[Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 20:15

_bloempje01_ schreef:
Wauw wat wordt het mooi! En ik vind de vloer ook prachtig! Welke is het als ik vragen mag? Wij zijn ook nog hard op zoek naar een nieuwe vloer :)

https://www.karwei.nl/assortiment/le-no ... /p/B624681

Deze vloer ligt erin. Niet heel erg goedkoop, maar ik vind hem wel erg mooi.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:35

Super, dankjewel!

Ik snap wel dat de kraan stoort als de straal niet in het midden komt :+

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:36

Ik dacht dat het ging om de witte tegels links naast de donkere tegels, die lijken niet uitgelijnd met de witte tegels aan de linkerkant :D

Vjestagirl

Re: [Volg][Foto] de verbouwing van mijn nieuwe huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 20:37

Alle tegels zijn (gelukkig) perfect uitgelijnd. Tot grote ergernis van de tegelzetter :P

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:38

Word erg mooi en super strak allemaal! Wij hebben exact dezelfde douchekop en heb er ook een andere slang aan gedaan. Vond hem inderdaad goedkoop ogen..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:59

Wow, dat schiet al op zeg!! Leuk :D En wat is het mooi!
Wel bizar dat er zoveel fout gaat en gezeik is! :oo Zo ingewikkeld is 't toch niet, zou je zeggen :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 12:14

xXutopiaXx schreef:
Wow, dat schiet al op zeg!! Leuk :D En wat is het mooi!
Wel bizar dat er zoveel fout gaat en gezeik is! :oo Zo ingewikkeld is 't toch niet, zou je zeggen :=

Veel mensen werken op de manier die voor hen het gemakkelijkst is. Dus het badkamermeubel is geboord op de voeg, ipv te vragen op welke hoogte het moet. De vloerenlegger legt gewoon op de manier die voor hem het gemakkelijkst is. De meeste mensen zullen daar gewoon mee accoord gaan. Ik ben gewoon nogal een mierenneuker pietje precies; ik wil het op mijn manier :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:20

En gelijk heb je. Je geeft het geld maar één keer uit, kost allemaal al best wel wat, dan mag het best naar jouw zin.

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:43

Snap je helemaal, TS! Hier net zo, wil me er naderhand niet telkens aan zitten ergeren, daarom ben ik er zelf graag bij dan gaat hopelijk alles in 1x goed zoals ik het wil. :D ;) En inderdaad wat Renee1991 zegt; het kost ook allemaal genoeg! (Dan mag/moet het ook goed zijn).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:13

Niet alleen het makkelijkste voor hen, maar met boren op de voeg ook de meeste kans dat het goed gaat. Tegel kan wel eens breken en voeg is de veiligste en handigste manier.

Máár overleg dat dan even met je, niet zomaar iets doen zonder overleg. Ondanks (of juist dankzij) dat ik weet hoe het in de bouw werkt en waarom sommige dingen op een bepaalde manier gaan vaak, zorg ik wel dat ik er bij ben en 100 keer doorgeef hoe ik het wil. :') En als dat echt niet kan of niet handig is wil ik best een compromis sluiten, als er maar verteld wordt waarom dat zo moet.

Maar het wordt gaaf zeg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 09:24

Vandaag is D-day. De katten vinden dit nu al geen geslaagd grapje
Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:57

Succes met verhuizen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 23:05

Ik heb /we hebben een lange dag verhuizen achter de rug. Het aquarium staat en het lijkt erop dat alle vissen het avontuur weer overleefd hebben.
Afbeelding

De katten hebben een hele (hele hele) slechte dag gehad, maar vinden langzaamaan dingen (of mensen) die ze kennen om op te liggen
Afbeelding

Er moet nog veeeeeel gebeuren (en ik hoop dus nog wel even updates te kunnen blijven plaatsen, maar voor nu: welterusten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:38

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan :D en de katten trekken wel weer bij ;)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 00:56

Stille meelezer geeft je topic een schop. Ik ben stiekem wel benieuwd, is de kraan nog aangepast, hebben de ±60 vijvervissen de verhuizing ook overleefd en hoe is de radiatorombouw eruit komen te zien? :o Als je het leuk vindt dan zie ik graag nog een updateje voorbijkomen. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 01:37

silverdapple schreef:
Stille meelezer geeft je topic een schop. Ik ben stiekem wel benieuwd, is de kraan nog aangepast, hebben de ±60 vijvervissen de verhuizing ook overleefd en hoe is de radiatorombouw eruit komen te zien? :o Als je het leuk vindt dan zie ik graag nog een updateje voorbijkomen. :)

Ik was dit topic al weer helemaal vergeten! Bedankt voor het schopje!

Ja, de kraan is aangepast, dat bleek gelukkig heel erg simpel in in twee minuten gedaan. Ook de vissen hebben de verhuizing overleefd, ook al heb ik ze niet allemaal te pakken gekregen |( . Met pijn in mijn hart heb ik vissen achtergelaten in de vijver bij mijn oude huis. De rest woont nu al sinds maart bij mijn ouders in de vijver (die altijd claimen dat ze geen vissen willen, maar het nu toch wel leuk vinden).

