Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

) is in een latere fase, er staan nu al wat opgeleverde huizen. Iris82 schreef:Maar @Imandra, gaan jullie stucen? Ik lees en hoor overal dat je een nieuwbouwhuis niet zou moeten willen stucen maar eerst een paar jaar glasvlies of renovlies behang er overheen omdat de muren nog veel vocht hebben en daardoor nog scheuren.

IMANDRA schreef:Hmm, ik wil eigenlijk geen behang ivm de naden, en die blijven bij vliesbehang wel zichtbaar volgens mij.

IMANDRA schreef:Hmm, ik wil eigenlijk geen behang ivm de naden, en die blijven bij vliesbehang wel zichtbaar volgens mij.
Iris82 schreef:Maar @Imandra, gaan jullie stucen? Ik lees en hoor overal dat je een nieuwbouwhuis niet zou moeten willen stucen maar eerst een paar jaar glasvlies of renovlies behang er overheen omdat de muren nog veel vocht hebben en daardoor nog scheuren.
Lindor92 schreef:Iris82 schreef:Maar @Imandra, gaan jullie stucen? Ik lees en hoor overal dat je een nieuwbouwhuis niet zou moeten willen stucen maar eerst een paar jaar glasvlies of renovlies behang er overheen omdat de muren nog veel vocht hebben en daardoor nog scheuren.
Dat ligt heel erg aan met wat voor blokken de woning gebouwd wordt. Onze woning is met die oranje blokken gebouwd onze aannemer garandeerd ons dat we geen scheuren krijgen in stucwerk. Na een jaar hebben we die ook nog niet. Wij hebben dan spachtelputz.
Gimme_Joy schreef:Ik meld me!![]()
Mijn vriend en ik hebben 3 weken geleden het voorlopig koopconyract getekend voor onze nieuwbouwwoning. We zijn nu bezig met de financiëring.
Wij hebben als meerwerk:
Uitbouw 2,40
Loze leidingen
Vloerverwarming geregeld per kamer
Elektra tuinlicht
Luxe tegels badkamer
Keuken hoekopstelling
Ik vergeet vast nog iets![]()
We wilden het toilet en de badkamer casco laten opleveren, maar dan trekken ze de vloerverwarming niet door. Vooral voor de badkamer vonden we dat niet handig.
Leuk om hier te lezen hoe de ervaringen zijn! Ik zat eraan te denken om als het zo ver is een volgtopic te maken van de bouw.