Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Welke frituurpan of toch maar een airfryer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:53

Ik vind de friet uit de airfryer ook net wat minder lekker dan friet uit de frituurpan, en dat is ook precies de reden dan ik nog wel een airfryer heb en geen frituurpan. Het kan ook te lekker zijn en da's niet goed voor me :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:06

Gekke Mo :')

Mijn philipsje is 7 jaar oud en onverwoestbaar. Ik wil niet anders meer dan een philips :P

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:09

Stukje zelfbescherming :D

Bij mij is het digitale display telkens helemaal van de leg. Ze hebben 'm al een paar keer vervangen en nu doet ie weer gek. Hij schakelt zichzelf uit, stelt temperaturen en tijden bij, begint te piepen uit het niets etc.etc.
Ik ben er wel een beetje klaar mee. Is toch een ding van ruim 200 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:09

Ja ik heb een analoge :j daar kan weinig mis mee gaan geloof ik!

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:16

En krijg je dan geen frietsmaak aan de cake die je in de airfryer hebt afgebakken?

Hoe maken jullie hem schoon/houden jullie hem schoon. Vind het zonde als zo'n ding van 200 euro te vies wordt om te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:19

Bij ons mag het mandje en de bak waar het mandje in zit in de vaatwasser dus hij gaat gewoon met de vaat mee. Na 7 jaar is hij wel niet meer zo brandschoon dus soms doe ik een grondige tussenbeurt met ovenreiniger.

Ik maak er wel alleen hartig eten in. Voor cakes enzo heb ik mijn oven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:19

Gewoon in de afwasmachine.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:27

Aanrader voor friet uit de airfryer: de verse airfryer friet van de Plus! Dus uit de koeling, niet uit de diepvries. Wel wat langer bakken dan er op het zakje als adviestijd staat, maar dan heb je lekkere en knapperige verse frietjes hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:33

Airfryer. sowieso. Wij doen er ook gewoon normale friet en snacks in. Maar de airfryer snacks van kwekkeboom zijn ook wel heerlijk!

Verder gaat er alles van aardappelschijfjes etc in en heeel veeeel vlees. Veel smaakvoller en minder vet

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:45

Denise_Storm schreef:
Aanrader voor friet uit de airfryer: de verse airfryer friet van de Plus! Dus uit de koeling, niet uit de diepvries. Wel wat langer bakken dan er op het zakje als adviestijd staat, maar dan heb je lekkere en knapperige verse frietjes hoor!

Klopt, die zijn inderdaad goed te doen :j
Ik weet niet wat er precies op de verpakking staat maar ik doe 'm meestal iets van 20 minuten in totaal.
Ik neem ook weleens de diepvriesfriet van Aviko. Niet die airfryervariant want die heeft een raar smaakje (het lijkt wel alsof er zout doorheen zit?), maar de ovenvariant gaat wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:53

De verse friet van de Jumbo met 1 eetlepel olie verdeelt over de hele zak op 180 gr en 13 minuten met om de 3 minuten omschudden vinden wij ook net zo lekker als de friet uit de frietbak. Verder doe ik hetzelfde als Oscar, alleen hartige dingen erin, cakes etc. in oven en gaat mee de vaatwasser in.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:59

Er gaat niks boven eten uit de frietpan. De airfryer vind ik ook stinken dus dat die reukloos is, is onzin. Ook die moet je elke keer schoonmaken. De frietpan schoonmaken is niet moeilijk. Ik giet het vet over ine en emmer met een vuilniszak. Binnenbak in de afwasmachine en nieuw vet erin tadaaaa. Ik vind kip of schnitzel uit de airfryer niet lekker dus ik zie er geen voordeel in. Gebakken aardappeltjes gaat sneller in de gewone pan.... dus ik zou zeggen een frietpan kopen en netjes bijhouden.

Edit: ik heb wel zo'n metalen variant met een losse deksel. Je haalt het element eruit en kan dan de binnenpan eruit halen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:30

Bloodymary schreef:

Tast dat de anti-aanbak laag niet aan?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:53

Marie111 schreef:
Bloodymary schreef:

Tast dat de anti-aanbak laag niet aan?

Nee