Hoe maken jullie thuis schoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:57

De schoonmaakster komt om de week om te stoffen, dweilen (houten vloer, dus die mag echt niet vaker, jammer joh), de badkamer en toiletten grondig te doen, keuken te poetsen, trappen te dweilen (dat haat ik, en we wonen split-level, dus het zijn er 6) en pakt vaak iets extra's mee, zoals de deuren afnemen of ramen lappen.
Verder zuig ik twee keer per week, haal elke dag een doekje over de keuken en de salon- en eettafel, doe voor ik naar bed ga een rondje door het huis om losse rommeltjes op te ruimen (dat is echt een tip, dan stapelt het zich ook niet op en oogt je huis altijd netjes), haal als het echt moet een dweil door de keuken en doe de wc's. Bedden 1x per week, vaat gaat direct in de vaatwasser en ik draai een wasje of 3 per week. Voor de ramen aan de buitenkant komt de glazenwasser iedere 8 weken en binnen doet de schoonmaakster 2 keer per jaar. Vlekken poets ik weg met Glassex :+

Schoonmaakster is hier echt een lifesaver. Zo blij dat ik niet meer mijn halve zaterdag kwijt ben aan het huishouden.

Edit: mijn moeder leeft zich altijd helemaal uit om de spoelbak van de keuken te laten glimmen en ze vouwt de was op. Dus het zóu kunnen dat ik vooral beddengoed gewoon laat liggen tot ze langskomt, want ik krijg het nooit zo strak als zij :D
Laatst bijgewerkt door Kikka op 19-08-20 12:00, in het totaal 3 keer bewerkt

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:58

Magrathea schreef:
Ik ga vooral hard aan de schoonmaak als er iemand langs komt :')

Als mijn moeder langs komt :=

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:09

fjordjes schreef:
Doen jullie partners iets in het huishouden? Mijn man doet bijna niks omdat hij fulltime werkt en ik parttime, enkele keer de wasmachine aanzetten of de vaatwasser maar meer ook niet

Ik werk tussen de 140-150 uur per 4 weken en hij rond de 144-152 uur.

De wc poetsen, badkamer en was zijn sowieso voor mijn rekening net als het strijken ( als schoonmama het strijken niet doet).

Hij is vooral van het stomen of de dweilrobot aanzetten.

De vaatwasser inruimen, stofzuigen etc doen we allebei.
Koken komt weer vaker bij mij voor, maar dat komt omdat hij veel avonddiensten draait.

Wij proberen het dus aardig te verdelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:14

zonnebloem18 schreef:
Ik doe bijna elke dag een beetje. Omdat ik vanwege mijn ADD er altijd veel moeite mee heb gehad gebruik ik nu een app. Die heeft Tody en daar kan je per ruimte aangeven wat er gedaan moet worden en hoe vaak. Als je iets hebt gedaan vink je het af en dan zie je precies wat er nog wel gedaan moet worden.

Zo ziet hij er nu uit bij mij. En nee ik ben niet heel smerig, maar net terug van 2 weken vakantie. Vanavond en morgen weer verder poetsen.
[ [url=m/k408jc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan echt van alles er in zetten, zelfs wanneer je je bed moet verschonen bijvoorbeeld.

Bij mij zouden alle vakjes rood zijn :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:17

GamblersCup schreef:
Een robotstofzuiger en dweiler zouden heel wat schelen. Alleen durf ik dat niet meer sinds ik op youtube filmpjes gezien heb van wat een robotstofzuiger aanricht als de hond of kat in huis gepoept heeft... je zal zo maar thuis komen... :')
Mijn katten kotsen nog wel eens, komen daar echt voor naar binnen gerend want op het parket kotst natuurlijk veel lekkerder dan buiten in de tuin. Of er ligt weer eens een uit elkaar gerukte vogel, een half opgegeten muis... om maar wat te noemen. Ik denk niet dat het dan handig is die robot los te laten.

Of nog erger:

https://www.youtube.com/watch?v=OdR0JT652T4

Britta31

Re: Hoe maken jullie thuis schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:18

Als ik zin heb.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:35

Ik was vroeger heel poetserig en werd er niet gelukkig van. Tegenwoordig ben ik veel gemakkelijker, maar ik vind hygiëne wel belangrijk. Wat ik erg gemakkelijk vind is een fles dettolspray in de wc, badkamer en keuken. Zo kan je heel vlug even iets schoonmaken met een stukje wc papier en een spray dettol erop. Doekje door de wc spoelen en klaar!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:12

zonnebloem18 schreef:
Ik doe bijna elke dag een beetje. Omdat ik vanwege mijn ADD er altijd veel moeite mee heb gehad gebruik ik nu een app. Die heeft Tody en daar kan je per ruimte aangeven wat er gedaan moet worden en hoe vaak. Als je iets hebt gedaan vink je het af en dan zie je precies wat er nog wel gedaan moet worden.

