meggiemeg schreef:Berdien schreef:Jeetje wat een gedoe zeg! Zeker als je minder ruimte hebt of het lastiger te realiseren valt.
Ik woon in een appartement in Groningen, en ik heb dat allemaal nietIk verzamel: afval (als in AL het afval), papier, glas en dan de rest zoals batterijen en lampen enzo. AL het afval gaat in de container, en die gaat 1x per week de ondergrondse container in. Afval wordt hier bij het afvalstation gescheiden. Gemeente houdt vol dat dat effectiever is. Papier en glas gaat de ondergrondse glas/papiercontainers in hier om de hoek, en that's it!
Nu ik je reactie lees bedenk ik me dat het hier in de gemeente voor appartementen ook bijna zo gaat, zij hoeven alleen het papier apart te houden en de rest gaat in 1 container ondergronds, eigenlijk apart dat ze binnen een gemeente 2 stromen van afval hebben. Voor een gedeelte dus inderdaad verschillende kliko's bij het huis en voor een ander maakt het niet uit mag alles in 1.
Gemeente Groningen doet alleen in de bijgevoegde gemeentes het afval scheiden. Daar betaal je ook per keer dat je bak geleegd wordt. Dus woon je niet in een appartement heb je een groene en een grijze bak. Dus idd. Gft wordt dan wel apart verzameld maar plastic etc. niet.
In aanliggende gemeentes hoef je niet te scheiden maar betaal je minder. Plastic wordt niet opgehaald maar moet je weg brengen wat ik een hoop gedoe vind. Ook omdat het maar op 1 plek kan.
Ik verzamel: afval (als in AL het afval), papier, glas en dan de rest zoals batterijen en lampen enzo. AL het afval gaat in de container, en die gaat 1x per week de ondergrondse container in. Afval wordt hier bij het afvalstation gescheiden. Gemeente houdt vol dat dat effectiever is. Papier en glas gaat de ondergrondse glas/papiercontainers in hier om de hoek, en that's it!

Buiten staan de kliko's voor papier en gft.
dus 1 a 2 keer per week zou ik fijn vinden. ik woon alleen dus zoveel afval heb ik nu ook weer niet. Mijn aanrecht is ook erg klein dus vandaar dat ik toch de voorkeur geef aan iets in de kast.