Het grote verhuistopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Re: Het grote verhuistopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:39

Ik was gisteren Blind Gekocht aan het kijken, lijkt me ergens wel heel handig, je verhuist echt gewoon als het helemaal af en ingericht is :+ (als je de onzekerheid tijdens het wachten aankan). Zouden jullie ooit zoiets doen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:51

Cowgirl schreef:
Ik zou aankomende woensdag de sleutel krijgen maar vorige week donderdag kreeg ik een telefoontje dat het hele feest niet doorgaat en is uitgesteld tot wanneer....is onbekend. :x Betreft ene nieuwbouw woning die och nog niet klaar is -O-

Kon ik er de eerste 2 dagen nog om lachen en grapjes maken kwam dat weekend toch wel even de man met de hamer.

Ik had op een paar kleine dingen na alles geregeld incl opzeggen van mijn huidige huurwoning. Die inmiddels ook al toegewezen was aan een ander persoon. Na wat heen en weer gebel een nieuwe inleverdatum geprikt en nu maar hopen dat de nieuwe huurders niet lastig gaan doen en er per se na 1 augustus in willen. Dan moet ik maar naar het leger des heils ofzo

Mijn paard blijft ook nog even staan waar hij staat(zou zondag verhuizen) en gelukkig houd de nieuwe stal mijn box kosteloos vrij :#
Het vervoer kon ook kosteloos geannuleerd worden en als het zover is staat ze weer klaar voor mij.

De adres wijzigingen die al gedaan waren maar weer terug gedraaid.

Kortom ik kom er uiteindelijk wel maar dit is wel even heel flink balen.

*edit* woningbouw belt net ik kan nog ff inmijn huisje blijven zitten :)

Dit is echt rot aan nieuwbouwwoningen. Het is nooit af wanneer ze beloven dat t af is, dus zeg voorlopig je huur maar niet op :=
Half jaar/jaar uitloop is niks weet ik uit ervaring :roll:

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:00

xPearl schreef:
@Bianca
Gedver wat naar! Is alles goed gegaan?

Ja, operatie is goed gegaan. Hij mocht maandag ook al weer naar huis. En nu mag hij 4 weken niet zwaar tillen e.d. En dat is erg handig met een verhuizing die over 3 weken gepland staat.
Maar goed, maandag krijgen we de uitslag. Of het daadwerkelijk een tumor was en of hij dus goed of kwaadaardig is. Nog even spannend dus.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:24

biancatjuh27 schreef:
xPearl schreef:
@Bianca
Gedver wat naar! Is alles goed gegaan?

Ja, operatie is goed gegaan. Hij mocht maandag ook al weer naar huis. En nu mag hij 4 weken niet zwaar tillen e.d. En dat is erg handig met een verhuizing die over 3 weken gepland staat.
Maar goed, maandag krijgen we de uitslag. Of het daadwerkelijk een tumor was en of hij dus goed of kwaadaardig is. Nog even spannend dus.

Oef ja. Dan is de planning niet heel handig..
Ik duim voor jullie mee dat het allemaal goed is!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:44

verootjoo schreef:
Cowgirl schreef:
Ik zou aankomende woensdag de sleutel krijgen maar vorige week donderdag kreeg ik een telefoontje dat het hele feest niet doorgaat en is uitgesteld tot wanneer....is onbekend. :x Betreft ene nieuwbouw woning die och nog niet klaar is -O-

Kon ik er de eerste 2 dagen nog om lachen en grapjes maken kwam dat weekend toch wel even de man met de hamer.

Ik had op een paar kleine dingen na alles geregeld incl opzeggen van mijn huidige huurwoning. Die inmiddels ook al toegewezen was aan een ander persoon. Na wat heen en weer gebel een nieuwe inleverdatum geprikt en nu maar hopen dat de nieuwe huurders niet lastig gaan doen en er per se na 1 augustus in willen. Dan moet ik maar naar het leger des heils ofzo

Mijn paard blijft ook nog even staan waar hij staat(zou zondag verhuizen) en gelukkig houd de nieuwe stal mijn box kosteloos vrij :#
Het vervoer kon ook kosteloos geannuleerd worden en als het zover is staat ze weer klaar voor mij.

De adres wijzigingen die al gedaan waren maar weer terug gedraaid.

Kortom ik kom er uiteindelijk wel maar dit is wel even heel flink balen.

*edit* woningbouw belt net ik kan nog ff inmijn huisje blijven zitten :)

Dit is echt rot aan nieuwbouwwoningen. Het is nooit af wanneer ze beloven dat t af is, dus zeg voorlopig je huur maar niet op :=
Half jaar/jaar uitloop is niks weet ik uit ervaring :roll:

Mijn huidige huurwoning is inmiddels geregeld en ik kan nog ff blijven zitten...gelukkig.
Het hele project had in maart/april al klaar moeten zijn.

Maar we hadden in nederland nog wat stikstof problemen, een paar stormen en toen nog een of ander lastig virus.

Het is nu dus wachten. Maar wel 'dubbele ' stal kosten nu omdat de nieuwe stal nu wel een reserveringsbedrag wilde (wat ik begrijp).En ik wil de stal niet kwijt.

