optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:13

Lastig hoor, TS. Vooral dat je man op zo'n ander spoor zit. Dat het jou helemaal niet lekker zit en je al op je klompen aanvoelt dat dit jou niet bepaald gelukkig gaat maken allemaal, maar hij dat niet goed begrijpt.

Kunmen jullie er goed over praten met elkaar?.Ik hoop dat het jullie lukt iets te vinden waar jullie beiden gelukkig van worden.

En die honden....lekker houden natuurlijk!

Ik heb trouwens ooit, lang, lang, lang geleden samengewoond in een huis dat we huurden van mijn toenmalige schoonouders. Geen succes. Die mensen kenden ook hun grenzen niet als het ging om bemoeien met privézaken. Ik zou zoiets nooit meer doen. Ik heb nu hartstikke fijne schoonfamilie, maar zelfs al zouden zij ons een droompaleis willen verhuren dan zou ik er niet meer aan beginnen. Het voelt nooit als 'eigen'. En goede familierelaties zijn me dierbaar. Die moet je niet complexer maken door elkaars huurbaas te gaan spelen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:13

Geld en huizen en ander groot onroerend goed moet je niet zomaar van je familie willen overnemen of gratis bezitten.

Als je nu al geen geweldige band met je SV heb, zou ik zeker niet in zijn huis gaan wonen.
Hij zal altijd invloed willen hebben water met zijn huis gaat gebeuren.

En dat jouw honden niet welkom zijn, zegt al genoeg.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:23

Als jou schoon ouders de kinderen vaker willen zien, snap ik niet waarom ze zo moeilijk doen. Zij zullen helemaal geen last hebben van jou honden en wel de kleinkids lekker dichtbij hebben. Tenzij julie het huis niet goed schoon houden, zal het bij het verlaten van de woning stinken/vies zijn. Wij verhuren ook woningen en hebben nooit problemen gehad met honden baasjes. Ik vind het gewoon moeilijk doen om niets en als dat gezeur nu al begint, zou ik echt nog een keertje extra nadenken of dit wel een goed stap zal zijn. Als je dichterbij woont, bemoeien ze zicht misschien ook wel flink met julie zaken? Een "akkefietje" met de schoonouders is zo ontstaan en dan zou het wel fijn zijn als jou man je steunt. Jou man staat beslist niet achter jou en dat gaat straks gewoon problemen geven.

Moeilijk hoor.

elnienjo

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:26

TS, wat maakt dat je overweegt dichter bij je schoonouders dan je eigen ouders te willen gaan wonen?
Lijkt me heel erg benauwend dat je schoonfamilie zich wekelijks komt opdringen omdat ze je kinderen willen zien. Alleen al om die reden zou ik minimaal een uur reisafstand uit de buurt blijven.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:27

Mh ts ik zou dan toch liever ergens anders langzaam opzoek gaan. Als je van hun niet eens over je eigen huis mag beslissen. Je zegt zelf dat het geen haast heeft. Neem deze dan ook niet. Misschien zie je straks je droomhuis aan je voorbij gegaan dankzij de schoonfamilie!

Neem de tijd en laat je niet bedotten. Het huis is een thuis voor jouw gezin niet je schoonfamilie.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:22

Pandora2 schreef:
Beauty26 schreef:
Pandora... Idd maar het is wat ingewikkelder het huis is van hun en wij zouden er dan mogen wonen...

Ja dus. Het huis is wel degelijk van de schoonouders.
Pillow beter lezen dus :+

Oh sorry Ik refereerde aan de openingspost. Maar het is ook niet van de schoonouders, maar van familie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:39

Ik krijg het spaans benauwd als ik het zo lees. Leven onder de juk van je schoonfamilie. Zelfs als ik geen honden zou hebben zou ik zoiets niet willen.

