Nieuwe hoekbank kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:43

Wij hebben een bank bij Basic label gekocht, van Woood.

Ik kan je nog niet zeggen hoe hij blijft, want we wonen nog niet in het huis waar de bank staat. Maar we wilden er i.v.m. jonge kinderen niet teveel geld aan uitgeven.

Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:21

meggiemeg schreef:
Kaygee schreef:
Ik heb een bank van huus.nl. Super blij mee. Hij is echt groot, diepe zitting en makkelijk schoon te houden (3 kinderen hier). In cognac, donkergroen en donkergrijs hebben ze deze.

[ [url=m/tm9DBw.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://huus.nl/banken/zitbanken/hoekbank-twenty-five/

Hoe is het met jou gegaan wat betreft afspraken en levertijden enzo?
Wij hebben er vorig jaar oktober meubels besteld (salontafel en 2 dressoirs) waren voorradig, hadden we ruim voor de kerst wel in huis hoor, geen bouwpakket zoals bij de ikea werd ons beloofd. Levertijd van 1 tot max 4 weken. Eind november niets gehoord, e-mail gestuurd, geen reactie, nogmaal gestuurd sorry wij kennen uw order niet, die bestaat niet....Nou ik had toch echt een bestelformulier ingevuld door de verkoopster met naam en een bonnummer, ja verkoopster kenden ze we wel maar de order bestond niet. Uiteindelijk een reactie ja order bestond toch wel, we sturen een mail dan kunt u aangeven wanneer het u uitkomt. Kon niet eerder dan 1ste week januari, aangegeven die dag maar dan wel na die tijd. Niemand geweest, weer bellen, weer hetzelfde verhaal van order kennen we niet. Uiteindelijk hadden we eind januari de meubels in huis. Bleek wel een bouwpakket te zijn. Was er toen zo klaar mee. Heb gezegd of jullie zetten het kosteloos in elkaar of je neemt de boel maar mee, had niets aanbetaald dus dat was makkelijk zeggen. Ze hebben na veel gebel over en weer naar de zaak toch de boel kosteloos in elkaar gezet.
Ze hebben vorig jaar een naamsverandering ondergaan, als je op Google zoekt zijn er veel klachten over hun als je zoekt op de oude naam, als een zaak zo goed loopt verander je dat niet lijkt mij.

Hier ga ik ook met een grote boom om Huis.nl, voorheen inhuis.nl, heen. Had vorig jaar september/oktober een grote eettafel met stoelen besteld al met al bijna 2000 euro uitgegeven. Kreeg mailtje om keuze van aflevering te kiezen. Vervolgens kwamen ze aanzetten met verkeerde stoelen en tafel. Toen contact op genomen - oh sorry, had het verkeerd gezien. Werd erg makkelijk over gedaan terwijl ik er toch dag vrij voor had genomen. Kreeg een nieuwe afspraak voor levering een week later. Toen kwamen ze het leveren - de tafel was te groot voor de lift dus moest via de trap naar boven. Nu is het een tafelblad van ruim 106 kilo (massief hout) maar we wonen op de tweede verdieping dus wat dat betreft zijn het "maar" 4 trappen. Man die leverde zegt oh dat ga ik niet doen! Het is weekend dus ik wil naar huis. Hij rijdt weer weg en laat mij achter om de tafel zelf naar boven te slepen terwijl levering en naar boven tillen toch gedaan zou worden. Heb ze hier toen over gemaild dat het niet oké was. Toen werd er weer niet zo aardig gedaan maar ze zouden me wat sturen als aardigheidje. Vervolgens komt er een klok twv 15 euro en die tevens kapot is! Wordt ik gebeld waarom ik mijn review nog niet had veranderd op Google naar een 5* review. Ik aangegeven dat ik het geen 5* waard vond en toen kreeg ik een extreem onaardige mail van ze. Echt klantenservice daar laat veel te wensen over.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:25

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:16

Zelf zitten we ook te kijken naar een nieuwe hoekbank. We willen binnenkort ook naar Ikea gaan om er aantal te proberen want die afneembare hoezen die je kunt wassen zijn wel ideaal met huisdieren enzo. Zijn op het moment aan het kijken naar de Grönlid die tevens kan worden uitgevouwen als extra bed. Ziet er uit als een best grote bank!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/gronlid-ho ... s39278619/

