Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
DreamGuide schreef:Wij hebben hier een enorme, groene tuin vol met bloemen en diverse struiken en bomen.
Wij hebben een sproeiinstallatie door de hele tuin laten aanleggen. Hiervoor hebben wij een eigen grondwaterput geslagen.
Ik weet niet welk formaat je tuin is, maar dit werkt voor ons erg goed.
elnienjo schreef:DreamGuide schreef:Wij hebben hier een enorme, groene tuin vol met bloemen en diverse struiken en bomen.
Wij hebben een sproeiinstallatie door de hele tuin laten aanleggen. Hiervoor hebben wij een eigen grondwaterput geslagen.
Ik weet niet welk formaat je tuin is, maar dit werkt voor ons erg goed.
Krijg je dan geen bruine roestlaag over je planten?
mvdende schreef:Tussen 20:00 En 21:00 staat er een automatisch systeem te sproeien in mijn tuin. In 2 delen dus elk deel krijgt een half uur water.
Ben op vakantie, kan nu niet het systeem uitzetten, dus tot vrijdag gaat er behoorlijk wat liters water iedere dag naar de plantjes.
Ik verbruik thuis dan wel verder 0 water op het moment, in België op de camping nu natuurlijk wel. Maar hier nog geen bericht dat er een te kort aan water is. Douche nu bijna iedere dag met dit weer. Verder alleen drinkwater en wc.
Fitzroy schreef:Nou, sorry, maar niet elke dag douchen met dit weer vind ik persoonlijk nogal ranzig
laliz schreef:Het feit dat men zich bezig houdt met futiliteiten als hoelang je doucht, hoelang het licht aanstaat en of je je document print: allemaal weinig bijdragend mijns inziens.
Ik zie het meer als een gewetensvereffening voor het niet aan willen passen van eetgedrag. Het meest vervuilende is onomstotelijk bewezen: zuivel, vlees en vis eten. In deze samenleving ook nog eens totaal overbodig, vervuilend en, voor mij, bovenal onethisch.
lenaa_tje schreef:Fitzroy schreef:Nou, sorry, maar niet elke dag douchen met dit weer vind ik persoonlijk nogal ranzig
Je kan jezelf ook wassen. Gebruik je een stuk minder water. Zat mensen die sowieso niet goed tegen te vaak douchen kunnen en zich gerust gewoon goed wassen met een washandje.
laliz schreef:Het feit dat men zich bezig houdt met futiliteiten als hoelang je doucht, hoelang het licht aanstaat en of je je document print: allemaal weinig bijdragend mijns inziens.
Ik zie het meer als een gewetensvereffening voor het niet aan willen passen van eetgedrag. Het meest vervuilende is onomstotelijk bewezen: zuivel, vlees en vis eten. In deze samenleving ook nog eens totaal overbodig, vervuilend en, voor mij, bovenal onethisch.
lenaa_tje schreef:laliz schreef:Het gaat toch om water besparen? Hoe belangrijk vind je dat nu écht? :’) Later!
Dan nog is het niet dat minder douchen of niet iedere dag je tuin sproeien (wat veelal gewoon niet nodig is) niet bijdraagt. Dus jij dwingt jou mening op over het eten van vlees en het gebruik van zuivel.