Maar niemand zou aan mij zo'n voorstel doen want ik zou zelf vragen of ze gek geworden waren. Hoewel ik me afvraag of je zelf in je hart niet van je honden afwilt? Zelf zou ik hier namelijk nooit geen topic over openen omdat dit nooit ter discussie zou komen te staan.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:59

Met familie en vrienden moet je wandelen en niet handelen. Met andere woorden: huren van familie kan alleen maar geze.ik opleveren.

‘Gewoon’ zelf een huis zoeken. Er zijn voor kinderen en honden wel betere plekken te bedenken dan een wijk als Leidsche Rijn. Genoeg mooie plekken tussen Utrecht en Amersfoort. Ik heb met vee plezier in de Bilt gewoond. Bv Soest, Soesterberg, Woudenberg is ook allemaal prachtig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:37

Huren van familie lijkt leuk maar zorg voor grenzen dat ze bijvoorbeeld niet zomaar binnen komen met de sleutel. Voor controle van dit of de installatie van dat.

Honden is jou keuze niet van de schoonfamilie. Zeer goed tehuis bij kennissen zou je kunnen overwegen maar deze reden vind ik minder. Je kan ook een huis vinden met plek voor de honden. Allergie van je dochter moet je kunnen uittesten of het echt van de honden is voor je ze definitief weg doet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:00

Is het belastingtechnisch ook niet onhandig om een koophuis weg te doen en danweer te huren?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 19:05

Ik opende dit topic omdat ik even aan mezelf begon te twijfelen of ik niet mezelf aan stelde dat ik mijn honden niet zomaar kwijt wil omdat we dan kunnen verhuizen. We zitten goed, hebben een huis prima buurt, zoontje zit op prima school. Alleen wat verder weg van werk, en schoonfamilie.

Ik heb nu eens gekeken naar huizen rondom amersfoort. Heereveen dacht ik, idd woudenberg etc... staan leuke huizen bij ook nog betaalbaar..

Ik hou ons huidige huis ook goed schoon (lees iedere dag stofzuigen, 2 a 3x in de week dweilen, keukenkastjes regelmatig, ramen 1x in de maand etc... dat mag toch wel prima zijn dacht ik?

Wbt mijn eigen ouders, mijn vader is er helaas niet meer en mijn moeder en ik die liggen niet helemaal op 1 lijn zeg maar.. En mijn moeder woont richting Arnhem, daar voel ik niks voor om daar te wonen.
Mijn stiefvader en ik kunnen namelijk helemaal niet samen...

Deze mensen hebben overigens meerdere huizen in hun bezit die ze verhuren, maar k ben bang dat ik nooit m'n eigen draai aan t huis zou kunnen geven, omdat het niet van mij is en ik toch altijd zoiets zou hebben van... mhhh kan dat wel. En in hoeverre kan ik mn eigen leven daar leven, en ik weet ook wel dat hun een huis kunnen kopen die wij met ons budget nooit kunnen kopen, maar ik heb liever een huis dat ik zelf kan kopen dan een huis die van een ander is en waar ik me eigen misschien nooit thuis ga voelen.

Bedankt voor alle reacties.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:08

Sizzle schreef:
Is het belastingtechnisch ook niet onhandig om een koophuis weg te doen en danweer te huren?

Heeft TS een koophuis? vlgs mij niet.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:13

Het idee alleen al dat je je honden weg zou doen (weg? Waarheen dan?) omdat je man graag snel wil verhuizen. :') Dan gaat ie lekker alleen in dat andere huis wonen toch?

Ik moet zeggen dat je man ook wel behoorlijk overkomt als een drammerige slappe zak.

Één keer vragen is raar, hij zou je toch moeten kennen, nog een keer vragen is gewoon respectloos naar jou.

Heb je überhaupt gezegd dat je eigenlijk niet veel voelt voor huren van je schoonfamilie? Dan zou het verhaal ook gewoon klaar moeten zijn, dat heeft hij te accepteren. Het is een grote jongen, hij heeft heus wel eens vaker niet op stel en sprong gekregen wat hij hebben wilde, zo ook deze verhuizing.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:22

Ik ken jullie helemaal niet maar ik krijg een beetje het idee dat je schoonfamilie zichzelf wel heel geweldig vindt en jou niet helemaal serieus neemt omdat je - waarschijnlijk - een andere achtergrond hebt en daardoor ook andere ideeën hebt over wat echt belangrijk is in jóuw leven.