Zo ziet hij er nu uit bij mij. En nee ik ben niet heel smerig, maar net terug van 2 weken vakantie. Vanavond en morgen weer verder poetsen.

Je kan echt van alles er in zetten, zelfs wanneer je je bed moet verschonen bijvoorbeeld.

Ohh thanks voor het delen, heb hem direct gedownload en taken in gezet!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:00

Ik zet de stofzuigrobot aan als ik met de honden uit ben en de dweiler als ik zelf thuis ben, dus voor die youtube filmjes ben ik niet zo bang :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:20

Elke dag stofzuigen,stoffen, wc en badkamer 2 keer in de week de bedden, 3 keer in de week dweilen, elke maand ramen. 1 keer in de maand, plinten, kozijnen. Elke dag keuken, 1 keer in de maand de keukenkastjes en lades..ik werk parttime, man fulltime en hij is vreselijk allergisch voor alles, en ik wilde huisdieren, op deze manier geeft hij nergens last van. Hij doet de was ,strijken en de tuin. Dus vind het super verdeeld..

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:05

Cowgirl schreef:
GamblersCup schreef:
Een robotstofzuiger en dweiler zouden heel wat schelen. Alleen durf ik dat niet meer sinds ik op youtube filmpjes gezien heb van wat een robotstofzuiger aanricht als de hond of kat in huis gepoept heeft... je zal zo maar thuis komen... :')
Mijn katten kotsen nog wel eens, komen daar echt voor naar binnen gerend want op het parket kotst natuurlijk veel lekkerder dan buiten in de tuin. Of er ligt weer eens een uit elkaar gerukte vogel, een half opgegeten muis... om maar wat te noemen. Ik denk niet dat het dan handig is die robot los te laten.

Of nog erger:

Hahah geweldig, wij hebben er ook één ze heet Bobbie en is een heus personage voor ons. :')

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:40

Ik hou van een brandschoon huis. Met een kat die enorm haart en twee kinderen wel eens een uitdaging.
Ik stofzuig dagelijks. De badkamer Poets ik met zo’n schrobber voor op een boormachine, ideaal! Echt een aanrader.
Zeker in combinatie met een waterontharder waar je toch minder kalk van hebt.

En een praktische dweil doe je kan uitwringen in de emmer maakt het ook allemaal veel makkelijker.

Goed gereedschap is het halve werk

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:46

Ik vind deze topics altijd interessant :D
Mijn huishouden bestaat uit twee volwassenen en een poes.
Stofzuigen/dweilen doen wij elke week en halverwege de week zetten we nog een keer de robot aan.
Wassen doe ik wanneer nodig. Meestal twee grote wassen op 30 graden, een grote op 60 graden, een fijne was en beddengoed op 60 graden.
Om de week doe ik de badkamer uitgebreid en de andere week alleen de wastafel en Wc. Na het douchen maken we de douchecabine droog, waardoor we nooit kalk hebben.
Keuken altijd de vlekken wanneer ik ze zie en na gebruik een doekje over het aanrecht/wasbak. 1x per maand uitgebreid.
Stoffen doe ik elke week, maar de ene keer uitgebreider dan de andere keer.
Ramen zemen heb ik een hekel aan en ik kan het alleen bij het balkon buiten doen, dus dat doe ik Max 2 keer per jaar.
Dingen als keukenkasten aan de binnenkant doe ik ook 1 keer per jaar en de plekken die snel vies worden vaker.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:18

zo'n robotstofzuiger en robotdweil lijken mij echt heel fijn, maar werken die echt goed? pakken ze echt alles mee?
heb je er geen last van dat ze vastlopen in hoeken in de kamer ofzo? moet je zo'n robotstofzuiger vaak legen en hoe zit het met opladen?
ben benieuwd welke jullie hebben.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:30

Cowgirl schreef:
GamblersCup schreef:

Of nog erger:

Hahahaha :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:37

Als er bezoek komt wordt het even écht netjes, anders doe ik alleen de dingen waar ik me aan stoor. Zeer blij met mijn robotstofzuiger :)
Meestal komt het neer op de afwas weg en even de kamer door om de ergste rommeltjes op te ruimen/weg te gooien.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:19

Kana schreef:
Ik ben echt helemaal van het schoon maken. En ben eigenlijk altijd wel op zoek naar tips en trucs en goede middeltjes.
De was doen is ook echt heerlijk sinds ik wasparfum gebruik. <3

Ik zoek nog goede tips voor de tegels in de badkamer. Het schrobben is zo enorm veel werk, dat moet makkelijker kunnen!

Het huis bijhouden doen wij dagelijks. Onverwachts bezoek is nooit een probleem. Mijn vriend is allergisch voor katten en wij hebben een kat dus hij stofzuigt bijna dagelijks. Heerlijk pluspunt aan zon allergie. :D

Tip voor wie wil: de Action heeft heerlijke natuurlijke schoonmaakmiddelen.