Uiteindelijk kom ik er wel...alleen wanneer. Alles is nu onduidelijk en onzeker want ze kunnen niks zeggen. Ik houd a l rekening met end augustus/sept. En dan is het een jaar geleden dat ik reageerde op de woning. :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:31

Voor mij is het nog twee weken tot we de sleutel krijgen! *\o/*

Afgelopen woensdag mijn eigen appartement overgedragen, maar holy moly, wat een stress was dat. De notaris had fout op fout op fout gemaakt. En geen kleine verschrijvingen, maar fouten van 25.000 euro. Gelukkig is het uiteindelijk dinsdag om 15u allemaal geregeld, terwijl we woensdag om half negen gingen tekenen. Maar goed, het is gedaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 11:19

Hoe gaat het met alle verhuizers?
Wij hebben inmiddels de sleutel van ons nieuwe huis en zijn daar volop aan het klussen. We hoeven pas begin januari ons huidige huis uit, dus dat is nu heel fijn. We kunnen dan 1 verdieping helemaal afmaken zodat we daar kunnen gaan wonen.

Ik heb al eea verkocht op Marktplaats en ga maar weer eens inpakken. Elke keer als we naar ons nieuwe huis rijden nemen we iets aan dozen/spullen mee, dat scheelt straks weer slepen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:41

Oeh ik heb nu 5 weken de sleutel, zal een paar foto's laten zien van de verbouwing. Mijn spullen staan er allemaal, maar nog niet alles kan op zn plek staan (plankjes hangen nog niet allemaal). Badkamer is ook nog niet af, daarvoor moet ik nog naar de ikea.

Keuken voor
Afbeelding

Keuken na

Afbeelding

Badkamer voor
Afbeelding

Badkamer nu

Afbeelding

Toilet

Afbeelding

Nog een hoop te doen dus. Hopelijk is de ellende eindelijk voorbij, zo veel lekkage en problemen gehad, en nu is de cv ketel ook nog kapot -O-. Dus douchen kan nog steeds niet

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:53

Wij kregen 21 augustus de sleutels. Na 1 week heel hard werken, zijn we de 28ste augustus officieel verhuisd. Toen moest nog wel hier en daar een plintje, maar inmiddels is alles, op de gang en trappen na, helemaal af.
Heel blij met het resultaat:Afbeelding

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 11:57

@Nadir
Dat is wel fijn, dat je nog zoveel tijd hebt voor je de sleutel van je oud huis in hoeft te leveren! Wij zin inderdaad ook van plan om steeds iets mee te nemen. Scheelt op de verhuis-dag toch veel spullen :').

[b]@Amyyy
Gave keuken! En omg. Die tegels in je badkamer! Echt geweldig! <3
Oef, kapotte ketel is niks.. Ook altijd zo'n leuk, duur grapje..

Wij krijgen de sleutel 30 dagen eerder! *\o/* Hij stond om 30 December, aangezien de huidige bewoners een nieuwbouwhuis hadden gekocht. Planning was dat die eind Oktober klaar zou zijn, dan hadden ze iniedergeval genoeg speling qua overdracht, en konden we evt de overdrachtsdatum naar voren halen. Helaas schiet die woning echt niet op en hebben ze besloten om eind November naar een tijdelijke woning te verhuizen, en hebben we de overdacht op 1 December staan!
Vriendlief en ik hebben 3wkn vrij genomen, en op 18 December moeten wij de sleutel van onze huidige woning inleveren. Hopelijk hebben we aan 2,5e week 'klussen' voldoende. Gelukkig hoeven we niet veel te doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:09

Ik ben ondertussen sinds April over. Het huis is nog niet af (er moeten nog wat lampen opgehangen, de trappen moeten nog geschilderd/bekleed, er moeten nog plakplinten in) maar overall woon ik hier al wel heel erg fijn.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:41

Amy, love jouw badkamer en toilet tegels!!
Wij krijgen over een maand en een dag de sleutels. Heb al slapeloze nachten. We hebben 2 weken vrij genomen en ook twee weken overlap met ons appartement.
We laten alleen een nieuwe vloer leggen en gaan schilderen.
Waar ik wakker om lig: de nieuwe vloer wordt op de huidige vloer gelegd. We moeten ook nieuwe plinten. Die plinten moeten we er zelf vanaf slopen. Nu ben ik als de dood dat er beschadigingen op de muur komen en we het misschien opnieuw moeten laten stucen. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Er zitten nu hoge plinten op en hetzelfde formaat komt er terug op. Hofere plinten bestaan geloof ik niet dan we nu hebben en krijgen dus als we iets er vlak boven beschadigen kunnen we het niet met de nieuwe plint afdekken oid..

Nu hebben we een week gecalculeerd voor het verwijderen van plinten, deuren en drempels zodat ze de vloer kunnen komen leggen in de tweede week en we willen eigenlijk ook in de eerste week de muren verven voordat de vloer wordt gelegd.

Lang breinspinsel. Ik lig hier snachts wakker van haha..