Ik zal morgen wel eens wat foto's maken van hoe het huis nu geworden is :D.
Laatst is er een woning fotografe langsgekomen, omdat de aannemer mijn huis graag op zijn website wil zetten :D, dus als ik die foto's heb zal ik ze ook eens plaatsen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 17:14

Dus, belofte maakt schuld! Ik woon hier nu 9 maanden, en heel langzaamaan raakt het huis af, hoewel er natuurlijk altijd dingen blijven die je wil veranderen.

Afbeelding
De woonkamer, gezien vanaf de tuindeur

Afbeelding
De woonkamer, gezien vanaf de gangdeur. Hier kun je ook de radiator ombouw op zien. In de rest van het huis moeten ze nog, maar het geld is even een beetje op. Zodra de belastingteruggave er is komen die ombouwen ook.
Detail: op mijn laptop zie je bokt open staan :j

Afbeelding
De gang, vanuit de woonkamer

Afbeelding
De meterkast deuren en het eerste wat je ziet als je naar binnen loopt

Afbeelding
De trap van begane grond naar eerste verdieping. Dat was nog een gigantisch gedoe: de vloerbedekking die erop lag bleek te zijn gaan werken met de lijm die ze gebruikt hadden, waardoor de hele trap bedekt was in een dun laagje groene foam die er absoluut niet af wilde... Mijn moeder heeft een pees in haar vinger gescheurd bij het proberen af te krabben en na heel veel rust (met spalk) en revalidatie met de fysio kan ze hem nu weer een beetje gebruiken, maar hij zal altijd krom blijven := .
Wat je hier ziet zijn dus overzet treden. We hebben voor iedere trede een mal gemaakt van papier zodat we ze op maat konden zagen. De (losse) stootborden heb ik zelf behangen met boekenbehang.

Afbeelding
De inloopkast. Hier komen nog kamerhoge witte gordijnen te hangen, zodra IKEA weer open is.

Afbeelding
De bibliotheek. Ook hier komen nog kamerhoge witte gordijnen te hangen.

Afbeelding
De slaapkamer

Afbeelding
Het raam van de slaapkamer met op maat gemaakte verduisterende vouwgordijnen, want standaard past niet.

Afbeelding
En een detail, omdat ik hem zo schatting vind <3

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:30

Wat gezellig! Eindelijk eens geen visgraatvloer en stalen deuren...
Ja, ik kijk te veel woon- en verbouwprogramma's :D

Leuk lampje!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:42

Heel sfeervol geworden zeg en inderdaad heel persoonlijk en geen standaard VT wonen huis. Die blauwe stoel in je woonkamer is gaaf!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 19:03

MizzMontana schreef:
Heel sfeervol geworden zeg en inderdaad heel persoonlijk en geen standaard VT wonen huis. Die blauwe stoel in je woonkamer is gaaf!

Dank je! Die blauwe stoel is een impuls aankoop :D . Ik was voor mijn bank wezen shoppen, en daarbij had ik met m'n moeder een rondje door de winkel gelopen, en die stoel zien staan... in de aanbieding voor €900,- afgeprijsd van €1450,-. Eigenlijk niet echt naar gekeken. Ik sta mijn bank af te rekenen, en op het beeldscherm achter de kassa komen hun aanbiedingen voorbij. Dus ik zeg tegen m'n moeder "kijk, dat is die stoel die ik zo leuk vond". Verkoper er direct bovenop "oh ja, aanbieding, heb je er al in gezeten?"

Dus ik naar boven, proefzitten. Zalig ding. Maar ik ga geen €900,- betalen voor een stoel. Dus ik zeg tegen de verkoopster: "ik wil hem wel graag hebben, maar voor €500,-. Dan gooien we nu de achterbank plat en neem ik hem direct mee". Verschrikt gezicht, moeilijk moeilijk, veel overleg... Maar ik mocht m wel mooi hebben voor dat bedrag :D . Er zit een of andere schreeuwend dure stof op, en ik vind m zo gaaf :D

Lindaonline schreef:
Wat gezellig! Eindelijk eens geen visgraatvloer en stalen deuren...
Ja, ik kijk te veel woon- en verbouwprogramma's :D

Hahahahahaha als ik IETS niet wilde was het een standaard VT wonen huis. Blij dat dat gelukt is :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:28

Ik hou van je trap! <3

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:31

Ik hou van alle blauwen dus ik vind je huis gaaf maar die trap en je bibliotheek zijn wel helemaal top!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:39

Wauw! Ik ben verliefd op je bibliotheek <3 En je trap vind ik ook heel goed gelukt. Gewoon een heel leuk kleurrijk huis

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:37

Oh dat verhaal van je moeder. := Het heeft dus letterlijk bloed, zweet en tranen gekost. Maar het eindresultaat mag er wezen, wat is je woning mooi geworden zeg!! Ik snap dat de aannemer hier foto's van wil op de website. Het is niet alleen strak en netjes, ik heb ook het idee dat er in jouw huis een hele fijne sfeer hangt. <3