Tegels schrobben in de badkamer? Waarom en hoevaak?
Veel kalkaanslag misschien?
Dan is een waterontharder in je huis wellicht een idee?
Dan heb je nergens kalkaanslag meer.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:22

Sheran schreef:
Als er bezoek komt wordt het even écht netjes, anders doe ik alleen de dingen waar ik me aan stoor. Zeer blij met mijn robotstofzuiger :)
Meestal komt het neer op de afwas weg en even de kamer door om de ergste rommeltjes op te ruimen/weg te gooien.

Hier ook zo ongeveer. Heb alleen geen robotstofzuiger. Dat doe ik 1 x pw beneden en 1 x p 3 wk boven

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:13

veneri schreef:
zo'n robotstofzuiger en robotdweil lijken mij echt heel fijn, maar werken die echt goed? pakken ze echt alles mee?
heb je er geen last van dat ze vastlopen in hoeken in de kamer ofzo? moet je zo'n robotstofzuiger vaak legen en hoe zit het met opladen?
ben benieuwd welke jullie hebben.

Ik heb alleen een stofzuiger.
Roomba E5.
2 honden en 3 kinderen.
Elke dag rijdt fatima haar rondje en ik ben er echt heel blij mee
Onder de tafel komt ie niet ivm stoelen met sledepoten dus dat moet ik nog zelf doen.
Legen doe ik elke dag als ik er aan denk en anders om de dag.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:00

laura1987 schreef:
Ik vind het wel knap hoe sommige mensen zo vaak en zo veel kunnen poetsen.
Wij hebben beide een fulltime baan en een kleine meid en dan blijft er nog maar bar weinig tijd over om 3x per week te dweilen of de keukenkastjes zo vaak te doen bijv.

Precies hetzelfde hier haha als ik dan eindelijk klaar ben met de honden en kleine in bed ligt wil ik hooguit nog ff gauw vegen en de was aanzetten maar verder.... huishouden qua stofzuigen en dweilen is meestal in het weekend. Vorige week vrij gehad en de kleine was naar de opvang. Toen heb ik het hele huis van boven tot onderen gehad incl ramen wassen! Vond ik al heel wat haha

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:20

Ik volg ook heb de app nu net ook geinstalleerd.

Ik en mijn vriend zijn namelijk een drama in schoonmaken, spenderen veel liever tijd samen met beide 40 uur werken. Gaat gelukkig al veel beter in het nieuwe huis en merk dat ik van dit topic zin krijg om schoon te maken dus kan vast geen kwaad

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 08:43

ik ben ook erg blij met mijn Olga (Eufy stofzuigrobot) Heb het hele huis erop aangepast en ze past overal onderdoor. Maakt oprecht grondiger schoon dan als ik zelf met de stofzuiger in de weer ga! dweilen doe ik dagelijks rond de eettafel en in de keuken, want heb een 1,5 jarige die met eten smijt. Verder ben ik heel wanhopig op zoek naar een echt goede schoonmaakster, maar wat een drama is dat! zeggen op laatste moment af, slepen kleine kinderen mee of proberen me te bekeren tot hun geloof. Wie de gouden top heeft daarvoor ben ik zeer dankbaar!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:07

Heb je dit via een site geprobeerd? Ik werk via pgpwerk.com en daar zijn oa de sites
Sopje.nl, ikzoekeenwittewerkster.nl en meer aan verbonden. Ik ben zelf ook erg kieskeurig voor wie ik werken, de vraag is veel groter dan het aanbod.

Het scheelt wanneer je in je aanvraag al heel duidelijk bent, dat scheelt beiden een hoop frustratie of uiteindelijk weer afzeggen.

En on topic: mijn eigen huis is een zooitje omdat ik al veel bij anderen schoonmaak }:0

Maar in principe is het elke dag stofzuigen, dagelijks wassen, wekelijks de badkamer. Keuken moet nog vaker maar in principe dagelijks. Zoals vaatdoeken ed gaat elke dag de was in, verbaas me erover dat bij sommige huishoudens na een week datzelfde doekje er nog ligt :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:15

zonnebloem18 schreef:

Toptip! Wij zoeken nu weer een hulp maar jeeeemig wat een rare mensen trekt zo'n oproep aan. Deze app helpt hopelijk beter!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:02

[quote="Marocje"]Heb je dit via een site geprobeerd? Ik werk via pgpwerk.com en daar zijn oa de sites
Sopje.nl, ikzoekeenwittewerkster.nl en meer aan verbonden. Ik ben zelf ook erg kieskeurig voor wie ik werken, de vraag is veel groter dan het aanbod.

Ik weiger een maandelijks abbonement af te sluiten voor zo`n dienst, dus veel sites vallen af. Ik zoek gewoon een tante Bep hier in de buurt die wil komen poetsen voor een extra zakcent. zijn mijn zaken ook niet of zo iemand het wit of zwart doet. Ik betaal goed en zet met liefde een bakkie koffie voor dr. bijzonder dat het aanbod aan schoonmaaksters zo laag is met zo veel werklozen.