Blijf bij jezelf. Als je 80 bent moet je nog steeds met jezelf door 1 deur kunnen...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:26

Precies wat Maflinger_S zegt.
Ik wens je sterkte met de schoonfamilie en blijf altijd (bij) jezelf!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:27

TS ik vraag me ook af, de mening van jouw man: Denk je dat dat écht zijn mening is en hij het verhaal van honden weg echt goed vindt, of is het eerder een kwestie "maar mijn mama heeft gezegd dat het beter is als...". Kan je man goed zijn eigen mening hebben of zie je dat hij nog veel van thuis beïnvloed wordt?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:36

Ik zeg niet doen. Als je schoonfamilie nu al zo manipulatief is dat jullie het huis mogen als de dieren weg gaan dan komt er straks nog veel meer eisen. Kleur van de verf, de inrichting hoe jullie de tuin onderhouden.
Gewoon blijven rond kijken en jullie moment afwachten en vooral niet te dichtbij :-)

Voor allergie baby als jullie daar over twijfelen voor 2 jaar schijnt onderzoek inderdaad lastig te zijn. Maar misschien is het Een optie om voor 1,5-2 weken een ander adres te zoeken ondanks dat ene hond lastig zonder jou kan.
Dan huis heel goed schoon maken in die periode zou je moeten kunnen zien of de klachten minder worden en dan kan je altijd nog kijken wat jullie gaan doen. Maar volg aub niet de eisen van de schoon familie

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 19:42

Ik reageer strax ff op iedereen... Maar mag ik iemand pb doen met de tekst die m'n schoonvader stuurde? Miss stel ik me wel heel erg aan

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:43

Ja hoor.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:44

Mag ook naar mij als je dat wilt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:46

Mij mag je ook pben als je wilt

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:47

Krijg al de kriebels van die schoonfamilie als ik dit zo hoor, klinkt alsof ze straks elke dag voor de deur staan. Gezellig....
Gewoon doorzoeken naar een plek waar jullie willen wonen, niet waar de schoonfamilie jullie wil hebben en waar de honden wel mee kunnen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:56

Stuur maar hoor.

Ik heb op alle gebieden ervaring met schoonouders.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:05

Beauty26 schreef:
maar ik heb liever een huis dat ik zelf kan kopen dan een huis die van een ander is en waar ik me eigen misschien nooit thuis ga voelen.

Hier geef je zelf al antwoord.
En idd met Familie moet je wandelen niet handelen.

En stuur gerust.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 20:06

Pillow: we hebben momenteel een huur huis.

juliusjuut: Hij heeft et me wel verschillende keren gevraagd, ik heb m iedere x hetzelfde antwoord gegeven waarschijnlijk had hij op wat anders gehoopt. Hij weet dat als ik de honden niet mee mag nemen het voor mij gewoon een dikke nee is!!

Maflinger_S: Klopt mijn schoonfamilie en ik hebben nogal een andere achtergrond, we verschillen eigenlijk op alle mogelijke vlakken die je je maar bedenken kan!!

Zigranta: bedankt

Kwanyin: Mijn man laat zich nog wel makkelijk beïnvloeden door de mening van zijn vader hebben we ook regelmatig discussies over gehad... Dat ik het idee heb dat zijn vader soms nog zo erg met z'n leven bemoeid en hij nog veel dingen aan zijn vader vraagt dat ik denk, jeej vent kom op je bent volwassen denk voor jezelf!

Genja: bedankt idd het is allemaal wat, wel heel fijn hoor zulke schoonouders :')

Ianthe: ja ik kijk idd ook verder dan m'n schoonfamilie want ik word hier wat kriegel van...

overigens heeft iedereen die het zei een pb ontvangen