( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:11

Oh wat leuk dat je nu echt aan de slag kan! Mooie keuken heb je uitgezocht, ben benieuwd hoe die in het echt gaat zijn. Die van ons wordt morgen geleverd, spannend!

beatje

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:30

Dat gaat daar denk ik heel gezellig worden.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 15:33

Vandaag onverwachts ook een bank opgehaald, op marktplaats gevonden. Vond hem zo leuk, en mocht hem hebben voor strak mijn budget, waardoor ik het niet kon laten :D (staat nu even in mijn moeders huis)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:34

Mooie kleur en ziet er nog heel netjes uit.
Ben benieuwd naar alle ontwikkelingen :)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:42

Wauw, mooie bank zeg! Die kleur blauw <3 Die kan je echt heel mooi gaan decoreren met allerlei sierkussens

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:08

Wat een super leuk huis, daar kan je echt wat bijzonders van maken!
Ik volg!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 20:18

Weer een kleine update, vandaag voor het eerst begonnen met bouwen in plaats van slopen, het eerste muurtje is gezet door de aannemer (en klein begin van de volgende muurtjes) *\o/*
En zelf hebben we een begin gemaakt met graven in de tuin voor de riolering, wat een k* klus :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:09

Met het handje graven is dat idd een kl*tklus... weet je dat je daar hele leuke kleine gravertjes voor kunt huren (met en zonder bnestuurder).

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 07:37

DubbelDun schreef:
Met het handje graven is dat idd een kl*tklus... weet je dat je daar hele leuke kleine gravertjes voor kunt huren (met en zonder bnestuurder).

Haha ja klopt dat weten we, maar die kosten best nog wel veel geld en we hebben niet echt budget voor dat soort dingen, alles wat we zelf kunnen doen zonder extra kosten te maken doen we dus zelf :j

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 21:36

wat een gaaf project :oo Ga zeker volgen en ben heel benieuwd wat je er van gaat maken! Kan mij ook mooi wat inspiratie geven aangezien ik eind dit jaar als alles goed gaat de sleutel van mijn eigen eerste woning krijg en ik net als jou vreselijk ben wat betreft keuzes maken :')

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:21

Gaaf hoor , kom je volgen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:52

Wat een tof project! Ik was m toevallig ook tegen gekomen op Funda en druk aan het brainstormen geweest over de indeling van deze ruimte :D Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 14:40

Leuk dat jullie ook volgen!

noviceh schreef:
Wat een tof project! Ik was m toevallig ook tegen gekomen op Funda en druk aan het brainstormen geweest over de indeling van deze ruimte :D Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Ik heb ook echt zo gigantisch veel uren besteed aan brainstormen over de indeling.. Wel 100 opties doorgenomen, en zodra ze zeiden van; oke we gaan beginnen, de eerste muur moet dus hier? Durfde ik ook bijna geen ja te zeggen, was dood zenuwachtig :') Heb een ruimte, die achter de badkamer links, waar ik ook nog wel mijn twijfels over heb, hij is erg klein, had die liever iets groter gezien, maar om de indeling van het verdere huis logisch en efficiënt te houden kwam het gewoon zo uit. Op zich past het opvouwbare logeerbed dat ik heb er precies zo in dat de deur er dan nog naast open kan, dus daar kan die voor gebruikt worden als iemand eens wil blijven slapen, en verder als rommel/opberg kamer. Overige ruimtes worden wel echt optimaal benut allemaal, tenminste, in mijn hoofd en op papier, hopen dat het in het echt ook zo uit pakt straks :+

savieralover schreef:
wat een gaaf project :oo Ga zeker volgen en ben heel benieuwd wat je er van gaat maken! Kan mij ook mooi wat inspiratie geven aangezien ik eind dit jaar als alles goed gaat de sleutel van mijn eigen eerste woning krijg en ik net als jou vreselijk ben wat betreft keuzes maken :')

Ja de keuzes maken vind ik vreselijk, ik ben zo veranderlijk als het weer en mijn smaak dus ook, vind van alles mooi, van klassiek, tot modern, industrieel, scandinavisch en een beetje landelijk, of beetje "buitenlands zelfs". Moet echt opletten dat ik niet elk item los koop op basis van wat ik mooi vind, maar een stijl kies voor de ruimte waar ik mijn keuzes op baseer.
Bij de badkamer heb ik bijvoorbeeld echt er voor gekozen om een beetje een scandinavische/beach look aan te houden, lichte en zachte tinten (had daar dus bijna een zwart "klassiek" badmeubel bij gekocht, oohja oeps dat past niet :') eiken badmeubel is het geworden dus )
De huiskamer daar in tegen word weer wat meer klassiek-modern met een tintje industrieel in de eettafel bijvoorbeeld en de keuken is dan dus strak en zwart, wat bij beide stijlen wel weer tot zijn recht komt denk ik.

Nouja je kan het zo gek niet verzinnen, best wel moeilijk om alles bij elkaar te zoeken, veel succes straks! :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:33

Oeh. Dit volg ik even.
Dit zijn altijd erg leuke topics.

Heel veel succes met de verbouwing TS.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 21:21

De aannemer trekt onverwachts ineens een sprint, waarbij de planning eerst nog was starten 2021, hopen ze nu zo goed als casco op te kunnen leveren eind volgende week. Dus weer een kleine update van de vorderingen. Foto's zijn niet zo goed, erg lastig te maken, maar voor het idee.