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:15

Lotte_Wessel schreef:
Hier ga ik ook met een grote boom om Huis.nl, voorheen inhuis.nl, heen. Had vorig jaar september/oktober een grote eettafel met stoelen besteld al met al bijna 2000 euro uitgegeven. Kreeg mailtje om keuze van aflevering te kiezen. Vervolgens kwamen ze aanzetten met verkeerde stoelen en tafel. Toen contact op genomen - oh sorry, had het verkeerd gezien. Werd erg makkelijk over gedaan terwijl ik er toch dag vrij voor had genomen. Kreeg een nieuwe afspraak voor levering een week later. Toen kwamen ze het leveren - de tafel was te groot voor de lift dus moest via de trap naar boven. Nu is het een tafelblad van ruim 106 kilo (massief hout) maar we wonen op de tweede verdieping dus wat dat betreft zijn het "maar" 4 trappen. Man die leverde zegt oh dat ga ik niet doen! Het is weekend dus ik wil naar huis. Hij rijdt weer weg en laat mij achter om de tafel zelf naar boven te slepen terwijl levering en naar boven tillen toch gedaan zou worden. Heb ze hier toen over gemaild dat het niet oké was. Toen werd er weer niet zo aardig gedaan maar ze zouden me wat sturen als aardigheidje. Vervolgens komt er een klok twv 15 euro en die tevens kapot is! Wordt ik gebeld waarom ik mijn review nog niet had veranderd op Google naar een 5* review. Ik aangegeven dat ik het geen 5* waard vond en toen kreeg ik een extreem onaardige mail van ze. Echt klantenservice daar laat veel te wensen over.

Moest jij wel van te voren betalen dan? Belachelijk dat ze een chauffeur alleen op pad sturen met een meubel waarvan ze weten dat het zo zwaar is.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:49

meggiemeg schreef:
Lotte_Wessel schreef:

Moest jij wel van te voren betalen dan? Belachelijk dat ze een chauffeur alleen op pad sturen met een meubel waarvan ze weten dat het zo zwaar is.

Ja heb voor ik überhaupt een afspraak had gemaakt voor aflevering al volledig betaald. Baalde ik zelf ook flink van! Sowieso gewoon slecht geregeld en dan spreek je met iemand telefonisch om uit te leggen dat het niet oké is gegaan, en dan wordt er zo makkelijk over gedaan van oh nou ja, u heeft de meubels toch? Kon het ook niet op prijs stellen dat ik na het achterlaten van een recensie, ik een boze mail kreeg met vraag waarom ik een negatieve recensie had geplaatst want ik was toch gebeld door ze om er over te praten?!

meggiemeg

Re: Nieuwe hoekbank kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:23

Tja als je je niet aan de afspraken houdt en zo makkelijk er op reageert en af doet kan je dat verwachten, 5 sterren verwachten dan moet je zo ook waar maken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 09:53

Ik ga vanmiddag bij een bank kijken. Gloednieuw, maar via markplaats, de mensen vonden cognac toch niet zo mooi in hun huis. Ik ben benieuwd...

Suzanne F.
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:58

Ik heb mijn hoekbank bij De Bommel vandaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:50

Storm schreef:
Ik ga vanmiddag bij een bank kijken. Gloednieuw, maar via markplaats, de mensen vonden cognac toch niet zo mooi in hun huis. Ik ben benieuwd...

Hopen dat het wat is voor je!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:59

Storm schreef:

spannend! Hopelijk is het wat! Zou fijn zijn als je al bank zou hebben gevonden! :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 19:57

Yesssss! Vandaag een nieuwe bank gekocht.
Hij is tweedehands maar toch nieuw. Mensen hadden de bank gekocht nog voordat ze de sleutel van hun nieuwe huis hadden. Uiteindelijk bleek de bank toch niet zo geweldig te passen en hebben ze een nieuwe gekocht. Deze zit nog in de verpakking, maar is 400 euro goedkoper dan een nieuwe, en geen levertijd!
Dinsdag komt hij! Had nu geen aanhanger of iets.

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:02

Oh wow, wat een gelukje :D
Die zal vast erg mooi staan.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 20:04

Zeker! Hij stond ook al 2 weken op marktplaats. Geen idee waarom hij nog niet weg was, het is echt een koopje. Zo blij mee!

Afbeelding

Dit is dezelfde maar met een rechter hoek.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:06

Mooi zeg! Ik heb nav jouw berichtje ook maar weer eens op marktplaats gekeken! Wie weet!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 07:22

Die heeft mijn broer ook, heerlijke hangbank.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 07:31

Wij waren ook op zoek en ik had een budget van 1200€ voor een hoekbank. Nou mooi niet he. :+
Na 1,5 maand heb ik het opgegeven en gegaan voor de bank die we mooi vinden en graag willen hebben. Hij heeft ons nu 1800€ gekost.

Over Seats en Sofa’s hoor ik enorm slechte verhalen idd, alleen mijn ouders hebben daar wel hun bank gekocht en nog heel veel geld vanaf kunnen praten, goed geholpen en snel geleverd. Bedenk je ook dat je alleen de slechte verhalen hoort op het internet natuurlijk. (grotendeels)

Ik was echt verliefd op een bank van Leen bakker, daar waren ze goed geprijsd en ik denk dat je voor jouw budget daar wel kunt slagen, alleen was het model dat wij wilde net te klein en kon dat niet veranderd worden.

