Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ClaudiaHS schreef:Ik denk dat het wel verschil maakt of het vrijstaand/2 onder 1 kap is of een tussenwoning of de gemeente er wat mee kan.
Van een vrijstaande woning die wegrot hebben minder mensen last, dan van een wegrottende tussenwoning.
Hier in Vriezenveen naast de N36 staat ook een huis leeg denk ik.
Wat ik zo kan zien is het een heel erg mooi huis.
Het onkruid staat meters hoog, maar het huis ziet er zo nog redelijk netjes uit.
Tijdje terug las ik ook een artikel in de krant van een leegstaande woning in Enschede.
Is vrijstaand en buurtbewoners klagen al jaren dat het steeds verder wegrot, maar ook daar wordt niks aan gedaan.
_Penotti schreef:Waarop kunnen ze handhaven dan?
Ik kende 2 huizen in het buitengebied die weg stonden te rotten.
Zo zonde, beide zo'n mooie locatie had er zo willen wonen.
Maat het is eigendom van mensen, wat valt daar aan te handhaven? Oprechte vraag.
ClaudiaHS schreef:Wat zonde toch van al die huizen.
Zeker voor leuke boerderijtjes zijn best wel geïnteresseerden, maar indd zie je vaak bij boerderijen dat de eigenaar is overleden, familie het niet wil overnemen of het niet eens kan worden.
Ik zie op funda de laatste tijd ook steeds vaker woningen met rood voor rood te koop staan indd.
_Penotti schreef:Waarop kunnen ze handhaven dan?
Ik kende 2 huizen in het buitengebied die weg stonden te rotten.
Zo zonde, beide zo'n mooie locatie had er zo willen wonen.
Maat het is eigendom van mensen, wat valt daar aan te handhaven? Oprechte vraag.

rumay schreef:Fijn dat de gemeente wat doet, bij mij op de weg ook een 2 onder 1 kap wat zwaar verwaarloosd is.
Maar de gemeente is al vaak ingeschakeld maar kunnen er niks mee zeggen ze.
Er staat al jaren een hek omheen ooit is er een rietendak opgekomen en de buitenkant met tempex bekleed.
Het valt me mee dat er nog nooit brand is uitgebroken door jeugd of anders die er wel binnen komen.
Deze meneer heeft nog ergens in de buurt een huis wat er ook niet best uitziet.
[ [url=m/Fdjnyf.jpg]Afbeelding[/url] ]
ista schreef:Hier woon ik naast... Buren van de andere kant zijn in het artikel aan het woord.
https://www.ad.nl/westland/je-zal-er-ma ... ~a863a0a2/