mensen, maar ga je dieper het bos in of de hei op, zie je steeds minder mensen.

Het nadeel is wel dat heel veel toeristen zich echt heel asociaal gedragen. Bos ligt vol rotzooi tot tuinmeubel sets, bbq's, vuilniszakken aan toe. En mensen die voor je lopen op het ruiterpad. Balletje trappen met de kinderen, honden los die richting paard komen waar aangelijnd gebied is, op hete dagen peuken voor je neus weg werpen de bosjes in en dan de vele blikjes en andere zooi.......

In Ermelo zelf verdubbelt het aantal inwoners in de zomer. Daar zullen veel vaste mensen bij zitten die een chalet hebben bijv. Dorp is druk, maar niet mega mega vind ik. Er wordt veel georganiseerd, dus dan trek je sws publiek.

Kasmir

Berichten: 5461
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 13:43

Kuggur schreef:
"Niet"... :D

Hahaha dit dus :j

Shenavallie
Berichten: 11736
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 14:17

Als het echt alleen NL mag zijn, dan woon ik daar nu. Vrij uitzicht voor en achter, nauwelijks verkeer (hooguit zo nu en dan een trekker) en verder veel dierengeluiden. Vanaf dag één dat we hier wonen, hebben we tegen elkaar gezegd dat dit niet het laatste huis is. Onze wens blijft nog steeds om te emigreren. We zien het nu als een tussenstop.

Nielojram

Berichten: 7877
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:32

Santpoort <3

Danielleeee_
Berichten: 3189
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 20:52

Ik ben gek op de natuur <3 Maar ik kies toch voor Almere. Ik woon nu in Nijkerk, maar mijn vriend in Almere. En ik voel me in Almere erg thuis :j

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:25

Zuid-Limburg, ergens in het heuvelland in het buitengebied maar op 10/20min afstand van vrienden en familie. Gewoon weer in de omgeving waar ik altijd gewoond heb :)

noviceh

Berichten: 4819
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:11

Wij wonen heerlijk, maar het liefst zou ik ergens willen wonen met een warmer klimaat. Dan voel ik me een stuk gelukkiger. Wellicht Andalusië? Daar is het prachtig en ik hou van de spaanse cultuur :j

marleen_88

Berichten: 14145
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 06:45

hoefijzers schreef:
Valt op dat niemand in de randstad wil. Niet zo gek want je hebt er geen bos alleen maar steen en veeeeelll te veel mensen. Daarbij heel veel arbeidsmigranten.


Ik woon in de randstad, binnen 5 minuten wandelen ben ik in het Nationaalpark, bos en duinen. Binnen een kwartier fietsen zit ik in Spaarnwoude, dus wat jij hier schetst klopt voor mij in ieder geval niet. En ook die arbeidsmigranten vallen wel mee hoor, ik denk dat die in de polder meer zijn...

Zelf zou ik willen wonen waar ik ben opgegroeid, de Kop van Noord Holland. Door vriend verhuisd, hij wil hier blijven wonen, dus ik weet niet of dit nog gaat gebeuren.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:13

Ik zou als het even kan weggaan uit Nederland. Maar mocht ik er moeten blijven.. ben in maart in Groningen geweest, bij de 'Noordkaap van NL' en ik vond het daar werkelijk prachtig. Misschien daar.

Bullebeest
Berichten: 3251
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:21

Lau schreef:
Heveadorp <3
Daar ben ik geboren en als ik daar ooit weer kan wonen dan doe ik dat!

Daar is het ook erg mooi. Mijn vader heeft er gewoond. Letterlijk alleen de Straat oversteken en in het bos.
Wel vraag ik mij af hoeveel mensen weten waar het ligt, want bij de meeste mensen (eigenlijk alle) moest ik uitleggen waar het ligt als ik de plaats noemde.

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:32

Wij zijn echt bergenliefhebbers en ik ben erg gesteld op rust, dus in nederland kom ik niet veel verder dan zuid-limburg, maar dat is eigenlijk ook gewoon nog te plat :') (sorry limburg -O- ).

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:44

martine0503 schreef:
Lau schreef:
Heveadorp <3
Daar ben ik geboren en als ik daar ooit weer kan wonen dan doe ik dat!

Daar is het ook erg mooi. Mijn vader heeft er gewoond. Letterlijk alleen de Straat oversteken en in het bos.
Wel vraag ik mij af hoeveel mensen weten waar het ligt, want bij de meeste mensen (eigenlijk alle) moest ik uitleggen waar het ligt als ik de plaats noemde.


Ow, ik dacht ook echt 'dat moet ergens ver weg zijn'. Google ik het, ligt het vlak bij Arnhem, waar ik ben geboren en tien jaar vlakbij gewoond heb... OEPS :')

MarliesV

Berichten: 15264
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Waar zouden jullie het allerliefste willen wonen in NL?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:15

Qua plek zitten we nu zalig! Aan de Sallandse Heuvelrug (wij zijn het laatste huis voor het bos/de berg begint. Naast 1 buur, zijkant achtertuinen van een ander, voor en achter vrij.

Alleen zou ik dan wel hetzelfde plekje willen maar meer grond er om heen, zodat de pony bij huis kan staan (staat nu 1 km van huis af, maar toch).