Wat vooral duur was, was even andere pootjes, andere kleur, zitting aan de andere kant, andere vulling, noem maar op. Het beste kun je dus in een plaatselijke outlet gaan kijken. Er is ook veel uitverkoop deze tijd dus als je een showmodel vindt die je aan staat heb je misschien geluk. :)

Dit is uiteindelijk onze bank geworden:

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Gekocht bij A-meubel. Daar hoorde we ook beroerde verhalen over, maar omdat daar een meubel set stond die we wilde toch eens langs gegaan. Heel vriendelijk en niet opdringerig geholpen (man wat heb ik daar een hekel aan) er zit wel een lange levertijd op, maar toe maar weer.

Edit: sorry ik zie dat je al geslaagd bent. :D ik laat mijn bericht maar staan voor eventuele andere mensen. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 07:36

Ik heb een showroom model van pronto, enorme hoekbank, beetje onderhandelen en voor €1000 kwamen ze hem brengen. Staat hier nu al weer 3 jaar, hij overleeft 2 katten en een spugende baby die nu over is in een ruige peuter :')

Edit, het is de Terzo

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 09:24

Goilli, helemaal niet erg dat je toch laat zien wat voor bank je hebt. Hij is prachtig! Juist goed om hier een topic over hebben, er zullen veel meer mensen blij zijn met de ervaringen over diverse winkels.

Eleionomae, die is ook prachtig zeg, en ook echt een koopje! Wat voor stof is het?

Cynthia, leuk dat je broer dezelfde heeft, ik hoop dat de mijne ook zo'n lekkere hangbank zal zijn.

Morgen komt de mijne :):)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:02

Van zo dichtbij zie ik ineens wel dat ik weer even met de borstel over de bank moet :')
Maar ik heb er na 3 jaar nog geen enkele haak in van katten nagels :) deze bank is er ook in ik weet niet hoeveel kleuren en stoffen te krijgen :)
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:16

Oh wat heerlijk storm. :D Heb je alleen een nieuwe bank of ben je aan het klussen in huis? Een nieuwe bank is zo fijn, geeft een heel ander beeld weer op je woning en kun je zo van genieten. :)

En inderdaad, andere mensen kunnen zo ervaringen lezen. Het is een hele zoektocht en soms zie je door de bomen het bos niet meer, zo veel keus!

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:19

Wauw wat een gave bank is het geworden TS!

Seats & sofa’s. Hebben wij niks slechts over te melden.
Ons budget van €1500,- was helaas ook wat te weinig. Maar voor €250,- meer hebben we een super gave bank, met de duurste kwaliteit stof!
Oke, na onderhandelen, anders was deze veel te duur geweest voor ons. :+

De levertijd was 1 week meer, maar in de corona-tijd viel ons dat niet tegen. :)

Te groot om mooi op de foto te krijgen, maar zo toch een idee.
Afbeelding

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:42

Ik vind het juist wel fijn om wat banken te zien, ik heb iets in mijn hoofd zitten en zie vooralsnog nog niet echt iets wat daarbij past (binnen de financiele mogelijkheden) maar zie dus nu ook al een paar keer voorbij komen dat het wellicht dan wel iets duurder uit kan komen. Dus misschien even doorsparen! Blijf wel op marktplaats kijken en vind het heel leuk om hier ook te zien waar jullie mee geslaagd zijn!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:07

Hoe werkt dat onderhandelen?
Ben hier in Nederland niet gewend om even wat van de prijs af te banketstaaf zeg maar :')

Wij willen een heel grote bank maar die zijn allemaal behoorlijk aan de prijs natuurlijk..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:51

Azmay schreef:
Hoe werkt dat onderhandelen?
Ben hier in Nederland niet gewend om even wat van de prijs af te banketstaaf zeg maar :')

Wij willen een heel grote bank maar die zijn allemaal behoorlijk aan de prijs natuurlijk..

je kunt er van uit gaan dat er altijd een marge zit op meubels. In mijn geval was het een showroom model en op 1 zijkant zat een plekje. Dat heb ik gebruikt om de prijs nog verder te drukken (dat dat plekje bij mij niet zichtbaar zou zijn omdat die kant van de bank tegen de muur staat hoeven zij niet te weten ;) ). Als ze moeilijk doen over de prijs kun je altijd nog uitwijken naar gratis/korting op extra opties of gratis bezorgen als ze daar wel kosten voor rekenen. In mijn ogen is het zonde als je het niet in ieder geval probeert.

Zo heb ik eens bij de Leenbakker een tafel, 4 stoelen, vloerkleed en gordijnen besteld. Grote koop, ja dan vraag ik wel of er wat af kan. en dan gewoon lekker hoog in zetten, dan komen zij wel met een tegenbod.

Witgoed net zo. Jaren terug, koelkast/wasmachine/droger/gasfornuis met oven moeten aanschaffen. Gratis bezorgen en en 300,00 korting op alles. Was wel eerst bij een andere witgoed zaak geweest, maar zij wilden mij niets tegemoet komen, dan ga ik ook rustig door naar de volgende. Daar heb ik gewoon gevraagd, ik wil dit, ik heb dit aanbod gekregen bij je concurrent (en dan wel een beetje korting aangeven), wat kunnen jullie voor mij betekenen.