De chaos in de tuin bij aanleggen riolering en nog wat andere dingen :')

Afbeelding

De hal als je binnen komt met rechtdoor de beneden loop naar de slaapkamers en cv/opberg kast, en rechts de trap naar boven. (helemaal links, je ziet een klein stukje kozijn, is de ingang naar de badkamer)

Afbeelding

Stukje van de slaapkamer met links ingang inloopkast. Nu nog erg donker, foto met flits gemaakt, maar hier komt rechts nog een groot raam in de muur.
Afbeelding

Stukje de badkamer in beeld, links de gaten voor de douchekraan en dan komt tussen de muur een glazen schuifwand van 150cm en rechts is een muurtje geplaatst voor een ingebouwde kast straks

Afbeelding

En we hebben toch besloten een dakraam te plaatsen, of eigenlijk 3, we dachten dan meteen maar goed haha :') , heel blij met het resultaat, zijn er vanmorgen in gezet,
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:22

Wow, dat gaat snel ineens. Gaaf!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:49

Wat lekker dat het dan toch ineens eerder kan. Bak licht ineens ook met die dakramen erin, goede keus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:17

Daar worden ineens tappen gemaakt. Nu nog even een bende, maar voor je het weet heb je een paleisje :)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:44

Zo, daar is al heel wat gebeurt zeg :wow:

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 14:06

Stille meelezen :D hoe gaat het daar??

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 15:10

Even een tijdje stil geweest inderdaad, maar nu wel weer tijd voor een update, want er is al weer behoorlijk wat veranderd!
De voorkant van het huis is nu helemaal gewijzigd, overal zit dubbel glas in, bij de badkamer is het grote raam weggehaald en een klein uitzetraam voor terug geplaatst, boven zijn er 2 kleine openslaande deuren in gezet (hoge deuren ging niet ivm draagbalken van het huis, dat zou dan een gigantische kostenpost worden, dus ben gegaan voor hobbit deuren :') ) en de voordeur is verplaatst naar rechts zodat dit mooi aansluit op de hal bij binnenkomst.
buitenkant van het pand moet uiteraard wel nog helemaal geschilderd worden

Afbeelding

Dan is dit nu de hal, trap zowel naar boven als beneden is helemaal dicht gemaakt en overal zitten deuren in. Het is een beetje moeilijk om op de foto te zetten, maar de hal is echt verbazingwekkend groot! Twijfelde in mijn ontwerp of het allemaal niet krap zou gaan ogen, maar het tegenovergestelde is waar :D

Afbeelding

Afbeelding

Dan de badkamer (vanuit de hal meteen links) daar zit inmiddels een gietvloer in en de hele wand is dicht met aansluiting van toilet water en vloerverwarming etc er in.

Afbeelding

De CV ruimte, ook weer wat mogelijk op de foto te zetten, maar ook groter uitgevallen dan verwacht, past met gemak een wasmachine, vriezer, kattenbak etc in en nog wat opbergruimte

Afbeelding

De slaapkamers heb ik even niet op de foto, hier is weinig veranderd nog, behalve dat er deuren in zitten en een plafon :j maar dit is een foto genomen van uit de deurpost van mijn slaapkamer, inmiddels zit ook hier een trap in en is die helemaal dicht gemaakt

Afbeelding

En dan boven, de rare grote muur met glazen binnenramen is er uit en daar voor in de plaats in een simpel hekwerk gezet, hier voor gekozen om de kosten laag te houden, maar wel ruimte te creëren in de woning. Tevens zijn er voor een deel dakplaten bevestigd, zodra dit allemaal mooi wit geschilderd is met de balken (dit gaan we straks zelf allemaal doen) zal dit ook een heel stuk opfrissen. En hier zie je ook de kleine openslaande deuren :D en er is een muurtje geplaatst tussen de verhoging en de woonkamer, hier komt de hoek van de keuken tegen aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben zelf een weekje op vakantie geweest en in de tussentijd heeft de aannemer doorgewerkt, was dus voor mij ook een hele grote verassing bij thuiskomst. Maar gelukkig met complimenten van de aannemer hoe de ruimtes uitpakken, zelf ook nog steeds heel blij met hoe ik alles gekozen heb en het vanaf de tekening nu realiteit word *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 15:24

Dat zijn fikse veranderingen. Je kent het niet meer terug:)
Hoe hoog zijn je Hobbitdeuren ??

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 16:45

Wauwwww wat ontzettend gaaf zeg...wat zul jij je ogen uitgekeken hebben bij terugkomst van vakantie, ik vind het nu al helemaal leuk...

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:09

Zo ff terug gekeken hoe het was.

Echt super slim.ingedeeld ook. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:12

Ziet er echt al goed uit! Vroeg me trouwens wel af naar aanleiding van een van de foto's, zit je nu in de achtertuin van iemand anders aangezien het een voormalig kantoorpand is? Of hebben jullie wel echt een eigen tuin en alles? Als je door het grote raam naar buiten kijkt op de één na laatste foto, lijkt het namelijk alsof jullie in de achtertuin van de buren zitten. Kan zijn dat ik over de uitleg heen heb gelezen, maar ben benieuwd :)